Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhetyöstä kieltäytyminen

paskamutsi
02.02.2017 |

Meillä on perheessä kriisi, joka alkaa vähitellen helpotta. Saimme lastensuojelusta lähetteen nuorispsykiatriselle, jossa todettiin, että hoidon tarvetta ei ole. Lastensuojelu teki sitten lähetteen perhetyöhön ja ajattelin sen olevan jotain terapian tapaista, koska sellainen tekisi pojalle hyvää (hänellä on ongelmia vihanhallinan kanssa). Nyt minulle selvisi, että perhetyöhön on kuukausien jonot ja kyse ei todellakaan ole mistään terapiasta. Ajattelin, että voisin viedä pojan omalla rahalla terapeutille ja kieltäytyä perhetyöstä. En näe sitä meille hyödyllisenä apumuotona - etenkin, kun sitä apua olisi hyvä saada nyt eikä kuukausien päästä. Voiko perhetyöstä kieltäytyä lähetteen jälkeen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty, on aika vähän asioita jotka on pakollisia tässä maailmassa.

Vierailija
2/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan sitä, että näkevätkö minut sitten jotenkin hankalana tapauksena. Että kieltäydy avusta enkä halua lapsen parasta (vaikka hänellä olisi yksityinen terapeutti). Mitään huostaanottojuttua en tähän väliin nyt kaipaisi  enkä halua antaa mitään syitä sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy vain lähinnä kamalia juttuja perhetyöstä ja etenkin siitä kieltäytymisestä... sanokaa edes, että siitä on jotain hyötyä. Vaikuttaisi olevan jotain ihna muuta kuin mitä kertovat sen olevan.

Vierailija
4/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä jono, aloitatte omatoimiset yrityksenne. Kun perhetyötä sitten joskus oikeasti tarjotaan, voit sanoa tilanteen olevan jo paremman, jos se sitä on. Jos ette ole saanut tilannetta kohennettua, otatte perhetyön vastaan. Nyt ei kannata kieltäytyä, kun ei tiedä miten tilanne kehittyy.

Vierailija
5/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina perhe syynätään tarkkaan joskin hakuammunnalla. Jees jees, kivasti menee. Harmoniassa eletään ja päivänkakkaroilla tanssitaan.

Viha on rakentavasti käytettynä oikein hyvä juttu... 

Sosiaalityöntekijöitä on moneen junaan, toiset osaavat antaa neuvoja, toiset ?

Tilannehan saattaa tasoittua kovinkin hyväksi. Elämä kun on aaltoliikettä.

Sosiaaliasiamies auttaa näissäkin kysymyksissä.

Mukavaa kevättä.

Vierailija
6/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muita lapsia?

Itse olen kasvanut väkivaltaisen sisaruksen kanssa ja apua sai vain tämä väkivaltainen sisarus. Myöhemmässä nuoruudessa ja aikuisiällä olen sitten saanut terapiassa käydä näitä purkamassa, vaikkei tilanne kotona edes ollut mitenkään erityisen paha.

Ehkä en nyt maksaisi terapiasta jos koko perheemme olisi aikanaan saanut apua? En voi sitä tietää, mutta mieti sinä asiaa myös muiden perheenjäsentesi osalta.

Vierailija
7/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on perhe työ? Joku kääpä tulee sun keittiöön istumaan vihkon kanssa ja kirjottaa sinne missä kaikessa olet huono