Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ovulaatio tulla jo 8 päivää synnytyksestä? Ei täysiaikainen raskaus

Vierailija
29.01.2017 |

Maito nouai rintoihin mutta syön estolääkettä. Estolääkkeen ohjeissa lukee että saattaa palauttaa hedelmällisyyden, eli varmaan käytetään lapsettpmuudenkin hoidossa

Jälkivuoto melkein loppu, kamalat oviskivut

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se voi tulla

Vierailija
2/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itsellä alkoi kk 9 viikkoa synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kipu munasarjassa olla jotain muuta kuin ovulaatio? Kipu tuntuu samanlaiselta mutta kipua ei ole kokoajan. Toki on mahdollista että munasolu vasta kasvaa siellä ja aiheuttaa kipua nyt jo koska ei ole hetkeen ovulaatiota ollut raskauden vuoksi. Ennen tunsin jokusen tunnin tuon oviskivun ja sitten se yhtäkkiä loppui (munasolu irtosi)

Vierailija
4/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
5/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea kuvitella että hormonitasot olisivat normalisoituneet ja munasolu ehtinyt kypsyä viikossa, kun siihen menee kauemmin ilman synnytystäkin.

Vierailija
6/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto voi olla ihmeellinen. Onhan sitä tultu raskaaksi uudelleen raskaudenkin aikana ja synnytyksessä on paljastunut, että toinen vauva on keskonen.

Vierailija
7/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisi ovis niin menkat tulisi 24 päivää synnytyksen jälkeen, eli melkein 4vk. Onko se kovin epätavallinen aika menkkojen alkamiselle kun ei imetä? Raskaus ei siis ollut täysiaikainen vaan reilu puolen välin. Epäilen kyllä että on vasta kasvamassa munasolu eikä vielä irtoamassa

Mietityttää vain että mitä tämä kipu sitten on ellei munasolun kypsymistä. Vuotoa ei ole enää juuri ollenkaan

Vierailija
8/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sentään. Toki luonnonoikkuja on, mutta ne on harvinaisia. Kyllähän kropalla kestää kauankin palautua raskaudesta ja kaikkia outoja tuntemuksia voi olla.

Vierailija
9/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö ootko miettinyt kohtutulehdusta? Itse synnytin 11 päivää sitten. Mulla ainakin vielä paripäivää sitten oli tosi inhottavia kipuja ja luulin jo et on kohtutulehdus, mutta meni yön aikana ohi. Mietin et oli varmaankin vielä jälkisupisteluja. Jos sullakin on jompiakumpia? Jos nousee kuume niin mee lääkäriin.

Vierailija
10/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtua ei arista eikä tuo olematon vuoto haise.

Kohdun nyt ei paljoa tarvinnut supistua kun ei nyt mikään hirveän iso edes ollut. Kipu selvästi munasarjan kohdalla

Ap

Vierailija
11/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ovistestin ja negaa näytti. Ei kuitenkaan mikään ihan valkoinen nega mutta eipä nuo taida koskaan olla. Tosin olin juonut hirveästi mutta täytyy tehdä vielä huomenna uusi ja soitella lääkärille jos ei ole ovista.

Mikähän muu saisi munasarjan kohdalle kipua? Selkeästi juuri siinä eikä kohdun kohdalla.

Ap

Vierailija
12/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla keskonen vai mitä lapselle kävi? :(

Vierailija
13/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Itselläni alkoi kuukautiset 5 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Vierailija
14/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt maidonnousuestolääkettä?

Ihan voi jotain jälkivuotoa olla, itselläni tuli joitain viikkoja (reilu kk - pari?) synnytyksestä jotkin menkan tapaiset, mutteivät olleet menkat. Lääkäri sanoi olevan normaalia.

Vierailija
15/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kipu ei ole kokoajan vaan tulee ja menee, vain hetken sattuu kerrallaan. Eikös testi näytä negaa jos se munasolu siellä vasta kasvaa eikä ole lähipäivinä vielä irtoamassa?

Joskus kolmekin päivää tuntuu oviskipua ja pahin kipu on juuri ennenkuin irtoaa ja kipu sitten loppuu.

En kyllä keksi mitä muutakaan voisi olla selkeästi munasarjan kohdalla.

Parlodel 2.5mg on maidonestolääke, lääkeinfossa sanotaan että käytetään myös hedelmällisyyden palauttamiseen ja oviksen saamiseen.

Pelottaa hirveästi että kyse juuri jostain tulehduksesta ja palautuminen viivästyy sen vuoksi. Kipeä olo minulla on ollut ja haetialihaksetkin kipeänä ja buranaa olen syönyt mutta ajattelin että flunssa tulossa. Ei kuumetta nyt ainakaan, tosin olen ottanut buranaa mutta luulisi että kohtutulehduksessa olisi silti vähän lämpöä edes.

Ap

Vierailija
16/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieelä hetki palstailuaikaa jäljellä niin nostelen jos jollain tulisi jotain mieleen mikä voisi saada munasarjaan kipua

Vierailija
17/21 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysta

Vierailija
18/21 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen kun yhä vain jomottaa samalla tavalla. Nyt 11 päivää synnytyksestä. Ovistesti oli eilen aika vahva mutta selkeästi vaaleampi kuin kontrolliviiva, eli tuskin on ovistakaan. Tänään aamulla hädin tuskin jos näkyi testiviivaa.

Voisiko kyse olla siitä, että munasolu siellä vain kasvaa ja tuntuu kipeältä kun ei siellä ole kasvanut munasolua aikoihin?? Eihän tuo kasvu vielä näy edes testissä.

Vierailija
19/21 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eka ovulaatio 14 päivää täysaikaisen lapsen synnytyksestä ja vieläpä täysimetyksellä. Kahden viikon päästä tästä ensimmäiset kuukautiset. Jälkivuoto oli just hiipumassa ovulaation aikoihin. Eli ehkä se on mahdollista etenkin, jos luontainen follikulaarivaiheesi on lyhyt (alle 14 pv).

Vierailija
20/21 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ovis yleensä 10-12 päivää menkkojen alkamisesta ja menkat tästä 16 päivän päästä.

ap