Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sosionomi

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ihminen kuten kaikki muutkin nomit. 

T: Tradenomi

Vierailija
2/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ammatti. Tyypit jotka hakee tähän haluaa vähän titteliä ja leikkivät

muka parempaa ihmistä. Haluaisivat olla psykologeja ja lääkäreitä ja muita mutta hakautuvat tänne koska eivät muualle pääse ja "pakko hakea ammattikorkeaan" "kiva nimike"

Tuntemani tälle alalle opiskelleet ainakin olivat kuin tikku paskassa ja muka-hienoja ihmisiä. :) yksikään edes välittänyt muista ihmisistä vaan oli naama aina norsun vitulla ja hyvin ankea kaikille. Varmaan haluaa ankeuttaa kaikki muutkin ympärillään jos työllistyi edes.

Arvostan enemmän lähihoitajiakin kuin tätä ammattia. Parit kirjat lukemalla ei valitettavasti saa elämänkokemusta eikä ihmistuntemusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sosionomi... 

[x] istuu sossussa ja evää tukia"

:DDDD

Vierailija
4/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää mammoja vituttavan, että esim. mulla on niin hyvä koulutus. Ei tarvi koskaan pelätä työttömyyttä ja tekee oikeasti tärkeää työtä erilaisten ns. marginaaliryhmien parissa.

Vierailija
5/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosionomi ja yritin tehdä töitä työryhmässä, jossa oli mm. lähäreitä ja joku nuoriso-ohjaaja. Lähdin pois. On aikamoinen ero koulutuspohjalla.

Vierailija
6/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha ammatti. Tyypit jotka hakee tähän haluaa vähän titteliä ja leikkivät

muka parempaa ihmistä. Haluaisivat olla psykologeja ja lääkäreitä ja muita mutta hakautuvat tänne koska eivät muualle pääse ja "pakko hakea ammattikorkeaan" "kiva nimike"

Tuntemani tälle alalle opiskelleet ainakin olivat kuin tikku paskassa ja muka-hienoja ihmisiä. :) yksikään edes välittänyt muista ihmisistä vaan oli naama aina norsun vitulla ja hyvin ankea kaikille. Varmaan haluaa ankeuttaa kaikki muutkin ympärillään jos työllistyi edes.

Arvostan enemmän lähihoitajiakin kuin tätä ammattia. Parit kirjat lukemalla ei valitettavasti saa elämänkokemusta eikä ihmistuntemusta..

Mikä täällä haisee... Ettei vaan katkeruus?

Vierailija
7/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on sosionomi ja vaikutti ne opinnot mielenkiintoisilta ja haastavilta. Sai todellakin puurtaa tenttien ja esseiden kanssa. On tehnyt töitä lastensuojelussa. Vastuullista ja tärkeää työtä.

Vierailija
8/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomista tulee mieleen ihminen joka ei tee mitään tuottavaa koskaan.

Vierailija
9/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun nyt keväällä sosionomiksi. En kyllä ymmärrä yhtään tota dissausta. Todella hyvä koulutus! Laajat työmahdollisuudet. Älkää te katkerat apu- eli lähihoitajat jaksako jauhaa, hankkikaa kunnollinen tutkinto.

Vierailija
10/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistun nyt keväällä sosionomiksi. En kyllä ymmärrä yhtään tota dissausta. Todella hyvä koulutus! Laajat työmahdollisuudet. Älkää te katkerat apu- eli lähihoitajat jaksako jauhaa, hankkikaa kunnollinen tutkinto.

Olen kirurgi. Älä sinä katkera wnb-tärkeilijä eli sosionomi jaksa jauhaa.

Vierailija
11/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tärkeile, vaan kerroin faktat.

Vierailija
12/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sosionomi ja yritin tehdä töitä työryhmässä, jossa oli mm. lähäreitä ja joku nuoriso-ohjaaja. Lähdin pois. On aikamoinen ero koulutuspohjalla.

Kaikkia noita töitä tehdään enemmän sydämellä kuin aivoilla mutta ovat kuitenkin eri koulutuksia, jotka valmistavat osittain aivan erilaisiin tehtäviin.

Vierailija
13/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti samalla haukkua lähihoitajia, kun et itsekään pidä siitä, että sosionomeja haukutaan?

Vierailija
14/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi voi työskennellä esim. päihdekuntoutuksessa, lastensuojelulaitoksissa, sosiaalivirastossa, kriminaalihuollossa, varhaiskasvatuksessa, vammaishuollossa, vanhainkodeissa, projekti- ja hankesuunnitteluissa jne. Eli en missään nimessä pitäisi turhana tai huonona tutkintona.

Vierailija
15/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni on sosionomi ja sanoi kerran että koulutus oli huuhaata. On kuitenkin tyytyväinen työnkuvaansa, joka on kai lastenhoitaja.

Vierailija
16/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niissäkin opinnoissa joku turhempi kurssi/kokonaisuus on. Itse muistelen, ettei kauheesti huuhaata ollu, mutta jotku aivan v****  kuivia.

Vierailija
17/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja sosionomi. Mies on myös sosionomi, töissä lastensuojelussa. Itse olen nuorimmaisen kanssa kotona.

Kyllä on kateellista porukkaa täällä..

Vierailija
18/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja sosionomi. Mies on myös sosionomi, töissä lastensuojelussa. Itse olen nuorimmaisen kanssa kotona.

Kyllä on kateellista porukkaa täällä..

Vierailija
19/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi voi työskennellä esim. päihdekuntoutuksessa, lastensuojelulaitoksissa, sosiaalivirastossa, kriminaalihuollossa, varhaiskasvatuksessa, vammaishuollossa, vanhainkodeissa, projekti- ja hankesuunnitteluissa jne. Eli en missään nimessä pitäisi turhana tai huonona tutkintona.

Jep, mun tuttavapiirissäni sosionomeilla ja tradenomeilla tuntuu riittävän töitä. Johtunee laajoista koulutuksista ja siitä, että AMK-harjoitteluissa saa paljon korvaamattoman tärkeää työkokemusta ja saa myös luotua niitä kuuluisia suhteita.

Vierailija
20/23 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti samalla haukkua lähihoitajia, kun et itsekään pidä siitä, että sosionomeja haukutaan?

On ainakin ihan oikean alan valinnu itselleen.