Labraan ilman ajanvarausta, iltapäivällä ruuhkaa?
Minulla on aina ollut sellainen mielikuva, että jos menee labraan ilman ajanvarausta, sinne piää mennä aamuseitsemältä jonottamaan, että on mitään mahiksia päästä kokeisiin.
Olen sairaana ja pitäisi päästä labrakokeisiin. Haluaisin mennä tänään, mutten ehtinyt tarpeeksi ajoissa aamulla. Tulin ajatelleeksi, että voisiko sittenkin olla mahdollista, että menisin vasta iltapäivällä ja pääsisin kokeisiin jonottamalla? Vai onko siellä iltapäivällä aina se tilanne, että jos menee sinne iltapäivällä, ei taatusti enää pääse kokeisiin saman päivän aikana? Labrani menee kiinni klo 16.
Kommentit (11)
Minä käyn labrassa yleensä aamulla (se aukeaa klo 8 ja olen siellä silloin). Joitakin kertoja olen käynyt myös iltapäivällä, noin klo 14-15.30 välillä. Kokemukseni mukaan iltapäivällä ei ole juuri tarvinnut jonotella toisin kuin aamulla jolloin väkeä on ollut aina kuin pipoa. Kertaakaan ei ole jäänyt verikokeet ottamatta tuolloin iltapäivälläkään, vaikka olen mennyt labraan vasta klo 15.30 pintaan (labra menee kiinni klo 16).
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn labrassa yleensä aamulla (se aukeaa klo 8 ja olen siellä silloin). Joitakin kertoja olen käynyt myös iltapäivällä, noin klo 14-15.30 välillä. Kokemukseni mukaan iltapäivällä ei ole juuri tarvinnut jonotella toisin kuin aamulla jolloin väkeä on ollut aina kuin pipoa. Kertaakaan ei ole jäänyt verikokeet ottamatta tuolloin iltapäivälläkään, vaikka olen mennyt labraan vasta klo 15.30 pintaan (labra menee kiinni klo 16).
Ja lisään vielä, että tuohon labraan ei edes ole mitään ajanvarausta, vaan se toimii drop-in periaatteella.
Mä menen aina vasta puolen päivän/lounasajan jälkeen, jos voin valita. Ei ole tarvinnut jonottaa niinä kertoina.
Jos ei ole kysymys paasto- tai kilpirauhaskokeista, itse käyn aina iltapäivällä ilman
On nopeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kysymys paasto- tai kilpirauhaskokeista, itse käyn aina iltapäivällä ilman
On nopeampaa.
Siis ilman ajanvarausta.
Ainakin meillä labrassa on isot jonot koko päivän. Se on sitä tehostamista koska potilaan ajalle ei laiteta mitään arvoa niin sitä voi tuhlata loputtomiin.
Aamu 7 aikaan siellä on miljoona mummua ja ukkia jonossa. Mee päivällä 😊
Aamulla on aina ruuhkaa koska paastokokeet otetaan silloin (ja koska eläkeläiset menevät aina aamulla) . Itse asiassa jos ei ole kyse paastokokeet niin on ihan ajattelevaistakin mennä vasta iltapäivällä labraan... Meillä ainakin vuoronumeroita jaetaan klo 14 asti ja kaikki vuoronumeroita saaneet pääsevät ottamaan kokeensa.
Jonoa on eniten aamulla, koska moni näyte vaatii paaston, ja jotkut näytteet otettava ennen puolta päivää.
Riippuu labrasta. Googleta oma labrasi, jollet tiedä millaiset käytännöt siellä on. Pienimmissä labroissa pääsee vain ajanvarauksella. Usein on mahdollista myös jonottaa vuoronumerolla. Iltapäivät ovat rauhallisinta aikaa. Aamut taas ovat kiireisiä, joten kannattaa mennä aina vasta iltapäivällä jos vaan mahdollista otettavien kokeiden puolesta :)
Riippuu täysin labrasta, ohjeet vaihtelevat paljon. Mutta ns. päivystysluonteisiin labrakokeihin pääsee kyllä yleensä mihin aikaan vaan ilman ajanvarausta. Soita ja kysy miten sun kannattaa toimia.