Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö itse ryijymattonne ja miten

Vierailija
17.01.2017 |

Vai viettekö ne pesulaan?

Meillä on muutama kissa ja jälki matoissa on senmukaista. Välillä on oksennusta ja välillä on pissaa ja kakkaakin joskus, vaikka pääsääntöisesti ovat sisäsiistejä. Kuitenkin, kun on 4 sisäkissaa, niin lipsahduksia sattuu. .

Tulee vaan niin kalliiksi pesettää matot pesulassa, joten tarvis jotakin konstia kehitellä.

Vinkkejä ja kokemuksia, kiitos😻

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on painepesuri,ja sillä tulee kesällä pestyä terassin betonilaatoilla matot.Kastele matot,sitten mäntysuopaa tai muuta vastaavaa,harjaa sen jälkeen.lopuksi painepesurilla kunnon huuhtelu niin että pesuaine lähtee matoista pois.

Ryijyä pidetään yleensä seinällä,jos se on teillä lattialla niin se on väärässä paikassa.

Vierailija
2/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla medium-suihkulla ja puhdasta tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rannassa kesällä mattopyykkään. Ja kiroan samalla sekä kissat että ryijymatot ;)

Vierailija
4/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kissat ole kyllä ikinä pitkin seiniä kynsineet, kusseet, oksennelleet ekvätkä paskoneet. Ryijy saa vuosittain lumipesun, ei muuta. Eihän se siellä seinällä juuri muuta tee kuin pölyynny, eikä juuri kestä tamppaamistakaan.

Vierailija
5/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painepesurilla terassilla kesäisin, talvella sotkuinen matto esipuhdistetaan ja pakataan autotalliin odottamaan.

Mitoitin terassin niin, että olohuoneen ison maton saa siinä pestyä. Jos joku matto ei pesurikäsittelyä kestä, sitä ei ole meidän kämppään tarkoitettu.

Vierailija
6/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RyijyMATTO on eri asia kuin ryijy. Matot ovat lattialla, ryijyt seinällä. Koittakaapa googlettaa ryijymatto, tuleekohan esiin matto vai ryijy 😉

Vierailija
7/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ryijymatto ollut. Pesin itse vaikka suositeltiin pesulaa. Jäi kammalan hajuiseksi ja roskiin meni.

Vierailija
8/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin ryijymattoni pois. Mieskin tykkää kun saa nuolla paljasta alapäätä...

Vierailija
9/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan painepesurilla pestään täälläkin, pesulapesu maksaa puolet maton arvosta joten jos menee pilalle itse pesten niin menköön. Ne kissat kyllä kannattaisi opettaa sisäsiisteiksi, ei ole kamalampaa hajua kuin kissatalous missä kissat saavat ruikkia mihin sattuu...

Vierailija
10/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen itse mun kaikki matot, eikä ne vielä ole hajonneet. Pääasia ettei käsittele liian ronskisti.

Mun ryijymatto on melko lailla painava pestä matonpesupaikalla, enkä jaksa käsitellä yksinäni, enkä viedä fillarilla matonpesupaikalle, kuten muita mattoja.  Autoa en omista. Asun kerrostalossa. Pesulahinnalla saa jo uuden maton.

->Siksi olen tuhma tyttö ja vien maton ensin ulo hiljaisena heinäkuun lomapäivänä. Tamppaan ja harjaan sen. Sen jälkeen menen taloyhtiön saunatiloihin ja pesen siellä. Kastelen letkulla. Harjaan saunan pesuhuoneen penkillä ryijyn lankojen suuntaan, pesuaineena mäntysuopa ja huuhtelen sitten lattialla letkulla vettä säästelemättä . Rullaan maton ja kävelen päällä, että liikavesi lähtee, ja huuhtelen vielä toisen kerran ja kolmannenkin. Yhdellä huuhtelulla se ei nimittäin ole vielä selvä. Sitten tungen sen kahteen jätesäkkiin, ettei käytävä kastu. Vien ulos telineelle. Sen jälkeen siivoan pesuhuoneen hyvin, ettei jää mitään sotkuja. Erityisesti lattiakaivon kansi pitää putsata viimeiseksi. Aina niitä hiuksia lähtee...

Vierailija
11/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina suihkussakäynnin yhteydessä pesaisen ja toisinaan ajelenkin jos alkaa ryijy kasvaa liian tuuheaksi.

Vierailija
12/12 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin ryijymattoni pois. Mieskin tykkää kun saa nuolla paljasta alapäätä...

Huvinsa kullakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän