KIKY ja uupumus
Olen todella väsynyt, sijainen kiireisellä naisvaltaisella pienipalkkaisella alalla. Joku työtoveri on usein pois, me muut paikkaamme. Illat menevät välillä vain maaten, kun ei paljon muuta jaksa, päivän on juossut hiki päässä ilman yhtään taukoa. Omat lapset säälittävät, kun äidistä ei ole oikein mihinkään. Nyt sitten Suomi saadaan muka nousuun sillä, että me väsyneet vietämme vielä puoli tuntia lisää aikaa työpaikalla. Kuinka julma ja ahne täytyy ihmisen olla, että tulee edes mieleen keksiä ja vaatia jotakin tällaista? Täysin todellisuudesta vieraantunut rääkkääjä. Tällä puolella tunnilla on henkisesti suunnattoman lyttäävä vaikutus. Ja pois on sekin aika perheeltä, taas. Tämä kiky on kirosana, joka ei muuta kuin laske kansalaisten moraalia. Hyvää syntymäpäivää vaan, Suomi. Harmi että sun asioista päättävät tommoset pellet.
Kommentit (14)
Esimerkiksi kunnassa muut paitsi johtajat ovat kikyssä.
Kyllä vituttaa oikeesti. Opettajat tekevät jo muutenkin töitä ihan jaksamisen rajalla. Perkele
Alkakaa yleislakkoon! Pakottakaa ottamaan lisää väkeä hommiin!
Tämä on ihan järjetöntä. Olen ihan äärirajoilla minäkin, en jaksa kohta enää.
Herään viimeistään klo 7.00, syön jotain, lähden kotoa vähän ennen klo 8, olen kotona joskus klo 18 aikaan. Usein vasta klo 19 aikaan, koska työpaikka ei halua palkata uusia työntekijöitä, koska mehän olemme vain kuluerä. Työmatka kestää melkein tunnin suuntaansa, mikä on siis ihan normaalia Helsingin seudulla
Jos olisi mahdollisuus tehdä lyhyempää työpäivää, mutta kun ei ole. Haaveilen lottovoitosta, jos olisi rahaa niin en todellakaan käyttäisi koko päivää työntekoon.
On tämä täysin sairasta, että ihmiset hukutetaan työntekoon ja ovat koko ajan väsyneitä, vapaa-ajalla ei tahdo jaksaa tehdä mitään.
Työpäiviä pitäisi lyhentää, ei pidentää. On tutkittu juttu, että ihmiset jaksaa tehokkaasti 6 tunnin päivän, sen jälkeen työteho laskee dramaattisesti. Jos olisi lyhyempi työpäivä niin ihmiset ehtisi ulkoilla, harrastaa, nukkuakin enemmän ja se taas näkyisi työtehossa.
Samahan se on vaikka ihmiset hoitavat toisiaan puolikuolleina sote- ja kasvatus/opetusalalla, eihän me tuoteta mitään, ollaan vain menoerä.
Vierailija kirjoitti:
Herään viimeistään klo 7.00, syön jotain, lähden kotoa vähän ennen klo 8, olen kotona joskus klo 18 aikaan. Usein vasta klo 19 aikaan, koska työpaikka ei halua palkata uusia työntekijöitä, koska mehän olemme vain kuluerä. Työmatka kestää melkein tunnin suuntaansa, mikä on siis ihan normaalia Helsingin seudulla
Jos olisi mahdollisuus tehdä lyhyempää työpäivää, mutta kun ei ole. Haaveilen lottovoitosta, jos olisi rahaa niin en todellakaan käyttäisi koko päivää työntekoon.
On tämä täysin sairasta, että ihmiset hukutetaan työntekoon ja ovat koko ajan väsyneitä, vapaa-ajalla ei tahdo jaksaa tehdä mitään.
Työpäiviä pitäisi lyhentää, ei pidentää. On tutkittu juttu, että ihmiset jaksaa tehokkaasti 6 tunnin päivän, sen jälkeen työteho laskee dramaattisesti. Jos olisi lyhyempi työpäivä niin ihmiset ehtisi ulkoilla, harrastaa, nukkuakin enemmän ja se taas näkyisi työtehossa.
Kukas sinua estää marssimasta pomon pakeille ja sanomasta, että haluat jatkossa tehdä lyhyempää 6h päivää, kun väsyttää? Ai niin, sinähän haluat tehdä 6h päivää 8h palkalla, kuten muut kaltaisesi marisijat.
Valivali. Kenenkään ei tarvitse tehdä omien töiden lisäksi muiden töitä jos ei halua. Ylityöt ovat aina vapaaehtoisia ja työpaikoilla on lakisääteiset tauot.
Kyllä on, ja se mitä työnantaja vaatii tehtävän kiky - ajalla, yhtäkkiä pitäs keretä siinä ajassa vetää jotain vitun ryhmiä ja toimia, touhuta, kehittää, lisää lisää lisää lisää!!!!ei vittu jaksa!
Vierailija kirjoitti:
Valivali. Kenenkään ei tarvitse tehdä omien töiden lisäksi muiden töitä jos ei halua. Ylityöt ovat aina vapaaehtoisia ja työpaikoilla on lakisääteiset tauot.
Missäs satumaailmassa sä työskentelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas sinua estää marssimasta pomon pakeille ja sanomasta, että haluat jatkossa tehdä lyhyempää 6h päivää, kun väsyttää? Ai niin, sinähän haluat tehdä 6h päivää 8h palkalla, kuten muut kaltaisesi marisijat.
Olen tuo aiempi kirjoittaja. Tekisin mielelläni kuuden tunnin työpäivää ja ihan sillä kuuden tunnin palkalla. Mutta ei ole mahdollista lyhennetty työpäivä meillä (olen siis kysynyt asiasta), ainoastaan jos on pieni lapsi kotona niin silloin.
Kuuden tunnin työpäivä on oikeasti 75 % kokopäiväisestä koska lounastaukoa ei ole. Palkan saa silti 80 % mukaan eli tuossa säästäisikin. Minulle riittäisi kahvitauko kuuden tunnin aikana, ehtisin hyvin siinä jotain syömään.
Lisäksi lyhyemmällä työpäivällä veroprosentti olisi alhaisempi, laskin joskus veroprosenttilaskurilla, että kovin paljon vähempi ei palkka olisi kuuden tunnin työpäivällä.
Kiky ei Suomea nosta. Mitenkäs nämä ministerit hoitaa itse kiky aikansa? Eikös heidän pitäisi olla sitten esimerkkinä muille?? Tuskinpa. Väsytetään työssä käyvät jotta diskorahaa ja ruokaa riittää Sipilän ja muiden ääliöiden matupoikaystäville 😈
Anteeksi jos kommenttini meni jonkun tunteisiin 😇
Mulla olisi niin paljon parempaa tekemistä lauantaina kun mennä tekemään kikytunteja 😉
Millä kaikilla aloilla tämä tulee/ei tule? Alistuvatko kaikki siihen noin vain?