Mobiilivarmenne vai verkkopankkitunnistus käytössäsi?
Kun siis pitää henkilöllisyys todentaa esim. terveyspalveluiden osalta.
Kumpaa tykkäät käyttää enemmän?
Kommentit (27)
Ettekö te urpot tajua, että ennen pitkää nuo tunnuslukulistat (ainoat varmasti luotettavat ja murtamattomat varmenteet) lopetetaan ja kaikkien on pakko siirtyä mobiilivarmenteisiin!
Paperiset tunnuslukulistat ovat parhaat ja niitä ei saisi mennä poistamaan. Aion ottaa erillisen laitteen pankista sitten. Kännykkää en tunnuslukulistana käytä.
Pankkitunnukset. Mobiilivarmennetta en aio ottaa käyttöön enkä hankkia älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te urpot tajua, että ennen pitkää nuo tunnuslukulistat (ainoat varmasti luotettavat ja murtamattomat varmenteet) lopetetaan ja kaikkien on pakko siirtyä mobiilivarmenteisiin!
Aina voi irtisanoa puhelinliittymän. Älyluuria en osta, se vakoilee.
Vierailija kirjoitti:
No mitä se tajuaminen auttaa?
Näistä nykyisistä pankkitunnuksista luovutaan vaikka kaikki maailman ihmiset haluaisivat ne pitää.
Ei pankkien tarvitse kysyä. Ne tekee mitä ne haluaa. Ihan niinkuin tähänkin asti ovat tehneet.
Uudet maksutkin ovat olleet uhan vaan ilmotusluontoinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne on ihan eri asia kuin esimerkiksi nordean tunnuslukusovellus. Miten pihalla ihmiset voivat olla asioista...
Vierailija kirjoitti:
lol? Miten monta kertaa ihmiset onkaan huijattu lähettelemään tunnuslukujaan huijareille jotka on sitten käyttäneet ne siirtämällä rahat pois hölmön tililtä. Todella luotettavalta kuulostava metodi. Mobiilivarmennetta ei voi huijata tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi irtisanoa puhelinliittymän. Älyluuria en osta, se vakoilee.
Joo. Pankkiasiat voi siirtää hoitamaan pankin tiskille. Aika hauskaa miten tämä automatisointi etenee.
Mennäänköhän kohta takaisin pankkikirja-aikaan jolloin tilin saldo kirjoitettiin käsin pankkikirjalle. Ihan turvallisuussyistä.
Tuo operaattoreiden tarjoama Mobiilivarmenne ei tarvitse älypuhelinta toimiakseen. Puhelimen tulee olla kuitenkin vuoden 2000 jälkeen valmistettu ;)
Mobiilivarmenne tietysti, mutta tuo että esim. terveystietojen kanssa niitä tarvitaan on minulle ihan outo juttu.
Miksi maksaisin mobiilivarmenteesta, kun tarvitsen pankkitunnukset joka tapauksessa pankkiasioiden hoitamiseen ja niiden käyttö on minulle maksutonta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin mobiilivarmenteesta, kun tarvitsen pankkitunnukset joka tapauksessa pankkiasioiden hoitamiseen ja niiden käyttö on minulle maksutonta?
Mobiilivarmenne on maksuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat: "Tutustumisetu: Avausmaksu 0 € (norm. 3,90 €) ja ensimmäiset 6 kk 0 €/kk (norm. 1,99 €/kk)"
Mulla mobiilivarmenteen käyttö on paljon hitaampaa. Selain jää pitkäksi aikaa odottamaan, vaikka puhelimessa on kaikki valmiina. Puhelimen pannkkitunnusappin kanssa selain reagoi silmänräpäyksessä sen jälkeen, kun on puhelimeen laittanut koodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat: "Tutustumisetu: Avausmaksu 0 € (norm. 3,90 €) ja ensimmäiset 6 kk 0 €/kk (norm. 1,99 €/kk)"
Premiumasiakkaana mun ei tarvitse maksaa mitään
Kyllä minulla ruotsalaisomisteisen operaattorin liittymässä on ilmainen mobiilivarmenteen käyttö.
Mitä jos puhelin hajoaa/häviää/akku loppuu,niin mitäs sitten tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos puhelin hajoaa/häviää/akku loppuu,niin mitäs sitten tehdään?
Vaihdetaan sim-kortti toimivaan puhelimeen/suljetaan palvelu/ ladataan akku. Mobiilivarmenne on sim-kortissa, ei tarvitse erillistä sovellusta. Ei muuta kuin rekisteröimään, on kätevä. Telialla ainakin ilmainen!
Tuo Mobiilivarmenteen rekisteröinti onnistui verkkopankkitunnuksilla.
Kaverin isä (70v :-) tätä suositteli, käyttää kuulemma mm. Kanta.fi -palveluun kirjautuessa (ilmeisesti labratulokisia katselee ja uusii sähköisiä reseptejä tai jotain). Ei "kulu" kuulemma pankkitunnukset.
Molemmat on käytössä mutta mieluummin käytän mobiilivarmennetta kuin pankin tunnuslistaa. Pankki saa rahaa jotain vajaa 20 senttiä per listasta käytetty luku.