Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet, kuinka olette ratkaisseet joulunvieton ja muut lomat ja pyhät?

Vierailija
30.01.2017 |

Tämä siis jos teillä on yhteisiä lapsia.
Missä lapset viettää joulun? Me ollaan oltu aina joulu minun vanhemmillani parinsadan kilsan päässä. Miten kävisi joulun, jos erottaisiin miehen kanssa...? Pitäisikö joulut alkaa viettää kotona ilman isovanhempia ym.

Entä miten olette tehnyt esim. hiihtoloman kanssa, jos te molemmat vanhemmat olette myös lomalla ja kummallakin tekisi mieli lähteä lasten kanssa reissuun?

Ero on paljon mielessä, mutta me vietetään kaikki juhlat ja pyhät juhannuksesta lähtien vanhempieni kanssa, niin mites sitten... :/
Ja hiihtolomat. Minä ja mies molemmat tykätään käydä laskettelemassa ja siellä ne lomat on mennytkin. Miten sitten, jos erottaisiin. Yksin ilman lapsia ei ole kiva viikoksi mökkiä vuokrata...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan liian kiinni vanhemmissasi? Me asumme lähekkäin, jouluna lapset käyvät juhlimassa molemmissa paikoissa. Kirjoittamaton sääntö ettei mennä muualle sukulaisiin jouluksi niin tuo onnistuu. Hiihtolomat jne. viettävät vuorotellen kummin vain sopii suunnitelmat paremmin. Onnistuu ihan hyvin kun ajattelee lapset edellä eikä aina pidä kiinni vain omastaan.

Vierailija
2/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustako tässä on kyse? Miten sinä pärjää ilman lapsiasi? Eron järkyttävin seuraushan on, että lapset menettää arjen jakamisen ja yhteisasuminsen vanhempieansa kanssa.

Joka toinen vuosi äidillä, ja joka toinen vuosi isällä.

Katkaise jo se napanuora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapse oli pienempiä, joka toinen jouluaatto toisella vanhemmalla ja joulupäovöstä eteenpäin toisella. Nyt lapset jo isoja ja useampi vuosi menty niin, että jouluaatto aamupäivä isälle ja illaksi ja muiksi päiviksi tulevat meille. Lasten oma toive tämä!

Loma-ajat myös aiemmin joka toinen vuosi periaatteella, mulla tosin harvoin lomaa lasten loma aikoina , nyt vähän miten sattuu. Ja joustoa on tullut paljonkin aikatauluihin. Alkuun lytättiin kellon kanssa vaihtovuoroja, muttanykyään lapsilla melko vapaa liikkuvuus.

Vierailija
4/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinustako tässä on kyse? Miten sinä pärjää ilman lapsiasi? Eron järkyttävin seuraushan on, että lapset menettää arjen jakamisen ja yhteisasuminsen vanhempieansa kanssa.

Ei ole mistään napanuorasta kyse vaan siitä, että lapset ovat tottuneet viettämään nämä kaikki juhlat isovanhempiensakin kanssa eli niiden minun vanhempieni. Haluavat aina ehdottomasti esim. juuri jouluisin mummolaan. Samoin juhannuksena.

Jos menisin edelleen lasten kanssa sinne, niin mies olisi tosi yksinäinen, mutta jos jäätäisiin kotiin, jotta lapset voisi välillä käydä isälläänkin, niin lapset olisi tosi pettyneitä. Aina olisi joku pettynyt...

ap.

Vierailija
5/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eron jälkeen sinä et ole vastuussa miehen surullisuudesta. Mutta trollihan tämä on.

Vierailija
6/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa palikat menee uusiksi. Tarkoittaa yleensä myös jouluja ja lomia. Jos on yhteishuoltajuus niin toinen vanhempi voi haluta viettää joulua vaikka ulkomailla lasten kanssa.

Sinuna kyllä enemmän olisin huolissani siitä miten ero vaikuttaa lapsiin, miten arki ja asuminen muuttuu kun siitä miten vietetään hiihtolomia. Aika harvoin eron jälkeen samat totutut perinteet enää onnistuu ja ero vaikuttaa kyllä koko lähipiiriin. Ero on aina luopumista. Kannattaa miettiä mihin kaikkeen on valmis.

Vierailija
7/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistään napanuorasta kyse vaan siitä, että lapset ovat tottuneet viettämään nämä kaikki juhlat isovanhempiensakin kanssa eli niiden minun vanhempieni. Haluavat aina ehdottomasti esim. juuri jouluisin mummolaan. Samoin juhannuksena.

Jos menisin edelleen lasten kanssa sinne, niin mies olisi tosi yksinäinen, mutta jos jäätäisiin kotiin, jotta lapset voisi välillä käydä isälläänkin, niin lapset olisi tosi pettyneitä. Aina olisi joku pettynyt...

ap.

Erossa ei koskaan ole mitään ihanne ratkaisua. Jokainen kärsii osaltaan.

Vierailija
8/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Oletko varma, että mies olisi yksinäinen?  :)

Vierailija
9/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Erossa ei koskaan ole mitään ihanne ratkaisua. Jokainen kärsii osaltaan.

No ei ole ei, mutta siksi tässä juuri kyselen vinkkejä ja mietin eri vaihtoehtoja, että pääsisi edes lähelle ihanne ratkaisua.

Toisekseen, ero ei ole vielä edes ajankohtainen. Eikä varmaan vielä pitkään aikaan juurikin siksi, kun ei mitään sellaista täydellistä ihanne ratkaisua näihin asioihin ole...

ap.

Vierailija
10/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ihan varmasti olisi ilman lapsia eikä sukuakaan ole lähellä. Mahdollinen uusi kumppani tuskin sitä lapsista johtuvaa yksinäisyyttä veisi pois, ovat hänelle niin tärkeitä.

ap.

Vierailija
11/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako ylipäätään edes erota? Eroa toki voi miettiä mutta ei siitä tarvitse vielä ryhtyä tekoihin.

Jos teillä on perusjutut kunnossa niin miksi laittaa pakkaa uusiksi?

Vierailija
12/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ihan varmasti olisi ilman lapsia eikä sukuakaan ole lähellä. Mahdollinen uusi kumppani tuskin sitä lapsista johtuvaa yksinäisyyttä veisi pois, ovat hänelle niin tärkeitä.

ap.

Mitään taetta ei ole tällekään. Itse tapasin naisen, joka oli parasta mitä minulle oli ikinä tapahtunut ja muutin hänen perässä tuhannen kilometrin päähän lapsistani. 

t. opas Kilpisjärveltä.

Vierailija
13/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako ylipäätään edes erota? Eroa toki voi miettiä mutta ei siitä tarvitse vielä ryhtyä tekoihin.

Nimenomaan, vasta mietin. En halua mihinkään tekoihin ryhtyä ennen kuin olen asioita kunnolla miettinyt.

ap.

Vierailija
14/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pienempiä, vietimme kaikki yhdessä joulun sukulaisten luona. Nykyään lasten isä ei osallistu niihin, lapset jo teinejä. Juhannusta vietetään mökillä, kuten ennenkin, siellä myös kavereita ja sukulaisia.

Muut lomat miten sattuu sopimaan.

Vierailija
15/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, vasta mietin. En halua mihinkään tekoihin ryhtyä ennen kuin olen asioita kunnolla miettinyt.

ap.

Yksinkö olet parisuhteessa? Mieshän on voinut jo tehdä eron alkuvalmistelut. Hankkinut naisen, siirtänyt perheen varoja syrjään, hankkinut alustavasti asunnon, jne...

Vierailija
16/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

SINÄ mietit, mites se mies? Ja keskustelu parisuhteessa? Puhumisen puute, mistä suomalaisia miehiä niin kovin moititaan, mutta eipä näytä naisetkaan puhuvan. Ainakaan niistä oikeasti tärkeistä asioista. Mietitään vaan yksinään ja lopulta täräytetään se oma, yksin tehty päätös toisen kasvoille ilman ennakkovaroitusta. Miksi ei voi keskustella sen miehen kanssa? Miettiä, että mistä nämä minun eromietteet johtuvat, että voitaisko muuttaa tässä meidän elämässä jotain, että olis taas ihanaa olla yhdessä?

Vierailija
17/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kannattaisiko ensin selvittää onko tuo paha olo vaan sinun sisällä ja seuraa vaikka eroaisitkin. Ero on raju ratkaisu, koettelee aikuisia, lapsia ja koko sukua. Oma terapia ja pariterapia kannattaisi ensi käydä. Ja kun mietit tulevaisuutta, ota huomioon, että suurimmalla osalla naisista elintaso romahtaa erossa, ne laskettelumökit jää vuokraamatta yhden palkalla.

Vierailija
18/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

SINÄ mietit, mites se mies? Ja keskustelu parisuhteessa? Puhumisen puute, mistä suomalaisia miehiä niin kovin moititaan, mutta eipä näytä naisetkaan puhuvan. Ainakaan niistä oikeasti tärkeistä asioista. Mietitään vaan yksinään ja lopulta täräytetään se oma, yksin tehty päätös toisen kasvoille ilman ennakkovaroitusta. Miksi ei voi keskustella sen miehen kanssa? Miettiä, että mistä nämä minun eromietteet johtuvat, että voitaisko muuttaa tässä meidän elämässä jotain, että olis taas ihanaa olla yhdessä?

Ajattelitko tosiaan, että jos palstalla jostain haluaa keskustella, niin silloin ei keskustelisi puolisonsa kanssa?

Mulla nyt tässä sopivasti sattui olemaan aikaa tehdä tällainen avaus ja hyvä kuulla toisten ratkaisuista.

ap.

Vierailija
19/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvä. Lomat menevät parhaassa tapauksessa vuorovuosittain tai sitten ne jaetaan pätkiksi.

Voin vakuuttaa, että eron jälkeen lomat ovat murheista pienimmät. Eniten murhetta, luopumista ja ikävää on tavallisessa arjessa. Ero saattaa silti olla oikea ratkaisu, mutta ei sen jälkeenkään helppoa ole.

Minulla nyt erosta 2 ja puoli vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän