Ketoosista...
Osaako joku sanoa, että voiko nollahiilareilla aikaan saadusta ketoosista siirtyä suoraan alle 500kcal kalorin ketoosiin, vai katkeaako tää karppiketoosi jos syön liikaa hiilareita - vaikka alle sen 500kcal?
Olen siis pitkään pudottanut painoa ja nyt jumituksen takia olen ollut kaksi päivää ns. rasvapaastolla. Ketoosi on päällä, mutta en tykkää tästä yhtään. Mietin et pystyisinkö siirtymään tästä suoraan mehupaastoon jo olemassa olevaa ketoosia katkaisematta...?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Siirry suoraan tuonpuoleiseen.
Meinasin ehdottaa samaa.
MIkä helvetin karppiketoosi? MIksi tuollainen kitukuuri?
Hiilarit on niin nollassa, et syntyy ketoosi. Ketokarppaukseksi myös kutsutaan. Olen vaan sellaisella paastomuotoisella kuurilla, koska painoni on junnannut kauan.
MIten nollassa? SIis nollanollassa vai jossain 20g tietämillä?
Mitä ihmettä? Ei ole mahdollista olla nollahiilareilla. Olet ymmärtänyt jotain nyt ihan väärin. Yleensä ketoosidieetillä ollaan 20 g hiilareilla.
Ja mehupaasto..? Aiotko tappaa itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Meinaan vaan, että itse kiikun kaakun ketoosin rajalla kun syön 20g hiilaria, 60g prodea ja 150g rasvaa. Kuulostaa järkyltä, että olis nollahiilillä. Eli jos vaan prodea ja rasvaa syö niin voi kyllä käydä todella huonosti. Sitten jos siitä äkkiä johonkin mehupaastoon, joka käytännössä pelkkää hiilaria niin...?
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli 1g. Olen siis paastolla joka kestää viikon, jotta saisin aineenvaihduntaa heräteltyä.
Siis miksi et voisi siirtyä ketoosia katkaisematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli 1g. Olen siis paastolla joka kestää viikon, jotta saisin aineenvaihduntaa heräteltyä.
Eli syöt ainoastaan oliiviöljyä tms viikon ajan? Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen idean? Ei sitä aineenvaihduntaa noin herätetä. Noin sairastutaan, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein syöt?
Laitas nyt tänne sun viikon ruokalista. Kukaan ei usko, että voisit olla nollahiilareilla tai 1 g hiilareilla. Se ei vaan ole mahdollista muuten kuin pelkällä vedellä ja öljyllä. Voissakin on jkv hiilareita.
Ketoosiin pääsee ihan kunnon kalorimäärilläkin.
Mistä olet saanut päähäsi että mehupaastolla tulisi ketoosi? Ketoosi tulee kun keho on rasvapolttoinen eli kun hiilarit jää alle 20-30 g / vrk. Mehupaastossahan saadaan paljon sokeria niissä mehuissa. Ei siinä mitään ketoosia voi olla kun se on hiilarien vetämistä ilman mitään rasvaa.
Niin kuin ihan aloituksessakin sanoin, olen rasvapaastolla. Googlesta katsomaan jos ei ole tuttu. Se on tarkoitettu VHH-ruokavaliota noudattavaille "jumin tappaksi". Ei mikään jatkuva ruokavalio.
En kuitenkaan pidä tästä ja haluaisin kokeilla pitkään kiinnostanutta mehupaastoa, ja mietin voisinko siirtyä suoraan siihen. Myös mehupaastolla menee ketoosiin, koska ravintoaineita tulee niin vähän. Jos juo litrakaupalla mehuja niin silloin ei tietenkään mene.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin ihan aloituksessakin sanoin, olen rasvapaastolla. Googlesta katsomaan jos ei ole tuttu. Se on tarkoitettu VHH-ruokavaliota noudattavaille "jumin tappaksi". Ei mikään jatkuva ruokavalio.
En kuitenkaan pidä tästä ja haluaisin kokeilla pitkään kiinnostanutta mehupaastoa, ja mietin voisinko siirtyä suoraan siihen. Myös mehupaastolla menee ketoosiin, koska ravintoaineita tulee niin vähän. Jos juo litrakaupalla mehuja niin silloin ei tietenkään mene.
Aiot siis sotkea elimistösi vieläkin pahemmin? Mietis nyt uudelleen että kannattaako.
Siirry suoraan tuonpuoleiseen.