Miehen logiikka ja mahdollisuuden antaminen (deittailusta)
Olen eronnut 1,5v sitten ja nyt alkanut hiljalleen ilmoitella olemassaolostani deittisivuilla ja tinderissä. Nettipalstoilla miehet usein vaahtoavat naisten nirsoudesta ja siitä, että naisten pitäisi "antaa mahdollisuus" useammille miehille. Mielestäni tämä on sinänsä ihan hyvä kommentti, koska enhän minä välttämättä voi suppean tai laajemmankaan nettiprofiilin perusteella tietää, minkälainen mies sen takaa löytyy. Joskus voi kannattaa tutustua rauhassa, sen sijaan että odottaa heti alussa niitä ilotulituksia ja tähtisadetta.
Olenkin nyt antanut tinderissä tykkäyksiä myös miehille, joista olisin ennen ajatellut että ei toimi, jos heissä on kuitenkin vaikuttanut olevan jotain kiinnostavaa. Yksi tällainen joukko on miehet, joilla ei ole ollenkaan profiilitekstiä. Aiemmin ajattelin, että keskustelutaitoisella miehellä on kyllä se teksti varmasti kunnossa - nykyisin ajattelen että voihan siihen olla jokin syy miksei tekstiä ole, ja että asia ja keskustelutyyli selviää sitten juttelemalla.
Jos mies kuitenkin osoittautuu juttelun perusteella ei-kiinnostavaksi, ja päädyn siihen että en halua lähteä tapaamaan, saan joskus palautetta jossa kritisoidaan sitä että olen laittanut hänelle tykkäyksen. "Miksi tykkäät jos et sitten kuitenkaan halua tavata?" on kuultu useaan otteeseen. No en olisi (ehkä) tykännytkään, mutta kun ajattelin että on hyvä antaa se mahdollisuus! Aina minulla on tietysti jokin syy, miksi painan sitä sydäntä - se syy ei vain yksinään riitä siihen että haluaisin tavata miehen.
Sama juttu tapaamisten suhteen: jos lähden tapaamiseen hieman epävarmoin mielin, enkä haluakaan sitten uutta tapaamista, mies saattaa a) suuttua siitä että olen tuhlannut hänen aikaansa, tai b) olla sitä mieltä että pitäisi "antaa mahdollisuus" jutulle kehittyä ja siis tavata uudestaan, vaikka ei siltä niin tunnukaan. En ole toistaiseksi niin toiminut, mutta voin kuvitella millaista kommenttia saisin, jos sen mahdollisuuden antaisin - varmastikin olisi entistäkin ikävämpi tyyppi miehen mielestä, jos toisen tai kolmannen tapaamisen jälkeen antaisin kuitenkin pakit: silloinhan olisin tuhlannut vielä enemmän hänen aikaansa!
Kumpaa te miehet nyt siis oikeasti haluatte, saada mahdollisimman paljon niitä mahdollisuuksia tehdä vaikutus, vai tulla torjutuksi mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ettei aikanne mene hukkaan? Missä kohdassa mahdollisuuden antaminen muuttuu ajan tuhlaamiseksi? Onko tähän mitään muuta vastausta kuin: "Silloin kun nainen päättää ettei tapailu jatku"?
T. Nainen, joka pohtii lähteäkö kakkostreffeille herra X:n kanssa vai siirtyäkö seuraavaan