Mikä on sosionomi
Vastailkaapas tähän
https://docs.google.com/forms/d/1L9D2x2qFiMdvzFV6KNi9XOtXV6E48lFYcwinGT…
Kommentit (23)
Turha ammatti. Tyypit jotka hakee tähän haluaa vähän titteliä ja leikkivät
muka parempaa ihmistä. Haluaisivat olla psykologeja ja lääkäreitä ja muita mutta hakautuvat tänne koska eivät muualle pääse ja "pakko hakea ammattikorkeaan" "kiva nimike"
Tuntemani tälle alalle opiskelleet ainakin olivat kuin tikku paskassa ja muka-hienoja ihmisiä. :) yksikään edes välittänyt muista ihmisistä vaan oli naama aina norsun vitulla ja hyvin ankea kaikille. Varmaan haluaa ankeuttaa kaikki muutkin ympärillään jos työllistyi edes.
Arvostan enemmän lähihoitajiakin kuin tätä ammattia. Parit kirjat lukemalla ei valitettavasti saa elämänkokemusta eikä ihmistuntemusta..
"Sosionomi...
[x] istuu sossussa ja evää tukia"
:DDDD
Näyttää mammoja vituttavan, että esim. mulla on niin hyvä koulutus. Ei tarvi koskaan pelätä työttömyyttä ja tekee oikeasti tärkeää työtä erilaisten ns. marginaaliryhmien parissa.
Olen sosionomi ja yritin tehdä töitä työryhmässä, jossa oli mm. lähäreitä ja joku nuoriso-ohjaaja. Lähdin pois. On aikamoinen ero koulutuspohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Turha ammatti. Tyypit jotka hakee tähän haluaa vähän titteliä ja leikkivät
muka parempaa ihmistä. Haluaisivat olla psykologeja ja lääkäreitä ja muita mutta hakautuvat tänne koska eivät muualle pääse ja "pakko hakea ammattikorkeaan" "kiva nimike"Tuntemani tälle alalle opiskelleet ainakin olivat kuin tikku paskassa ja muka-hienoja ihmisiä. :) yksikään edes välittänyt muista ihmisistä vaan oli naama aina norsun vitulla ja hyvin ankea kaikille. Varmaan haluaa ankeuttaa kaikki muutkin ympärillään jos työllistyi edes.
Arvostan enemmän lähihoitajiakin kuin tätä ammattia. Parit kirjat lukemalla ei valitettavasti saa elämänkokemusta eikä ihmistuntemusta..
Mikä täällä haisee... Ettei vaan katkeruus?
Mun ystävä on sosionomi ja vaikutti ne opinnot mielenkiintoisilta ja haastavilta. Sai todellakin puurtaa tenttien ja esseiden kanssa. On tehnyt töitä lastensuojelussa. Vastuullista ja tärkeää työtä.
Sosionomista tulee mieleen ihminen joka ei tee mitään tuottavaa koskaan.
Valmistun nyt keväällä sosionomiksi. En kyllä ymmärrä yhtään tota dissausta. Todella hyvä koulutus! Laajat työmahdollisuudet. Älkää te katkerat apu- eli lähihoitajat jaksako jauhaa, hankkikaa kunnollinen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Valmistun nyt keväällä sosionomiksi. En kyllä ymmärrä yhtään tota dissausta. Todella hyvä koulutus! Laajat työmahdollisuudet. Älkää te katkerat apu- eli lähihoitajat jaksako jauhaa, hankkikaa kunnollinen tutkinto.
Olen kirurgi. Älä sinä katkera wnb-tärkeilijä eli sosionomi jaksa jauhaa.
En tärkeile, vaan kerroin faktat.
Vierailija kirjoitti:
Olen sosionomi ja yritin tehdä töitä työryhmässä, jossa oli mm. lähäreitä ja joku nuoriso-ohjaaja. Lähdin pois. On aikamoinen ero koulutuspohjalla.
Kaikkia noita töitä tehdään enemmän sydämellä kuin aivoilla mutta ovat kuitenkin eri koulutuksia, jotka valmistavat osittain aivan erilaisiin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti samalla haukkua lähihoitajia, kun et itsekään pidä siitä, että sosionomeja haukutaan?
Sosionomi voi työskennellä esim. päihdekuntoutuksessa, lastensuojelulaitoksissa, sosiaalivirastossa, kriminaalihuollossa, varhaiskasvatuksessa, vammaishuollossa, vanhainkodeissa, projekti- ja hankesuunnitteluissa jne. Eli en missään nimessä pitäisi turhana tai huonona tutkintona.
Yksi tuttuni on sosionomi ja sanoi kerran että koulutus oli huuhaata. On kuitenkin tyytyväinen työnkuvaansa, joka on kai lastenhoitaja.
Varmaan niissäkin opinnoissa joku turhempi kurssi/kokonaisuus on. Itse muistelen, ettei kauheesti huuhaata ollu, mutta jotku aivan v**** kuivia.
Olen lähihoitaja ja sosionomi. Mies on myös sosionomi, töissä lastensuojelussa. Itse olen nuorimmaisen kanssa kotona.
Kyllä on kateellista porukkaa täällä..
Olen lähihoitaja ja sosionomi. Mies on myös sosionomi, töissä lastensuojelussa. Itse olen nuorimmaisen kanssa kotona.
Kyllä on kateellista porukkaa täällä..
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi voi työskennellä esim. päihdekuntoutuksessa, lastensuojelulaitoksissa, sosiaalivirastossa, kriminaalihuollossa, varhaiskasvatuksessa, vammaishuollossa, vanhainkodeissa, projekti- ja hankesuunnitteluissa jne. Eli en missään nimessä pitäisi turhana tai huonona tutkintona.
Jep, mun tuttavapiirissäni sosionomeilla ja tradenomeilla tuntuu riittävän töitä. Johtunee laajoista koulutuksista ja siitä, että AMK-harjoitteluissa saa paljon korvaamattoman tärkeää työkokemusta ja saa myös luotua niitä kuuluisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti samalla haukkua lähihoitajia, kun et itsekään pidä siitä, että sosionomeja haukutaan?
On ainakin ihan oikean alan valinnu itselleen.
Turha ihminen kuten kaikki muutkin nomit.
T: Tradenomi