Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi ylös! Kuinka moni muu osari vaihtaisi kokopäivä hommiin??

Vierailija
30.01.2017 |

Vaihtaisin heti!! Työttömiä tullaan kotoa hakemaan 8-16.00 hommiin ja maksetaan 9€ tunnille.
Itse teen 21 tuntia viikko 14 € tuntipalkalla ja työajat ovat sitten ihan mitä sattuu!
Hei, vaihtaisko joku kitisijä mun kanssa??
Vitsi mä niin irtisanoudun ja jään venaan, että mutkin kutsutaan tuollaiseen unelma duuniin!!! Voisin viedä vaikka lapsetkin hoitoon, ja keskittyä työn tekemiseen, ja saisin kunnollisen tienestin!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Teen 10-25h/vko, perustuntipalkka 11,63, siihen päälle ilta- ja viikonloppulisät.

Saan hyvin vaikuttaa omiin vuoroihini ja paljonko haluan milloinkin töitä tehdä. Lisäksi saan 200-300e/kk Kelasta soviteltua päivärahaa.

Sopii tän hetkiseen elämäntilanteeseen hyvin.

Vierailija
2/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi, teen omasta halustani osa-aikaa, eli 30h viikossa. Mutta ymmärrän hyvin että moni vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi kokoaikaiseksi. Teen kahta työtä ja pidän elämästäni näin.

Vierailija
4/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Mä en pysty viemään muksuja hoitoon juuri siksi, että ei ikinä tiedä, paljonko töitä on. Joudun sopimaaan että teen vain tuota ja vain tuota vuoroa, ja en ihan kauheasti arvostusta nauti työpaikalla, kun muut ( keskarit) pystyy tekeen jo mitä vuoroa vain.

Näen märkiä päiväunia 8-4 hommasta, josta maksetaan 9 e tunti. Olisi vakituinen työaika ja tili.

Nyt saan sen 800 € kuussa ja paskan mitään siihen päälle.

Vierailija
5/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin vaihtaa 40 tuntisen työviikkoni 25-30 tuntiin

Vierailija
6/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vitonen on tosissaan yrittänytkin, mutta kun ei tuollaista käsitettä tunneta...

Vierailija
7/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miksi et saa soviteltua päivärahaa?

Vierailija
8/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus: ap ei ole mistään kuullut sovitellun päivärahan mahdollisuudesta. Näistä etuuksien mahdollisuuksistahan ei ole tapana huudella, jos ei "asiakas" itse tajua ottaa selvää. Suomessa on aika paljon erilaisiin KELA:n tukiin oikeutettuja, jotka eivät vaan ole osanneet/tienneet ko. etuutta hakea.

Vierailija
9/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin heti vastaan osa-aikatyön jos vain sellaisen saisin.

Terveyssyistä en pysty tekemään kokoaikatyötä. Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä.

Kaikki ne työt joita olisin pätevä tekemään ovat kokoaikaisia. Alallani ei ole osa-aikatöitä.

Ne työt taas mitä voisi tehdä osa-aikaisena ovat fyysisesti liian raskaita. Terveys ei riitä niihin.

Vierailija
10/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa soviteltua päivärahaa koska eropaketti edellisestä työpaikasta oli muhkeahko. Teen nyt 20h viikossa, kuukausipalkka 1600 +bonukset. Ensi vuonna alan tehdä täyttä työaikaa jahka tuo osa-aikaeläkeläinen jää eläkkeelle.

Vierailija
11/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin vaihtaisin heti tämän työttömyyteni sinun osa-aikatyöhösi Ap.

Ja pystyn tekemään ihan mitä vuoroja tahansa - yöllä valvominenkaan ei ole minulle este.

Mitä teet työksesi? Vaihdetaanko vaikka heti?

Mulla on akateeminen maisterin koulutus (OTM), mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole? Ja paljon työkokemusta eri aloiltakin löytyy.

Vierailija
12/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe siis liittyy tuohon yhteen ketjuun, jossa työkkärin kitistiin antaneen työn, jossa JOUTUU tekemään työtä 8-16

ja siitä maksetaan vain 9 € tunti!!!

Siis hirveetä ihmisen riistoa!!!!!

Vitun työkkäri!!

Kyllä on väärin!!!!!

Vierailija
13/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa soviteltua päivärahaa koska eropaketti edellisestä työpaikasta oli muhkeahko. Teen nyt 20h viikossa, kuukausipalkka 1600 +bonukset. Ensi vuonna alan tehdä täyttä työaikaa jahka tuo osa-aikaeläkeläinen jää eläkkeelle.

Et sä voi olla kuukausipalkkalainen 20 tunnin viikoilla. Ehkä sulle maksetaan palkka kerran kuussa, mut et sinä kuukausipalkkalainen ole. Sori nyt vaan.

Vierailija
14/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin vaihtaisin heti tämän työttömyyteni sinun osa-aikatyöhösi Ap.

Ja pystyn tekemään ihan mitä vuoroja tahansa - yöllä valvominenkaan ei ole minulle este.

Mitä teet työksesi? Vaihdetaanko vaikka heti?

Mulla on akateeminen maisterin koulutus (OTM), mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole? Ja paljon työkokemusta eri aloiltakin löytyy.

Lues maisteri aloitus uudelleen.

Vierailija
15/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole 9e päivä!!

Yksi tuttu joutui 9e /pvä duuniin ja täysityöpäivä!!!

Vierailija
16/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Mä en pysty viemään muksuja hoitoon juuri siksi, että ei ikinä tiedä, paljonko töitä on. Joudun sopimaaan että teen vain tuota ja vain tuota vuoroa, ja en ihan kauheasti arvostusta nauti työpaikalla, kun muut ( keskarit) pystyy tekeen jo mitä vuoroa vain.

Näen märkiä päiväunia 8-4 hommasta, josta maksetaan 9 e tunti. Olisi vakituinen työaika ja tili.

Tuolla käteen jäävällä summalla olet vielä oikeutettu soviteltuun työmarkkinatukeen tuohon päälle.

Soviteltua työmarkkinatukea saavat ne, jotka tekevät osa-aikatyötä työnantajan tahdosta, ovat listoilla työkkärissä ja täyttävät joka kuukausi kelan sivuilla työtuntinsa.

Saat arviolta nettona vielä tuohon palkan päälle noin 400 euroa soviteltua työmarkkinatukea. Eli sun nettotulot olis 1200 euroa kuussa.

Tätä etuutta ei paljon mainostella eikä kaikki tästä tiedä, joten koen asiakseni levittää tätä tietoa.

Vierailija
17/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus: ap ei ole mistään kuullut sovitellun päivärahan mahdollisuudesta. Näistä etuuksien mahdollisuuksistahan ei ole tapana huudella, jos ei "asiakas" itse tajua ottaa selvää. Suomessa on aika paljon erilaisiin KELA:n tukiin oikeutettuja, jotka eivät vaan ole osanneet/tienneet ko. etuutta hakea.

Kyse olikin siitä, että vaihtaisin koska vain osa- aikaisuuteni kokopäiväduuniin, ihan koska vain.

Mielummin 8-4 /9 eurolla, kuin 16-20/ 14 eurolla.

Vierailija
18/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla käteen jäävällä summalla olet vielä oikeutettu soviteltuun työmarkkinatukeen tuohon päälle.

Soviteltua työmarkkinatukea saavat ne, jotka tekevät osa-aikatyötä työnantajan tahdosta, ovat listoilla työkkärissä ja täyttävät joka kuukausi kelan sivuilla työtuntinsa.

Saat arviolta nettona vielä tuohon palkan päälle noin 400 euroa soviteltua työmarkkinatukea. Eli sun nettotulot olis 1200 euroa kuussa.

Tätä etuutta ei paljon mainostella eikä kaikki tästä tiedä, joten koen asiakseni levittää tätä tietoa.

En tahdo,en halua!!

Mä haluun, että joku tulee hakemaan minutkin työkkäristä kokopäivä hommiin yheksällä eurolla, niin voin kitistä siitäkin!!!

Vierailija
19/19 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tässä työssä enää vaihtaisi (ravintola-ala.) Olen tehnyt kk-liksalla tätä hommaa ja oli tosi rankkaa. Joutui tekemään välillä hiljaisina aikoina 12h lauantaivuoroa, että viikkotunnit täyttyivät ja sitten viikolla sellaista typerää 5-6h vuoroa. Jos saisin ma-pe työn ja mielellään omalta alalta, tekisin mielelläni täyttä työviikkoa. Epäsäännöllisyys tekee työssä jaksamisesta hankalaa. Tällä hetkellä teen siis 30h viikossa ja se on ok, mutta tuntuu kurjalta, että rahkeita olisi enempäänkin ilman vuorotyötä.