Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On iso ongelma, että vanhemmat eivät enää saa 18 vuotiaan tietoja, poissaoloja yms. koululta

Vierailija
05.02.2017 |

Wilmaankaan ei vanhemmille ole pakko antaa tunnuksia. Ei 18-vuotias ole tarpeeksi kypsä päättämään itse koulunkäynnistään. Tuon ikäinen voi vaikka jättää koulun kesken! Mielestäni vielä 20-vuotiaankin koulunkäynti kuuluisi vanhemmille. Tuon ikäiset ovat vastuuttomia, tekevät tyhmiä valintoja kun ovat niin impulsiivisia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että jos 18-vuotias asuu kotona ja vanhemmat ostavat koulukirjat yms. niin silloin asia kuuluu vanhemmille jos nuori haluaa jättää koulun kesken. Kieltää ei periaatteessa voi, mutta nuorella pitäisi silloin olla tarjota tilalle joku järkevä vaihtoehto esim. vaihto lukiosta amikseen ja hyvät perustelut keskeyttämiselle jos meinaa jatkaa vanhempien elättinä. 

Jos nuori kustantaa koulunkäyntinsä itse, vanhemmilla ei ole sananvaltaa vaikka nuori asuisikin kotona. 

Vierailija
2/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain itsesi puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin lukiolaiselle, että jos et vie kansliaan suostumusta minun Wilman-käyttööni, saat sitten itse käydä lääkärillä joka kerran kun ei huvita lähteä kouluun. Suostumus tuli alta aikayksikön!

Vierailija
4/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sä provoilet täällä mitä hä!?

Vierailija
5/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niistä poissaoloista siltä 21-vuotiaasi 32-vuotiaalta?

Vierailija
6/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin lukiolaiselle, että jos et vie kansliaan suostumusta minun Wilman-käyttööni, saat sitten itse käydä lääkärillä joka kerran kun ei huvita lähteä kouluun. Suostumus tuli alta aikayksikön!

Ainoa perustelu sille että haluat kontrolloida täysi-ikäistä tuolla tavalla on se, että maksat hänen koulunkäyntinsä. Mitäs meinaat tehdä kun lapsesi siirtyy korkeakouluun? Siellä ei ole Wilman kaltaisia systeemejä ja vastuu poissaoloista on kokonaan nuorella itsellään. t. 1 

Vierailija
7/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ikis taas paikalla?

Ei ole ensisijaisesti koulun asia jos 18-vuotias lintsailee, valehtelee kotona koulun tapahtumista jne. Kasvattaminen on vanhempien vastuulla ja tuollaisessa tapauksessa he ovat kasvattaneet lapsensa pieleen. Tai luulleet, että heidän omatekemänsä lapsen kasvattaminen on opettajien ja harrastusohjaajien homma. Ei se ole. 

Siitä maksaa lapsi, hänen tulevat elämänkumppaninsa, työkaverinsa, ystäväpiiri jne. 

Vierailija
8/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun vanhemmiltani olisi kysytty, en olisi opiskellut päivääkään ja olisin kotona nyrkin ja hellan välissä. Kuule ikis, kaikki eivät ole hyviä vanhempia vaikka osaavatkin lisääntyä.

Vierailija
9/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että 50-vuotias alkaa jo olla kyllin kypsä päättämään koulunkäynnistään. Tosin 52-vuotias on jo niin seniili, ettei enää ole kykeneväinen päättämään omista asioistaan.

Vierailija
10/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-iläisyysrajan voisi nostaa takaisin 20-vuotiaaksi. Vanhempien olis hyvä vielä tukea just lukio-opiskelua ja rahankäyttöä. (Liian moni menettää luottotietonss yms)

Lapsen voi tehdä vaikka 14-vuotias. Ei voi perustella sillä, että on kykenevä tekemään jo lapsen tuossa iässä.

Vierailija
11/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerohullu vittuun täältä.

Vierailija
12/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 18-vuotiaana pois kotoa ja suoritin vielä kaksi vuotta 2. asteen opintoja (kaksoistutkinto), ja oltiin vanhempieni kanssa samaa mieltä että eivät he voi allekirjoituksellaan vahvistaa poissaolojani tai niiden syitä. Lukiossa nikottelivat aikansa mutta lopulta nielivät että näinhän se on. Puolison allekirjoittama poissaoloselvitys ei kelvannut :D