Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin masennus, tuleeko lasu?

Vierailija
01.02.2017 |

Uskallanko puhua tk:ssa mahdollisesta masennuksesta? Olen tässä vuoden yrittänyt selättää tätä jatkuvasti pahenevaa oloani, mutta alkaa jo tuntua etten selviäisikään tästä itsekseni. Pelottaa vaan että tehdäänkö tämmöisistä heti lastensuojeluilmoitus jos aukaisen suuni?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhuisi. Hyvin huonoja kokemuksia asiasta.

Vierailija
2/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tilanteesta. yleensä ainakin lastensuojelusta tulee tantat tekemään kotikäynnin ja kyylää ovatko lapset kovin paskaisia ja pahoin piestyjä ja miten paljon kaljapulloja kotonasi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä väliä, kunhan saat apua oloosi ja jaksat elää!

Vierailija
4/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehdä pelkästä masennuksesta. Ellei sitten ole syytä epäillä sen vaikuttavan lapsiin. Tarkemmin tietysti seurailevat ja kyselevät.

Vierailija
5/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoistamme ja kerroin jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä sairastavani masennusta, jonka myötä olen aloittamassa psykoterapian. Se ei ollut mikään ongelma, vaan minulle kerrottiin, että tämä on yleistä. :) Uskon, että pointti on nimenomaan siinä, haluatko parantua ja haluatko hoitoa. Jos et haluaisi ja tilanteesi olisi vakava, niin varmaan sitten voisi olla jotain toimenpiteitä, kenties.

Ongelman tunnistaminen ja avun pyytäminen tuskin tällaisessa tilanteessa mitenkään voi aiheutta lasu-ilmoitusta.

Voimia. <3

Vierailija
6/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset saan hoidettua, ja olen ihan naimissa eli mieskin on tietty apuna.. Siihen se sitten jääkin. En ole varma onko tämä sitten vain uupumusta kun on työ, lapset ja kodinhoito+yhdellä lapsella todettiin sairaus joka vaatii jatkuvaa hoitoa. Olen jatkuvasti niin väsynyt! En jaksa harrastaa enää mitään ja välistä suihkussa käyntikin tuntuu vaivalloiselta.. Olen kuin zombi. Ap

Vierailija
7/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä miten kävi? Ap

Vierailija
8/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mistä se roikkuu. Masennus kuuluu elämään.

Vierailija
9/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä miten kävi? Ap

Menetin lapseni.

Vierailija
10/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kuulostaa olevan monta kuormittavaa asiaa, joiden kanssa taiteillessa olet väsynyt. Minusta tuo ei kuulosta masennukselta vaan uupumiselta tähän tilanteeseen. Perheenne ei ole lastensuojelun asiakas, mutta sosiaalihuoltolain perusteella voisitte olla oikeutettuja esim. lasten hoitoon, että vanhemmat pääsisi hetkeksi huokaisemaan. Vaikka ihan nukkumaan. Kannttaa olla yhteydessä lapsityön palveluihin teidän kunnassa! Terkuin, perhekuntoutuksessa töissä

Vierailija
11/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla kuulostaa olevan monta kuormittavaa asiaa, joiden kanssa taiteillessa olet väsynyt. Minusta tuo ei kuulosta masennukselta vaan uupumiselta tähän tilanteeseen. Perheenne ei ole lastensuojelun asiakas, mutta sosiaalihuoltolain perusteella voisitte olla oikeutettuja esim. lasten hoitoon, että vanhemmat pääsisi hetkeksi huokaisemaan. Vaikka ihan nukkumaan. Kannttaa olla yhteydessä lapsityön palveluihin teidän kunnassa! Terkuin, perhekuntoutuksessa töissä

No tässä jo sait vähän osviittaa. 

Tätä ei useinkaan lastenuojelussa ikävä kyllä tajuta, eli jos on vaikka työuupumusta ei se heti koske ja vaikuta koko perheeseen. Eli avun pitäisi kohdentua tähän avunpyytäjään esim. sairasloman ja lääkityksen muodossa ja sitten katsoa uudelleen jos ne eivät auta. 

Saisitko apua työteveyshuollosta?

Vierailija
12/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein usko että lapsille olisi kovin hyväksi päiväkodin lisäksi mennä vieraille ihmisille hoitoon.. Mieheni ei siis ole uupunut ja antaa mun välillä huilia. Väsyttää vaikka nukkuisinkin 24/7. Kiitos kuitenkin . Ap

Vierailija
13/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jos äityli-päitylillä on pikku-pikku masu niin hoitsu-poitsu tekee sitten lasun

Vierailija
14/14 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä jo sait vähän osviittaa. 

Tätä ei useinkaan lastenuojelussa ikävä kyllä tajuta, eli jos on vaikka työuupumusta ei se heti koske ja vaikuta koko perheeseen. Eli avun pitäisi kohdentua tähän avunpyytäjään esim. sairasloman ja lääkityksen muodossa ja sitten katsoa uudelleen jos ne eivät auta. 

Saisitko apua työteveyshuollosta?

No tätähän mä tässä mietinkin, että miten se vaikuttaa perheeseeni jos avaan suuni. Minulla kuitenkin on välillä hyviäkin päiviä, mutta ylimääräiseen touhuiluun ei jaksaminen riitä. Tavallaan yritän ammentaa kaiken energiani työhön ja lapsiini, parisuhde ja itsestäni huolehtiminen jää siis viimeiseksi.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän