alkuraskaus ja oireettomuus ahdistaa!
Olen tällähetkellä rv 7 puolivälissä eikä minkäänlaisia oireita. Yhtenä päivänä oksentelin viikko sitten ja se jäi siihen. Onko muita kellä ei ole minkäänlaisia oireita vaikka raskaana. Ainoa oire ehkä on jatkuva nälkä ja ärtyneisyys mutta ne sitten on siinä. Ultrassa kävin tasan viikko sitten ( ei ollut oireita silloinkaan ) ja kaikki oli hyvin, ja sikiö vastasi viikkoja. Melkein toivoisin vaikka huonovointisuutta koska stressaa koko ajan alkaako vuoto ja kasvaako pikkuinen sielä ollenkaan :( Jos teillä on ollut alkuraskaus oireetonta, niin koska teillä on alkanut oireet vai onko koko raskaus selvitty ns oireitta?
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja plussatuulia ja onnellista odotusta kaikille<3
Kommentit (5)
Olen vasta rv 5 mutta täällä myös täysin oireetonta ja samat pelot mielessä. Tuntuu että keskenmenot on tosi yleisiä, kaikki kaverit niitä kokeneet, ja monet usein kappalein :(
Minulla ei ollut raskaudessani muita oireita kuin kuukautisten loppuminen ja loppuraskaudessa väsymys oli kova. Kaikilla ei ole oireita raskaudessaan, joten ei kannata stressata niistä. Mielummin nyt vaan elät normaalia elämää ja iloitset uuden elämän kasvamisesta.
Mulla oli alkuraskaudessa pahoinvointia vaihtelevasti. Välillä tuli mietittyä kans, et onko pienialku menossa kesken oireiden puuttumisella.
Älä huoli, vaan nauti siitä, ettei tarvi oksennella kokoaikaa.
Oireilut on toki yksilöllistä, joillakin on täysin oireetonta (huomaavat vain vatsan kasvaneen), kun toiset taas löytävät itsensä sairaalasta tiputuksessa.
Jos runsas verinen vuoto alkaa yllättäen kivun kanssa, ni silloin syytä huolestua, ja muutakuin lääkäriin.
Oireilut voivat olla alkuraskauden jälkeenkin vaihtelevaa, mutta jos ultrassa kaikki ollut normaalisti, ni ei kannata ressata oireiden puuttumisesta.
nimimerkillä; rv 20+4 (oireilua vaihtelevasti)
Olet käynyt ultrassa, kaikki hyvin. Lopeta stressaaminen, se haittaa eniten lasta.