Mikä asia häiritsee/stressaa työssäsi tällä hetkellä eniten?
Olen huomannut, että "onnistun" pitämään stressin määrän työssä melko vakiona, nimittäin liian korkealla, mutta kun stressaavia asioita alkaa purkamaan, huomaakin ajoittain stressaavien asioiden olevan melko pieniä. Pitäisi osata suhteuttaa.
Tällä hetkellä ottaa päähän eniten sellaiset valtapelit ja vastuunjakojen ajoittainen epäselvyys.
Mikä asia on sinun työssäsi tällä hetkellä eniten päin persettä?
Kommentit (14)
Se, ettei palkkani ole riittävä vaatimattomaankaan elämään
Pitkät päivät, kiire, työkavereiden valitus joka asiasta, kahvitaukojenkin leimaaminen, kura lentää työmatkoilla ja auto aina sen näköinenkin.
Kiire, pitkät päivät, epäoikeudenmukaisuus, tehtävät, työvuorot ja koulutukset eivät jakaudu tasavertaisesti, kahvitauottomuus aika-ajoin, nuhtelut sairastumisesta, ilkeät juorut, työyhteisön epäluotettavuus, "kyllähän sä pärjäät vaikka kolminkertaisesta työstä ".......
Yms kirjoitti:
Kiire, pitkät päivät, epäoikeudenmukaisuus, tehtävät, työvuorot ja koulutukset eivät jakaudu tasavertaisesti, kahvitauottomuus aika-ajoin, nuhtelut sairastumisesta, ilkeät juorut, työyhteisön epäluotettavuus, "kyllähän sä pärjäät vaikka kolminkertaisesta työstä ".......
Samaistun.
Isot lapsiryhmät, se että lastenhoidon lisäksi on myös paljon sivuhommia, että todellisuudessa siellä lapsiryhmässä on hyvin harvoin oikeaa määrää aikuisia paikalla. Aina on joku sairaana, koulutuksessa, palaverissa, vasu-keskustelussa jne.
Toisaalta itse harvemmin kuitenkaan jaksan stressata, jos on liian vähän porukkaa, niin sitten vain jätetään jotain tekemättä, esim. menemättä ulos (varsinkin märällä ilmalla) tai tekemättä jotain mitä ei voi tehdä turvallisesti ja pitää hallinnassa 12 lasta/aikuinen.
Saikuttelijat muutenkin työntekijäpulasta kärsivässä yksityisyrityksessä, jossa esimiehet eivät ota minkäänlaista vastuuta. Työt hoidetaan minimi henkilökunnalla (yksin aina vuorossa) noin muutenkin, vaikka yksin saa juosta ilman mitään taukoja.
Vessassa käyt silloin, kun kerkeät, jos kerkeät.
Kaikki repsottaa ja siivousta ei hoideta.
Palkka maksetaan ajallaan sentään.
Mun mielestä tuollaiset yleiset asiat, kuten kiire ei vielä ole mikään kauhean paha juttu. Se, että olet jossain yksittäisessä tilanteessa esim. mokannut ja joudut tätä setvimään on paha stressin aiheuttaja.
Se etten ole saanut kunnollista perehdytystä työhöni. Teen usein virheitä sen takia ja se stressaa joka päivä.
Olen yksinäinen työpaikallani. Raskasta.
Jatkuvat organisaatiouudistukset ja kokoajan vaihtuvat esimiehet. Huono johtaminen ja tiettyjen työntekijöiden suosiminen. Kollegojen härskiys oman edun tavoittelussa. Uusien ohjelmien käytön opettelu pikaperehdytyksen pohjalta tai kantapään kautta kokeillen. Kaikenlainen hallinnollinen sälä, joka vie aikaa siitä työstä, jota minut on palkattu tekemään. Epärealistiset tulostavoitteet.
Mistään mtn tietämättömät asiakkaat, jotka valittaa kaikesta, kun luulevat olevansa oikeassa. Maineeni fiksuna on mennyt, koska unohtelin väsyneenä joskus juttuja (ei mtn niin pahoja, mut itseä silti häiritsee) vaik tosiasias oon tosissaan fiksu. Jotkut työkaverit myös halveksuu ja siten ärsyttää. Mun työ on stressaavaa: kiire kiire kiire ja pääsee joskus vasta yöllä lähtemään. No ei aina. Usein töistä tultua sitä avaa vaan oluen tai viinin ja relailee. Pakko psyykkeen kannalta. Oho tulipa pitkä..no hoh.
Hermoileva työkaveri. Sille en mahda mitään. Kun on vielä pomon sukulainen, joka jatkaa firmaa pomon jäätyä eläkkeelle (epäilen, pystyykö noin huonohermoinen siihen) mun on vain kestettävä.
Yms kirjoitti:
No jos jotain negatiivista niin sitten myös positiivisia :
Joo, pärjään kolmenkin työstä, mutta mitä siihen sanoo laki😂ja kuinka kestää terveys
Asiakkaat ja asiakkailta saatu positiivinen palaute❤
Jatkuvasti kehittyvä ja mielenkiintoinen ala
Pääsee ulos työpäivän aikana
Ne reilut, luotettavat ja ihanat työkaverit
Se etten ehdi nukkua kunnon unia, koko ajan on kauhea kiire, ratsiat ottaa päähän, kanssa-autoilijat ei osaa ajaa, en saa tarpeeksi palkkaa verrattuna siihen miten paljon töissä joutuu repimään.