Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsisin apua?

Vierailija
20.01.2017 |

Olin 18-vuotias kun tyttäreni Jessi syntyi.Tyttö huostaan otettiin noin vuoden ikäisenä. hän on nyt 8v.olen miettinyt tyttöä kaikki nämä vuodet mutta en uskalla ottaa yhteyttä.mitä pitäisi tehdä?En tiedä hänestä oikein mitään ja hän asuu aivan eri puolella Suomea.Kertokaa mitä itse tekisitte?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
2/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytär otettiin huostaan ja mikä on elämäntilanteesi nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että jos lapsi otetaan huostaan, niin vanhemmilla on mahdollisuus saada lapsi jossakin vaiheessa takaisinkin, jos saavat asiansa kuntoon. Eikös juuri sijaisperheissä ole näitä huostaanotettuja lapsia? Lisäksi olen ymmärtänyt, että sijaisperheellä ja biologisella perheellä on joku yhteyshenkilö, jonka kanssa käydään läpi lapsen asioita ja perheiden asioita suht säännöllisesti.

Vierailija
4/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luullut, että jos lapsi otetaan huostaan, niin vanhemmilla on mahdollisuus saada lapsi jossakin vaiheessa takaisinkin, jos saavat asiansa kuntoon. Eikös juuri sijaisperheissä ole näitä huostaanotettuja lapsia? Lisäksi olen ymmärtänyt, että sijaisperheellä ja biologisella perheellä on joku yhteyshenkilö, jonka kanssa käydään läpi lapsen asioita ja perheiden asioita suht säännöllisesti.

Jessillä on hyvät siaisvanhemmat ja olen kyllä jotain kuullut tytön elämästä.itse asun Oulun seudulla ja tyttö Espoossa.itsellä ei elämän tilanne ole mikään paras ja Jessi on näille vanhemmilleen kuin oma tytär joten..

Vierailija
5/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menet lapsia tekemään jos et pysty huolehtimaan?

Vierailija
6/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut lapsestasi nimellä täällä?

Vierailija
7/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut lapsestasi nimellä täällä?

Hänen oikea nimensä ei siis ole Jessi vaan se on lempinimi

Vierailija
8/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa varmaan jutella sieltä lastensuojelusta jonkun kanssa tilanteesta. Heillä ehkä parempi kuva ja käsitys tilanteesta.

Vierailija
9/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 18-vuotias kun tyttäreni Jessi syntyi.Tyttö huostaan otettiin noin vuoden ikäisenä. hän on nyt 8v.olen miettinyt tyttöä kaikki nämä vuodet mutta en uskalla ottaa yhteyttä.mitä pitäisi tehdä?En tiedä hänestä oikein mitään ja hän asuu aivan eri puolella Suomea.Kertokaa mitä itse tekisitte?

Miksi et ole ollut yhteydessä? Onhan sulla sossujen ja sijaisperheen tiedot, aloita nyt. Mutta älä ihmettele, jos sua ihan pikaiseen anneta olla lapseesi yhteydessä, jonka olet täysin hyljännyt. Silti kannattaa yrittää.

Tulee mieleen, että josko olet vankilassa ollut nämä vuodet?

Vierailija
10/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole ollut yhteydessä? Onhan sulla sossujen ja sijaisperheen tiedot, aloita nyt. Mutta älä ihmettele, jos sua ihan pikaiseen anneta olla lapseesi yhteydessä, jonka olet täysin hyljännyt. Silti kannattaa yrittää.

No en ole ollut tyttöön yhteydessä koska on ollut vaikea elämän tilanne. Huonoja parisuhteita,masennusta ja muuta. Ja en oo ollut vankilassa:)

Vierailija
11/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei voi sanoa että olen hylännyt,sillä ei multa sillon kysytty että haluatko pitää tän tytön itselläs vai et?

Vierailija
12/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin kauhean surulliseksi tästä. 😟

T. Toinen 18-vuotiaana äidiksi tullut

Vierailija
13/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh 8 -vuotias pitää sijaisvanhempiaan yhtä tärkeinä kuin biologisia pitäisi ( jos vauvasta asti heillä ollut). Lapsen elämä on Espoossa.. harrastukset, kaverit sijaisvanhempien sukulaiset. Kaikki muistot ovat heidän kanssaan vietetystä ajasta. Hänellä on varmasti kaikki hyvin. Toki sinulla on varmasti oikeus nähdä lapsi, mutta älä vie häntä pois sieltä missä hänellä on hyvä olla. Olet hänelle tuntematon täti.

Vierailija
14/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin kauhean surulliseksi tästä. 😟

T. Toinen 18-vuotiaana äidiksi tullut

No sellasta se on😦

Vierailija
15/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lapselle kirjeitä hyvinä hetkinä ja pyydä että saa ne sitten kun on isompi. Anna sen elää omaa elämää, mutta kirjeiden avulla voi sitten aikuisena ymmärtää miksi päädyit ratkaisuusi ja, että et halunnut hänelle pahaa.

Vierailija
16/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh 8 -vuotias pitää sijaisvanhempiaan yhtä tärkeinä kuin biologisia pitäisi ( jos vauvasta asti heillä ollut). Lapsen elämä on Espoossa.. harrastukset, kaverit sijaisvanhempien sukulaiset. Kaikki muistot ovat heidän kanssaan vietetystä ajasta. Hänellä on varmasti kaikki hyvin. Toki sinulla on varmasti oikeus nähdä lapsi, mutta älä vie häntä pois sieltä missä hänellä on hyvä olla. Olet hänelle tuntematon täti.

Kun Jessi oli pieni niin tapasin häntä kerran kuussa.kun tyttö täytti 4v,se alkoi olla mahdotonta kun he muuttivat Espooseen.muistan kun Jessi sanoi mua Jenna-äidiksi:) enkä häntä pystyisi ottamaan luoksluokseni enkä ota,koska niin kuin sanoit hänellä on hyvä olla Espoossa.

Vierailija
17/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani on myös siaisperheessä.Minä olen soittanut kerran viikossa hänelle. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
18/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysyt että mitä itse tekisin niin vastaanpa sitten:en ottaisi yhteyttä ja antaisin tytön elää omaa elämää.

Vierailija
19/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu lapsesta nimellä täällä

Vierailija
20/25 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tyttöön yhteyttä.mitä pelättävää siinä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi