Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvien lauhtumusen takia nykyään jatkuvasti pääkallokeli

Vierailija
31.01.2017 |

Oletteko huomanneet?
Kun lämpötila sahaa jatkuvasti nollan molemmin puolin on jalankulkuväylät jatkuvasti peilijäässä.

Vielä kymmenenkin vuotta sitten näitä peilijääkelejä oli vähemmistö talvikuukausien päivistä. Nykyään lumipohjainen, tai edes lumipolanteinen keli harvinaisuus.
Näin ainakin eteläsuomessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on todellakin. Tätä se ilmastonmuutos teettää :(

Vierailija
2/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko ostaa nastakengät. Jää talvitakki ja -kengät käyttämättä. Kaipaan kunnon talvea (ihan -10 astetta ja 15cm lunta riittäis).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,huomattu on. Juuri kävin viskomassa pihalle hiekkaa. Hiekkaa meni puoli ämpäriä, kun on lähes peilijäässä 😨

Vierailija
4/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-suomessa myös sama ongelma

Vierailija
5/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi raivostuttavaa. Teputtelen kuin vanhus ja kävelemisestä menee tuplaaika

Vierailija
6/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko ostaa nastakengät. Jää talvitakki ja -kengät käyttämättä. Kaipaan kunnon talvea (ihan -10 astetta ja 15cm lunta riittäis).

Nimenomaan. Joku talvi sitten ei nastakengille ollut juurikaan tarvetta. Nyt ei juuri muille talvikengille ole käyttöä.

En tiedä olenko tullut vanhaksi ja aika kullannut muistot mutta mun mielestä "ennen vanhaan" kävelytiet oli talvella lumisia, ei hiekoitettuja(yritys) jääkenttiä.

Vierailija
7/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunujen kanssa onneksi pysyy paremmin pystyssä, kun ne toimii rollaattorina. Ainoa ongelma on metsäpoluilla alamäessä vaunut luisuu jäällä ja minä luisun perässä. On pakko mennä ojia pitkin ja pitää puiden oksista kiinni.

Vierailija
8/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Etelä-)Suomi on viimeiset vuodet ollut yhtä syksyä vaan. Pelkkää märkää ja tuulta ja pimeyttä.

:(

Vierailija
9/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo saanut autonkin heittelehtimään kerran tänä talvena. Lämpötila juurikin sahasi tuolloin nollan molemmin puolin. Mutta auto pysyi tiellä, kun pidin ratin suorassa, enkä kaasutellut. Pelästyin kyllä.

Vierailija
10/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Etelä-)Suomi on viimeiset vuodet ollut yhtä syksyä vaan. Pelkkää märkää ja tuulta ja pimeyttä.

:(

Ja sitten kun nää vedessä lainehtivat tiet aina välillä jäätyy, niin avot.

Ikävä oikeaa talvea, jolloin pystyi jopa juoksulenkkeilemään lenkkareilla kaduilla.

Vierailija
11/11 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lähes joka päivä olen nähnyt vähintään yhden kaatumisen ja mennyt kyselemään, kävikö pahasti. Itse myös olen pariin otteeseen lentänyt persiilleni, kun tuoreen ohuen lumikerroksen alla onkin ollut peilijäätä. Pikku mustelmilla olen onneksi selvinnyt.

Yleensä tykkään kävellä paikasta toiseen, mutta tänä talvena kävelystä on tullut vastenmielistä. Koko ajan saa jännittää, liukastuuko, ja etenkin alamäissä saa ihan tosissaan miettiä, mistä kohdasta uskaltaa mennä. Kauppareissu parin kilometrin päähän on inhottavaa, koska on erityisen ikävää kaatua ne kauppakassit käsissä.