Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi reklamoit?

Vierailija
29.01.2017 |

En tiedä, olenko ainoa, josta tuntuu, että nykyään myydään yhä enemmän silkkaa sutta ja sekundaa. Viimeksi ostin Elisalta tonnin läppärin, joka kosahti alle puolessa vuodessa. Elisa vielä yritti vängätä, että takuuasioissa ollaan yhteydessä suoraan maahantuojaan, heillä ei ole asian kanssa tekemistä. Piti asioida kuluttaja-asiamiehen kanssa, ennen kuin ottivat ja hoitivat korjausasian asiallisesti.
Nykyisin olenkin ottanut sen linjan, että tuote kuin tuote, vaikka taannoin ostamani toimimaton lyijytäytekynä, en suostu enää hyväksymään paskaa rahojeni vastineeksi, vaikka kuinka rasittaisi itseä reklamoida. Kehotan muita samaan. Ei ole muuta tietä tuotteiden laadun paranemiseksi, kuin se, että toimimattomat palautetaan järjestelmällisesti.
Mitä itse olet palauttanut ja miten reklasi otettiin vastaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään reklamoin, ennen en jaksanut. 90% tuotteista on nykyään aivan roskaa kun aivan kaikessa yritetään säästää ja olla tehokkaita.

Vierailija
2/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reklamaatio tehdään asiallisesti, siihen saa myös asiallisen vastauksen. Olen joutunut onneksi reklamoimaan vain muutaman kerran, mutta reklamaatiot ovat menneet läpi ja olen saanut uuden tuotteen viallisen tilalle. Yhdellä kertaa tuotteen vaihtamiseen meni n. kuukausi, mutta oli sellainen tavara että ei ollut niin kiire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoin läppäristä kolme kertaa. Vasta kun kolmannellakaan kerralla konetta ei saatu toimimaan (kuumeni ja kärysi käytössä!), sain tilalle uuden. Tämän merkin läppäreitä en sen koommin olekaan hankkinut!

Vierailija
4/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähäinen summa, en jaksa reklamoida, koska silloin säästyy mielipahalta. Vaikka tuotteessa on ilmeinen virhe, usein syyllistetään asiakasta tyhmyydestä ellei sulla ole pitäviä todisteita.

Useimmat yrityksen ovat tehneet reklamoinnista tahallaan niin hankalan, jotta ei lähdettäisiin reklamoimaan kovin heppoisin perustein.

Vierailija
5/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi reklamaatiovänkäilyyn. Mutta pidän huolen etten asioi samassa puljussa toistamiseen.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.

Vierailija
6/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri asenne "en jaksa reklata", mahdollistaa huonolaatuisten tuotteiden jatkuvan myynnin. Sitä paitsi se, että saa aina asiallisen vastauksen, jos itse on asiallinen, ei pidä paikkaansa.

Vierailija
7/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden iPhoneni iTunes ei toiminut  ja DNA otti sen mutinoitta huoltoon. Samoin Gigantista ostamani Topfieldin digiboxi ei suostunut päivittymään ja hekin hoisivat homman kuntoon ilman vastaväitteitä, vaikka laite oli jo kolme vuotta vanha.

Luulen, että on paljon merkitystä sillä, miten reklamaation esittää.

8/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljonko ylimääräistä energiaa minulla on maailmanparantamiseen juuri silloin ja miten vakava vika tuotteessa on. Omatunnollakin on väliä: jos olen ostanut hipsteriläppiksen ja pelannut sillä 12 tuntia putkeen uusinta mmo:ta tai jos puhelin on sattunut uimaan vessassa vähän liian usein, en valita yhtä herkästi. Yleensä kyllä muutoin valitan mutta jos sattuu olemaan kiire tai aivot täynnä muuta tavaraa niin relaan - omaa päätään ei valitettavasti voi palauttaa kauppaan.

Ylimääräisen energian voi kuluttaa monella tavalla: sen voi kuluttaa uusien ihmisten tapaamiseen, itselle jo tärkeistä ihmisistä huolehtimiseen, uusien enemmän tai vähemmän hyödyllisten asioiden oppimiseen, viherpiiperrykseen, ulkonäkönsä/kehonsa palvontaan, työhönsä tai palautteen antoon. Toki useamman asian voi elämässään hoitaa yhtä aikaa ja kaikille osa-alueillekin riittää säännöstellysti energiaa jos oikein yrittää mutta loppupeleissä kyse on siitä miten huomionsa jakaa. Aina ei välttämättä kannata pilata elämäänsä ja laiminlyödä muita asioitaan yhden pieleen menneen ostoksen takia. Etenkään koska jos kyseinen yhtiö yleensäkin mokaa niin heille tulee kyllä palautuksia ilman sitä yhtäkin.

Vierailija
9/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontista. Oli kaikinpuolin niin pissapäinen urakoitsija, että tekisi mieli sanoa nimi. Paskaa teki paskalla asenteella.

Vierailija
10/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reklamoin, kun on aihetta. Tositteet esiin, niin homma hoituu. Pari kertaa on ollut ongelmia rekloissa, kun taloudellisissa vaikeuksissa olevat yritykset eivät halunneet ottaa ensin vastuuta virheellisestä tuotteesta ja palvelusta. Mainostin heistä sontaa. Ottivat lopulta.

11/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt ilmeisesti hyvä tuuri elektroniikan kanssa, koska mikään ei ole hajonnut. Pöytätietokonetta käytin 8 vuotta, vuonna 2000 ostamani DVD-soitin toimii edelleen (maksoi silloin 99 markkaa! halpismerkki). 2011 ostamissa telkussa ja digiboksissa ei ole mitään vikaa. Myös pesukoneet ovat kestäneet. Imurikin taitaa olla nyt olla jo sen 6-7 vuotta vanha. Pitää kyllä näin köyhänä koputtaa puuta.

Jotain toki on mennyt rikki esim. halpa pyöränketjujen avaamisen tarkoitettu työkalu hajosi parin käyttökerran jälkeen. En tehnyt reklamaatiota

Reklamaatioita olen tehnyt lähinnä syötävistä. Valmishampurilaisen sisällä oli muovia, sain tuotepaketin. Suklaakonvehtirasiaan oli eksynyt väärä tuote, sain patukoita. Erään reklamaatioon sain 5 euron hyvityssetelin Keskon kauppoihin, vähän kuin plussaseteli.

Yhteenvetona sanoisin etten reklamoi usein, viimeisein 10 vuoden aikana ehkä 5-7 kertaa ja kaikki ovat olleet elintarvikkeista.

Vierailija
12/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontista. Oli kaikinpuolin niin pissapäinen urakoitsija, että tekisi mieli sanoa nimi. Paskaa teki paskalla asenteella.

Varota ainakin tuttujasi. Ainakin pikkupaikkakunnalla sana leviää.

Vierailija
13/13 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varota ainakin tuttujasi. Ainakin pikkupaikkakunnalla sana leviää.

Varoitin kyllä, näkiväthän monet kaameat työn jäljetkin. En soisi kenellekään vastuuntunnotonta, työnsä osaamatonta urakoitsijaa. Todellisuus oli vastoin nettisivuillaan mainostamaansa osaamisesta.