Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kieltäydyn syöpähoidoista, kuinka minua hoidetaan?

Vierailija
03.02.2017 |

Minulla epäillään syöpää. Jos syöpä osoittautuu todeksi, enkä tahdo varsinaisia syöpähoitoja, niin kuinka sairaus etenee ja kuinka minua hoidetaan? Kipuihin kai saa lääkettä, mutta ovatko kivut hyvin kovia?

Tilanteeni on sellainen, että olen pitkäaikaistyötön ja hyvin yksinäinen. Vanhempani ovat kuolleet eikä minulla ole sisaruksia. Minulla on joitain harvoja hyvänpäiväntuttuja, mutta muuten elämässäni ei ole mitään sisältöä, joten joutaisin jo tästä kuolla. Kun ikääkin on jo yli 50, niin eteenpäin pyrkiminenkin tuntuu vähän turhalta. Tuskin minua mihinkään muuhun kuin lähihoitajakoulutukseenkaan hyväksytään, eikä hoitotyö kiinnosta tipan vertaa.

Tietäisikö vaikka joku sairaanhoitaja miten näissä tapauksissa toimitaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeitä saa, mutta kaikille ei riitä saattohoitopaikkoja ja muualla kivunhoito ei aina ole ihan täydellistä. Kipujen voimakkuus ja vähän luonnekin vaihtelee eri syöpämuodoissa.

Sinänsä valinta on sinun, mutta minä kyllä tiedän monia yli viisikymppisiä, jotka ovat löytäneet sisältöä elämäänsä. Työtä on vaikea löytää, mutta ihmissuhteita ja harrastuksia on ihan mahdollista kerätä.

Vierailija
2/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella hoitavan lääkärin kanssa eri vaihtoehdoista. Syövän hoito riippuu niin monesta tekijästä, ettei kukaan ulkopuolinen pysty antamaan sinulle tyhjentävää vastausta. Pakolla ei ketään kuitenkaan hoideta. Oletko tuntenut pitkään, että elämäsi on turhaa?

PS. Pidetään peukut pystyssä, ettei olisi syöpää ja sinulle parempaa huomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeillä hoidetaan. Ukillani oli syöpä (ei hoidettu)levisi ympäri kehoa, ei mennyt montakaan kuukautta kun hän meni saattohoitoon vanhainkotiin. Loppua kohden hän oli elossa mutta ei puhunut eikä liikkunut, sydän lakkasi toimimasta ja hengitys katkesi. Ihan loppuvaiheessa lääkittiin morfiinilla, jotta hän ei tuntisi kovia kopuja kuollessaan.

Vierailija
4/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuntenut pitkään, että elämäsi on turhaa?

Siitä saakka, kun ansiosidonnainen loppui. Se tapahtui noin kolme vuotta sitten.

Sen jälkeen ei ole ollut elämää. Kun oli rahaa, ihmissuhteita pystyi korvaamaan jonkin verran ostamalla rahalla harrastuksia ja aktiivisuutta.

Kun raha loppui, elämä on ollut lähinnä kotona nyhjöttämistä. En ole sosiaalinen ihminen vaan tarvitsen tekemistä, mutta tekeminen maksaa. Oikein mihinkään harrastamiseen ei ole varaa joten tämä on tällaista kuoleman odotusta, oli jo ennen syöpäepäilyä. Itsetuhoiset ajatukset ovat olleet jo pitkään tuttuja, joten tavallaan toivonkin, että minulla olisi syöpä. Se olisi moraalinen tapa lähteä tästä maailmasta.

Vierailija
5/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuntenut pitkään, että elämäsi on turhaa?

Siitä saakka, kun ansiosidonnainen loppui. Se tapahtui noin kolme vuotta sitten.

Sen jälkeen ei ole ollut elämää. Kun oli rahaa, ihmissuhteita pystyi korvaamaan jonkin verran ostamalla rahalla harrastuksia ja aktiivisuutta.

Kun raha loppui, elämä on ollut lähinnä kotona nyhjöttämistä. En ole sosiaalinen ihminen vaan tarvitsen tekemistä, mutta tekeminen maksaa. Oikein mihinkään harrastamiseen ei ole varaa joten tämä on tällaista kuoleman odotusta, oli jo ennen syöpäepäilyä. Itsetuhoiset ajatukset ovat olleet jo pitkään tuttuja, joten tavallaan toivonkin, että minulla olisi syöpä. Se olisi moraalinen tapa lähteä tästä maailmasta.

Hei kuulostat ihan sellaiselta ihmiseltä jolla olisi toiselle pienelle ihmiselle paljon annettavaa! Jos asut lähellä SPRrää mene sinne ystäväkoulutuksern, jos paikkakunnallasi on vanhainkoti, kysy sieltä, pääsisinkö ulkoiluttamaan mummoja/lukemaan lehtiä heille tms., jos paikkakunnallasi on seurakunta, käy siellä (vaikket olisi uskovainenkaan) ja kysy onko heillä jotain tietoa yksinäisistä vanhuksista/ylityöllistettustä suurperheen äideistä ym joita voisit käydä auttamassa arkiaskareissa. Minulla on mm eläköitynyt ystävätär, jonka päivät kuluvat siinä, että hän käy vanhusten seurana terveyskeskuksessa tarkastuksissa, käy mittaamassa verenpaineita ja laittamassa papiljotteja - ja hän on kylänsä rakastetuin ihminen :)

Mutta toivottavasti sinulla ei ole syöpää. Jos on, suosittelen että keskustelet vakavasti lääkärin kanssa ennen kuin luovut hoidoista. Ja voithan ne aina aloittaa saa ne sitten lopetettua, kun olet hieman kauemmin ehtinyt asiaa pohtia ja osaat tehdä päätöksen pienemmän tunnekuohun vallassa.

Muista myös, ettet välttämättä itse tiedä, kenelle kaikille ihmisille olet tärkeä!

Vierailija
6/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palliatiivinen hoito eli kivut pidetään poissa. Antibiooteistakin kannattaa kieltäytyä, keuhkokuume on armelias noutaja.

Vierailija
7/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän eteneminen riippuu ravinnosta ja lisäravinteista,lääkäri luulee ettei siihen voi vaikuttaa mitenkään.

Vierailija
8/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipulääkkeitä. Ehkä kannattaa harkita myös keskusteluapua.

Vierailija
9/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäyhdistysten kautta saa vertaistukea

Vierailija
10/10 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövän eteneminen riippuu ravinnosta ja lisäravinteista,lääkäri luulee ettei siihen voi vaikuttaa mitenkään.

Minulla on ollut rintasyöpä - nyt olen jo virallisesti parantunut. Hoitava (ja pätevä ja luotettava) lääkärink opasti, että ulkoilu ja liikunta ja monipuolinen suht terveellinen ruokavalio ovat paras tuki syövän nujertamiseen mutta että nykytutkimustiedon mukaan ei kannattaisi ympätä itseään täyteen lisävitamiineja ja ravinteita - kun niitä on yltäkylläisesti, 'maistuvat' ne myös syövälle. Ja sama koskee tuon tutkimuksen mukaan ihmistä, jolla ei ole syöpää. Ei saa luoda liian hyviä olosuhteita myöskään noille syöpäsoluille lisääntyä ja levitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä