Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotityöt/parisuhde väsyttää

29.01.2017 |

Aloitan tän keskustelun nyt uudelleen,kun edellinen ilmeisesti "huvikseen(?)" poistettiin.
Hoidan tällä hetkellä yksin kotityöt, vaikka miehen kanssa molemmat ollaan kotona. Pyykkään, hoidan tiskit, pesen lattiat, pyyhin pölyt, järjestelen ym. Miehellä ei ole luottotietoja, eikä takaisin olisi tulossa, ellen hoitaisi laskujakin. Miehen mielestä hän tekee paljon kotitöitä, joita en vain huomaa. Silti hoidan päivästä toiseen samat työt?
Meillä on myös muutaman kk ikäinen vauva (minulle ensimmäinen miehelle kolmas). Kärsin raskauden jälkeisestä masennuksesta ja olin synnytyksen jälkeen hetken osastolla. Siitä jäi traumat. Myöhemmin kotona hoidin vauvan yöllä ja mies aamulla, jotta sain levätä. Mies arvosteli äitiyttäni väsymykseni takia eikä ymmärtänyt kuinka olen kärsinyt. Hänen mielestään olin vaan laiska. Nyt kun vointini on parantunut, hoidan melkein kaiken yksin. Mies tekee ruokaa, kun siitä tykkää, mutta muusta ei vastuuta ota. Olen ilmeisesti se nalkuttava akka, vaikka sitä en haluaisi olla. Kaipaan kokemuksia! (Joita sainkin vähän ennen kuin edellinen poistettiin..)

Kommentit (15)

1/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että saa alkaa vaikka hoitaa pyykit tästä edespäin, ettet jaksa tehdä niin paljon.

Vierailija
2/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

Sanot sille että saa alkaa vaikka hoitaa pyykit tästä edespäin, ettet jaksa tehdä niin paljon.

Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että tuolla tuskin olisi paljon vaikutusta. Jo pelkästään se kertoo miehestä aika paljon ettei hoida edes laskuja. Maksamatta jäisi jos ap ei huolehtisi niistä. Tai että kutsuu "nalkuttavaksi akaksi" ja laiskaksi kun toisella on synnytyksen jälkeinen masennus.

Tietenkin ap:n kannattaa nyt ihan ensimmäisenä yrittää jutella miehen kanssa ja kertoa kuinka uupunut on. Ehkä sinun kannattaisi ehdottaa kotityölistaa. Eli vaikka jääkaapin oveen lista, jossa on kummallekin omat hommat.

Ja kannattaa kyllä laittaa harkintaan ihan erokin. Ei se yksinhuoltajanakaan olo mitään herkkua ole mutta ainakaan ei ole mies riippakivenä ja arvostelemassa äitiyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että tuolla tuskin olisi paljon vaikutusta. Jo pelkästään se kertoo miehestä aika paljon ettei hoida edes laskuja. Maksamatta jäisi jos ap ei huolehtisi niistä. Tai että kutsuu "nalkuttavaksi akaksi" ja laiskaksi kun toisella on synnytyksen jälkeinen masennus.

Tietenkin ap:n kannattaa nyt ihan ensimmäisenä yrittää jutella miehen kanssa ja kertoa kuinka uupunut on. Ehkä sinun kannattaisi ehdottaa kotityölistaa. Eli vaikka jääkaapin oveen lista, jossa on kummallekin omat hommat.

Ja kannattaa kyllä laittaa harkintaan ihan erokin. Ei se yksinhuoltajanakaan olo mitään herkkua ole mutta ainakaan ei ole mies riippakivenä ja arvostelemassa äitiyttä.

Ihmettelen vaan miten nämä ylitsepääsemättömät ongelmat ilmenee aina vasta sen jälkeen, kun lapset on jo tehty. Että eikö näitä juttuja vois miettiä niinkun vähän ennemmin.

Vierailija
4/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Ihmettelen vaan miten miten nämä ylitsepääsemättömät ongelmat ilmenee aina vasta sen jälkeen, kun lapset on jo tehty. Että eikö näitä juttuja vois miettiä niinkun vähän ennemmin.

Tietysti syynä voi olla ihan sekin että on ne vaaleanpunaiset lasit silmissä ja ajatellaan että kyllä tuo mies muuttuu kun lapsi syntyy. Mutta toisaalta, on sen miehenkin helppoa vain nyökytellä että juu juu, näin tehdään ja kappas, kun lapsi syntyy niin kaikki kaatuu naisen niskaan lupauksista huolimatta. Lasten tekeminen on tässä suhteessa naiselle iso riski. Koskaan ei voi olla sataprosenttisen varma että ne asiat, joista keskusteltiin ja sovittiin, otettaisiin käyttöön.

Toisaalta ap:lle ei varmaan ole tullut yllätyksenä vasta lapsen jälkeen esim. tuo laskujen hoitamatta jättäminen. Pidän oikeasti todella huonona enteenä moista välinpitämättömyyttä. Jälkiviisaus on toki paras viisaus mutta ap:na lähtisin vakavasti miettimään, helpottaisiko ero omaa elämää.

Miten ap, nuo edellisen liiton lapset? Ovatko teillä viikonloppuja ja kuka hoitaa?

5/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota en haluaisi, kun muuten meillä sujuisi niin hyvin, jos molemminpuolista kunnioitusta olis.. Helpompaa olisi sen vuoksi kyllä, kun koen että äitiyttäni arvostellaan joka kohdassa. Ei mies tietenkään kokoajan oo sanomassa sitä, mutta en luota etteikö ajattelisi monissa asioissa, että on olen huono. Riitatilanteissa on sitten möläyttänyt mitä mieltä mistäkin on..

6/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanpoika kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Ihmettelen vaan miten nämä ylitsepääsemättömät ongelmat ilmenee aina vasta sen jälkeen, kun lapset on jo tehty. Että eikö näitä juttuja vois miettiä niinkun vähän ennemmin.

En osaa sanoa miksi yleensä tällästä ongelmat ilmenee vasta kun lapsi on syntynyt. Ehkä meillä ainakin johtuu siitä että on vähemmän aikaa hoitaa kotitöitä ja sen vuoksi sitten stressaa niitä enemmän ja itse ärsyynnyn jos yksin teen.. -ap

Vierailija
7/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oiskohan siinä syynsä miksi miehesi edellinen liitto päättyi?

Vierailija
8/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2271 kirjoitti:

Erota en haluaisi, kun muuten meillä sujuisi niin hyvin, jos molemminpuolista kunnioitusta olis.. Helpompaa olisi sen vuoksi kyllä, kun koen että äitiyttäni arvostellaan joka kohdassa. Ei mies tietenkään kokoajan oo sanomassa sitä, mutta en luota etteikö ajattelisi monissa asioissa, että on olen huono. Riitatilanteissa on sitten möläyttänyt mitä mieltä mistäkin on..

Ai olisi ehkä helpompaa, jos parisuhteessa olisi molemminpuolista kunnioitusta? :O MIKSI olet tuollaisen ihmisen kanssa? Oletteko puhuneet siitä miksi hänen edellinen suhteensa päättyi? Miten hän toimii omien lastensa kanssa, eli paljonko kantaa vastuuta heistä? Kysy neuvolasta lähetettä psykologille, niin pääset ainakin itse juttelemaan näistä asioista sellaisen ihmisen kanssa, jolla on paljon kokemusta pikkulapsiperheiden arjen ongelmista.

9/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2271 kirjoitti:

Ai olisi ehkä helpompaa, jos parisuhteessa olisi molemminpuolista kunnioitusta? :O MIKSI olet tuollaisen ihmisen kanssa? Oletteko puhuneet siitä miksi hänen edellinen suhteensa päättyi? Miten hän toimii omien lastensa kanssa, eli paljonko kantaa vastuuta heistä? Kysy neuvolasta lähetettä psykologille, niin pääset ainakin itse juttelemaan näistä asioista sellaisen ihmisen kanssa, jolla on paljon kokemusta pikkulapsiperheiden arjen ongelmista.

No heillä ainakin oli samoja ongelmia kuin meillä nyt. Ja muutakin kyllä. Mutta ex vaimo oli myös "nalkuttava" ja teki listoja kotitöistä. Lapsista mies kyllä ottaa vastuuta..

Käyn itse psykoterapiassa. Mutta ehkä pitäisi varata aika perheneuvolaan paikäynneille.. -ap

10/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

WraithTodd kirjoitti:

mammanpoika kirjoitti:

Ihmettelen vaan miten miten nämä ylitsepääsemättömät ongelmat ilmenee aina vasta sen jälkeen, kun lapset on jo tehty. Että eikö näitä juttuja vois miettiä niinkun vähän ennemmin.

Tietysti syynä voi olla ihan sekin että on ne vaaleanpunaiset lasit silmissä ja ajatellaan että kyllä tuo mies muuttuu kun lapsi syntyy. Mutta toisaalta, on sen miehenkin helppoa vain nyökytellä että juu juu, näin tehdään ja kappas, kun lapsi syntyy niin kaikki kaatuu naisen niskaan lupauksista huolimatta. Lasten tekeminen on tässä suhteessa naiselle iso riski. Koskaan ei voi olla sataprosenttisen varma että ne asiat, joista keskusteltiin ja sovittiin, otettaisiin käyttöön.

Toisaalta ap:lle ei varmaan ole tullut yllätyksenä vasta lapsen jälkeen esim. tuo laskujen hoitamatta jättäminen. Pidän oikeasti todella huonona enteenä moista välinpitämättömyyttä. Jälkiviisaus on toki paras viisaus mutta ap:na lähtisin vakavasti miettimään, helpottaisiko ero omaa elämää.

Miten ap, nuo edellisen liiton lapset? Ovatko teillä viikonloppuja ja kuka hoitaa?

Meillä on huono taloudellinen tilanne. Mies varmaan osaisi maksaa laskut suoraa, kun ne tulee, mutta meidän tilanteessa tarvii suunnittelua, tulojen ja menojen laskentaa. Se on sitten mun vastuulla kokonaan. Lapset ovat kaksi viikonloppua/kk, mies kyllä hoitaa lapset. -ap

Vierailija
11/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hieno tilanne. Pidä toi. Kuulostaa mahtavalta!

Käske sen ukon mennä töihin, laittakaa elämänne järjestykseen ja laittakaa lista mitä kotitöitä tehdään.

Ja jos ukko soittaa poskee, käske haistaa paska.

Mikä ihme teitä naisia vaivaa????.

Vierailija
12/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies kertoo oman näkemyksen: Luottotiedot menneet aikoinaan avioliiton ja pitkäaikaisen työsuhteen loppumisen ja ok talon velkojen ja laskujen vuoksi. Siihen asti asiat hoitanut mallikkaasti. Jäin vauvan kanssa heti hänen synnyttyään yksin koska lapsen äiti oli sairaalahoidossa mielenterveydellisistä syistä. Käteen jäi vauva ja nainen poistui, onneksi sitä ei kestänyt kuin viikko, pikä viikko epätietoisuudesta johtuen. En palannut enää töihin koska minua tarvittiin kotona hoitamaan vauvaa. Viimeiset puolivuotta vaimo on saanut nukkua puoleenpäiväänasti, koska suuri unentarve. Nyt siihen on tullut muutos koska olen puhunut että ei ole normaalia ja käynyt itselle raskaaksi, ja ollaan alettu nousemaan yhtäaikaa. Teen meillä ruoat, ja järjestelen tavaroita. Pyykinpesuun en ole osallistunut kun se on vaimolta sujunut eikä ole paljoa valittanut ennenkuin nyt. Haukkumiset on ollut humalassa turhautumista ja Alkon käytön olenkin lopettanut. Vaimolla edelleen tulee vaikeita päiviä masennuksen takia, uskokaa se on tarttuvaa. Tänään aloin tekemään kotityölistaa että saadaan joku järjestys ja vaimon rauhottumaan ja lopettamaan nyt 3 päivää kestänyt jatkuva agressiivinen minun syyttely ja nalkutus. Tuntuu että vaimolla on joku tarve kääntää ja vääntää asiat ja saada kuulostamaan kuinka huono ja laiska olen. Töistä vielä että olen aloittamassa uutta uraa ja perustaa yritys, se vaatii tällä hetkellä panosta kotona johon on vaikea nipistää aikaa ja keskittymistä kun pitäisi tehdä ne huoh yhteiset työt ja mahdolliset miesten työt.

Vierailija
13/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies vielä. Kyllähän tuosta oman näkemyksen kirjoittamisesta helvetti repesikin kotona. Joten suljetaampas Nämä nettikeskustelut omalta osalta.

14/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti ei ole revennyt :D riitelyä tässä on muutenkin ollut. Kyllä taisi ottaa totuuden lukeminen koville. Vaikka mulla oli masennus, jopa osastolta soittelin ja kirjoittelin, kerroin kuinka rakastan ja että selvitään tästä yhdessä, PAHOITTELIN että vointini oli niin huono. Sanoin, että miehen täytyy pyytää apua kotiin. Miehestä taas ei kuulunut paljoa mitään. Todellisuudessa halveksi tilannettani. Se tuli jälkeen päin selväksi! Alkoholi ollut miehellä suurimpia ongelmia tähän asti. Se on totta että nyt on yritystä olla ilman. Kotityölista juuri tehtiin ja alkoikin tulla parempi fiilis, mutta näköjään sekin oli erittäin vastahakoista todellisuudessa. Minun miellyttämistä vaan? Antaa olla. En rupea netiskin tappelemaan! -ap

Vierailija
15/15 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seems legit. Jatkas nyt AP vielä vähän ettei ihan tylsäks käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan