Olenko liian hysteerinen raskaaksi tulemisen suhteen
Olen yrittänyt vauvaa nyt vasta aktiivisesti kuukauden verran. Taustalla on endometrioosia ja oik. munasarjasta poistettiin kysta 11/2 vuotta sitten jolloin myös tämä endometrioosi tässä yhteydessä todettiin. Oli pinnallista. Tämän jälkeen kontrolleissa kaikki ollut hyvin eikä munasarjoissa ole mitään muutoksia näkynyt. Kävin pari päivää sitten gynekologilla ja nyt vas. munasarjassa todettiin n2cm suklaakysta ja endometrioosia. Sanoin kyllä että muuten kaikki näyttää hyvältä ja munarakkuloita syntyy ja ovulaatio noin2 päivän päästä. Olen ihan äärettömän huolestunut raskaaksi tulemisesta...jotenkin ajattelin että heti ekalla kerralla onnistaa. (vaikka tiedän että asia ei todellakaan ole näin välttämättä) Yhdet kuukautiset nyt tullu tässä yrittämisvaiheessa normaalisti. Ennen sitä oltiin yhdynnässä vain kaksi kertaa koko kuukauden aikana eikä nekään tainut osua ovulaatioon, joten en tiedä mistä tämmöinen pelko lapsettomuuden suhteen tulee. Olen noin 3v sitten tullut helposti kerran raskaaksi, mutta silloisen elämäntilanteeni vuoksi päädyin lääkkeelliseen keskeytykseen. Nyt olen jotenki ihan varma että minulla ei suoda toista raskautta kun ensimmäisen kanssa toimin miten toimin. Tässä varmasti siis psykologista painokuormaa on. Miltä tämä kuulostaa teistä, olisiko syytä ottaa rauhallisemmin vai onko paniikkini aiheellista? Sen verran vielä että lähetä naistentaudeille tehtiin gyneltä, sanoi että kontrollimielessä nyt ainakin hyvä käydä ja siellä sitten pohditaan lähdetäänkö sille kystalle/endolle tekemään tässä kohtaa mitään. Olen siis tavallaan ihan hyvässä hoidossa. Puolen vuoden sisällä alkavat tutkimaan tarkemmin missä vika jos raskautta ei kuulu.