Kuka soittelee ovikelloa klo 7.15?
Heräsin ovikellon soittoon, olin aivan pihalla ja ulkona oli aivan pimeää, joten kuvittelin että on ilta/yö. Kelloa soitettiin pari kertaa aika pitkin väliajoin, katsoin kelloa kun vähän tolkkuunnuin (olin nukkunut ehkä kolme tuntia) ja huomasin sen olevan 7.15. En mennyt avaamaan. Ovikello soi viisi-kuusi kertaa noin puolen minuutin väliajoin. Mitään koputusta tai huutelua ei kuulunut.
Kun pari minuuttia oli ollut hiljaista, olin menossa vessaan (aivan ulko-oven vieressä), niin ovikello soi uudestaan. Tällä kertaa kolmesti, soittojen välin ollen ehkä kymmenisen sekuntia. En edelleenkään avannut, seisoin vessan oven vieressä, en kuullut mitään muita ääniä. En askelia rapusta, en kenenkään naapurin ovikelloa tai oven käymistä (olisin kuullut vähintään samassa kerroksessa asuvien ulko-oven käyvän).
Jos asialla olisi ollut huoltomies, olisi hän tullut omilla avaimilla sisään tai jättänyt lapun, jos poliisi tai palokunta, olisivat varmaankin koputelleet/huhuilleet jos jotain akuuttia asiaa, jos joku naapuri, olisin kuullut oven.Todella kummallista.
Kommentit (12)
No onpa niilläkin ajat toimittaa paketteja :) En odota mitään tilausta ja varmaan olisi jonkun lapun jättänyt, jos olisi joku vastaava ollut? Ap
naapuri on jäänyt vahingossa käytävään kun kävi tupakalla
Minä olisin avannut oven ja katsonut mikä hätänä. Ei VOI olla noin vaikeaa. Pelkäättekö te arkajalat vai mitä?
Varmaan posti, niiden säätäminen on niin kummallista muutenkin nykyään että mikään ei enää ihmetytä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin avannut oven ja katsonut mikä hätänä. Ei VOI olla noin vaikeaa. Pelkäättekö te arkajalat vai mitä?
Normaaleihin aikoihin avaankin oven, mutta en yllätysvierailijoille seitsemältä aamulla, kun herään aivan sekaisin ovikellon ääneen :)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan posti, niiden säätäminen on niin kummallista muutenkin nykyään että mikään ei enää ihmetytä.
Olivat varmaan tulossa nurmikkoa leikkaamaan ;P
Etkö ole katsonut ikinä Salkkareita? Olisit katsonut ovisilmästä!
Et halunnut avata ovea mutta sen sijaan kyselet täällä että kuka kävi ovellasi. Ei hirveen loogista.
Jos et ovea uskaltanut avata, olisit kysynyt oven läpi: "kuka siellä".
Toisaalta paremmin tietenkin aaveella tiedetään kuka ovikelloa soitti.
Kyllä, minähän toki oletin, että täällä tiedetään sen olleen Penttisen Ritva naapurirapusta ;D
Kunhan halusin spekuloida, kun kummastutti sen verran :)
Ap
Meillä joskus postin oma pakettipalvelu soitti iloisesti aamuseitsemältä ovikelloa, menin sitten avaamaan vauva rinnalla.