Naapurin leveily ärsyttää
Naapuri oli käynyt viikonloppuna ostamassa (varmaan velkarahalla ja 30 vuoden maksuajalla) BMW:n. Minulle hehkutti aamulla kun satuttiin töihin lähtemään yhtä aikaa, miten hienot varusteet on ja miten hyvä ajettava. Kyllä niin alkoi ärsyttää tuommoinen leveily! Itselläni on toyota, mutta sepä onkin vähävikainen ja kuljettaa luotettavasti.
Kommentit (19)
Katso YouTubesta joskus Stressi-Erkki (Stressed Eric)-animaatiojaksoja. Sillä sama ongelma kuin sulla.
Kysy siltä että onko etu-, taka-, vai velkavetoinen...
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole vekselivetoinen ollut perinteisesti.
Jos sinä olet tilanteeseeesi tyytyväinen, niin miksi naapurin uusi auto harmittaa? Ajoin noin 20 vuotta edellisellä autollani, josta jotkut kaverit piruilivat. Sanoin yleensä, että aina voin myydä yhden yksiön ja ostaa Ferrarin. Ei minua häirinnyt heidän velkarahalelunsa, eihän minun niitä tarvinnut maksaa ja hienojahan ne yleensä olivat.
Kuulostat kateelliselta kirjoitti:
Jos sinä olet tilanteeseeesi tyytyväinen, niin miksi naapurin uusi auto harmittaa? Ajoin noin 20 vuotta edellisellä autollani, josta jotkut kaverit piruilivat. Sanoin yleensä, että aina voin myydä yhden yksiön ja ostaa Ferrarin. Ei minua häirinnyt heidän velkarahalelunsa, eihän minun niitä tarvinnut maksaa ja hienojahan ne yleensä olivat.
Ärsyttää se asenne, että ihminen kerskuu kun muka niin hyvin menee. Saahan sitä sellaisen pirssin ostaa kun haluaa, mutta pitääkö yrittää sillä muita ärsyttää?
Ap
Miten hän muka leveili? Eikös ole ihan tapana, että jos on ostanut/saanut jotakin uutta, siitä voi myös iloita? Kyllä minä ainakin kavereille kertoisin, jos olisin ostanut uuden auton/asunnon/mitä vain ihanaa. Ja kaverit kertovat minulle omistaan, ja voin olla iloinen heidän puolestaan. Jos taas en kyseisestä asiasta tykkää, ihailen lyhyesti kohteliaisuudesta ja vaihdan puheenaihetta. Leveilynä en uudesta iloitsemista pidä.
Kateus on ansaittava, sääliä saa pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kateelliselta kirjoitti:
Ärsyttää se asenne, että ihminen kerskuu kun muka niin hyvin menee. Saahan sitä sellaisen pirssin ostaa kun haluaa, mutta pitääkö yrittää sillä muita ärsyttää?
Ap
Suomalaisessa kansanluonteessa (ilmeisesti Pohjanmaata lukuunottamatta) istuu sitkeässä, että jolla onni on, se onnen kätkeköön. Ei saisi iloita siitä, että menee hyvin. Sitä pidetään kehuskeluna ja huonona käytöksenä. Monissa maissa asia on toisin.
Toivottavasti Berner saa tahtonsa läpi ja kaikki persaukiset toyotoineen saadaan pois liikenteessä.
Ps saat ihan koska vaan hakea meidän autonrekkarin, josta selviää omistajatiedot :D (jos on varaa maksaa puh.lasku)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Berner saa tahtonsa läpi ja kaikki persaukiset toyotoineen saadaan pois liikenteessä.
Ps saat ihan koska vaan hakea meidän autonrekkarin, josta selviää omistajatiedot :D (jos on varaa maksaa puh.lasku)
Tämä on outo kommentti!? Enkä ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se, mutta vekseleillä velkaantumisesta on jo aika pitkä aika. Taitaa aika harva alle 50-vuotias edes tietää, mikä vekseli oli.
Suomityyliin parempi olisi jos naapuri hiipisi häpeillen salaa uudelle bemarilleen sanaakaan sanomatta ja katsekontaktia vältellen.
Mulla on iänvanha Yaris. Ja sitten on ihan pari vuotta vanha Hyundai.
Yaris hommattiin väliaikaisautoksi seitsemän vuotta sitten; oli tarkoitus olla vähän niin kuin kesäpano, vähän aikaa katseltava, kunnes löytyy se "oikea auto". Nooh, edelleen se pihassa seisoo, nyt ikää 16v ja olen aina sanonut, että se on parkkipaikan rumin, mutta toimivin peli. Kulkee lähes pyhällä hengellä, kätevä kaupungissa ja aina mennyt heittämällä katsastuksesta läpi.
Hyundai hommattiin vain siksi, että aiemmassa ei riittänyt jalkatilat. Vaatimuksena oli, että kyytiin mahtuisi 190cm mies jalkoineen, kaikki turvaistuimet ja että olisi ketjukone. Edullisuuskaan ei haitannut.
Mun ei tartte autoilla päteä. Kohta varmaan meidän naapuri panee pystyyn ketjua, miten "Naapurin autoilla nuukailu hävettää", mutta ei ole minun ongelmani. :)
En ymmärrä, miksi autoon pitäisi sysätä kamalasti rahaa, kun huomattavasti edullisemminkin pääsee eteenpäin. :)
Vierailija kirjoitti:
Yaris hommattiin väliaikaisautoksi seitsemän vuotta sitten; oli tarkoitus olla vähän niin kuin kesäpano, vähän aikaa katseltava, kunnes löytyy se "oikea auto". Nooh, edelleen se pihassa seisoo, nyt ikää 16v ja olen aina sanonut, että se on parkkipaikan rumin, mutta toimivin peli. Kulkee lähes pyhällä hengellä, kätevä kaupungissa ja aina mennyt heittämällä katsastuksesta läpi.
Hyundai hommattiin vain siksi, että aiemmassa ei riittänyt jalkatilat. Vaatimuksena oli, että kyytiin mahtuisi 190cm mies jalkoineen, kaikki turvaistuimet ja että olisi ketjukone. Edullisuuskaan ei haitannut.
Mun ei tartte autoilla päteä. Kohta varmaan meidän naapuri panee pystyyn ketjua, miten "Naapurin autoilla nuukailu hävettää", mutta ei ole minun ongelmani. :)
En ymmärrä, miksi autoon pitäisi sysätä kamalasti rahaa, kun huomattavasti edullisemminkin pääsee eteenpäin. :)
Turvallisuus, ajomukavuus, neliveto, automaatti, yms, joita saa rahalla onkin ihan yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim BMW:ssä on suomen olosuhteisiin parhaimmat ajovalot.
Turvallisuus, ajomukavuus, neliveto, automaatti, yms, joita saa rahalla onkin ihan yliarvostettua.
Toy ota jos muuta ei oo, corolla jos muuten ei oo varaa ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se, mutta vekseleillä velkaantumisesta on jo aika pitkä aika. Taitaa aika harva alle 50-vuotias edes tietää, mikä vekseli oli.
Silloin auton värikin oli tuskan punainen tai vekselivihreä.
Jotkut ihmiset vakuuttavat, että kyllä heilläkin varaa olisi, mutta eivät näe uutta autoa järkevänä ostoksena. Niin mitäpä sitä 20 vuotta uudemmalla autolla tekee. Ehkäpä sen sitten huomaa kun se naapuri tulee uudella Bemarilla 50 km/h siitä sinun toyotan ruostuneesta ovasta sisään. Siinä ei paljon sen 15 vuotta vanhan toyotan käyttökustannusten pienuus paina kun makaat loppuelämäsi letkuissa tehohoidossa, koska siinä edullisessa toyotassa ei ollutkaan kunnon kolariturvallista koria useine päätäsuojaavine turvatyynyineen.
Auton tehtävä on tehdä ihmisen elämästä mukavampaa ja turvallisempaa. Jos olet älykäs ihminen niin ostat sellaisen auton, mikä on tulotasoosi nähden järkevä ylläpitää, tarjoaa turvaa sinulle ja läheisillesi sekä kuljettaa paikasta toiseen mukavasti ilman turhaa stressiä.
Auto voi joillekkin ihmisille tuoda myös iloa elämään. Jos olet vihkiytynyt autoharrastaja ja nautit auton tehosta, ohjaustuntumasta ja tunnelmasta, voi 50k euroa olla ihan järkevä sijoitustus autoon.
Osa ihmisistä viettää autossa merkittävän osan päivästään, ja sekin voi olla yksi syy hankkia vähän sitä perus corollaa parempi ja varustellumpi auto.
Syitä hienon ja varustellun auton hankkimiseen on monia, mutta tosiasia on se, että mitä varakkaampi ihminen on, sitä paremmalla autolla hän ajaa. Ihan turha köyhien yrittää puolustella vanhoja rupuisia corolliaan. Kaikki itseään kunnioittavat ihmiset hankkivat niin hyvän auton kuin rahkeet riittävät. JOillakin ne rahkeet riittävät pelkästään perusmallin toyotaan ja jotkut ovat osanneet hoitaa elämänsä niin hyvin, että on varaa siihen vähän varustellumpaan bemariin.
Kateus rumentaa ihmistä