Siedätyshoito koiralle
Onko kokemuksia? Kuinka pian uskaltaisi ottaa koiran?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka pahasti allerginen olet alunperin. Jos on esim. paha allerginen astma niin omaa lemmikkiä ei suositella ollenkaan. Mutta jos ei ole lainkaan astmaa ja on valmis sietämään alkuun kenties kuukausiakin jatkuvia oireita (allergialääkkeitä voi käyttää myös siedätyksen aikana), niin mikä estää ottamasta piakkoinkin. Puhu kuitenkin hoitavan lääkärin kanssa ensin. Siedätyshoito on pitkäjänteistä puuhaa, itse kävin 3 vuotta julkisella, mutta astman vuoksi en omaa lemmikkiä ole uskaltanut ottaa.
Miten ihmeessä pääsit julkiselle puolelle?
Jos ottaa koiran niin silloin on sitouduttava siihen seuraavaksi 10-17-vuoden ajaksi. Allergiset voisivat aloittaa sen "siedätyksen ja kokeilemisen" jostain muualta kuin omasta koirasta. Koiran omistajana en mitenkään voi hyväksyä noin välinpitämätöntä suhtautumista koiraa ja sen tulevaisuutta kohtaan. Ei koira ole mikään vaateriepu joka nakataan syrjään kun "ei se sitten sopinutkaan".
Mun kaveri pääsi Helsingissä julkiselle puolelle siedätyshoitoon, kun rakastui naiseen, jolla oli (ja on) kissoja. Nyt asuvat yhdessä kissojen kanssa. Minusta tämä on väärin, meillä kuolee ihmisiä leikkausjonoihin!
Riippuu kuinka pahasti allerginen olet alunperin. Jos on esim. paha allerginen astma niin omaa lemmikkiä ei suositella ollenkaan. Mutta jos ei ole lainkaan astmaa ja on valmis sietämään alkuun kenties kuukausiakin jatkuvia oireita (allergialääkkeitä voi käyttää myös siedätyksen aikana), niin mikä estää ottamasta piakkoinkin. Puhu kuitenkin hoitavan lääkärin kanssa ensin. Siedätyshoito on pitkäjänteistä puuhaa, itse kävin 3 vuotta julkisella, mutta astman vuoksi en omaa lemmikkiä ole uskaltanut ottaa.