Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko sen kun teitä vaadittiin luopumaan tutista

Vierailija
16.01.2017 |

Itse muistan. Osasin silloin jo hiukan puhua, enkä oikein pitänyt ajatuksesta.
Se miksi silloin vielä käytin tuttia, johtui siitä että se kumi oli niin kovin hyvän makuista.
Usein laitoin tutin lepäämään, jotta maku tiivistyi siihen pinnan kosteuteen.
Minulle kuitenkin selitettiin, että hampaat menevät vinoon jos vielä käytän sitä ja sitten siitä kohta luovuinkin.
Olin ehkä juuri täyttänyt kaksi vuotta, tai sitten juuri ennen.
Ettehän te normaalit tietenkään muista näitä asioita, mutta minä muistan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotiaana äiti leikkasi tuttini poikki ja heitti ikkunasta ulos. Muistan vieläkin miten pettynyt olin.

Vierailija
2/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2vuotiaana äiti leikkasi tuttini poikki ja heitti ikkunasta ulos. Muistan vieläkin miten pettynyt olin.

Äidit ovat usein aika julmia - varsinkin 2 vuotiaan näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Vietiin tutti " ulos eläinvauvoille".

Vierailija
4/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska en juuri tuttia saanut. Siskoa yritettiin vierottaa tutista ku olin vauva ja hän varasti kaikki minun tutit ja aloin imemään sormia. Muistan kyllä hyvin kun vielä kouluikäisenä imin sormia kun laitoin nukkumaan.

Vierailija
5/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta vietiin tutti olin oven välissä ja seisoin viistoon ovessa ja äitini vei tutin suustani ja halusin äitini vievän paljon enemmänkin minulta. Olinkohan 3-4v. Näin siitä asennosta television ja iskäni sekä menin hänelle sanomaan että äiti vei tutin ja toivoin enemmän isältäni heti sen jälkeen kuin äitini vei tutin koska olin toivonut tutinkin käyttämättömyyttä.

Vierailija
6/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli niin kelju postinkantaja, että se varasti molempien lasten tutit samalla kertaa! Eihän sille sitten voinut mitään. Isä oli kovin myötätuntoinen ja lohdutteli, kun näin kurjasti kävi.

Vierailija
7/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olin 1v. Mutta muistan kun veljeltäni vietiin samassa iässä. Olen siis ollut alta 4v.

Vierailija
8/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että lopetin itse, koska olin jo niin iso ja koin häpeää kun siitä huomauteltiin (4-5v). Jouduin oikomishoitoon, kun pysyvät hampaat tulivat. Omilta otin pois alle 2v.

Vierailija
9/14 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilusti yli 3v kun minut vierotettiin tutista, joten muistan sen kyllä jotenkuten. Niitä tutteja oli kai useampi, mutta yksi oli sellainen ainu (silloin oli vielä infa se merkki) vaaleankeltainen perinteinen tutti, isä heitti sen kerran illalla kaapin päälle ja sanoi "ananasakäämä!". Sen jälkeen ei tuttia nähty. Toinen muistamani tutti oli sellainen mam-tutti, puna-valkoinen väriltään, sen oli isosiskoni heittänyt lämmityskattilan alle piiloon, ja se löytyi sieltä melkein parikymmentä vuotta myöhemmin, kun vanhemmat vaihtoivat lämmitysuunin uuteen. Tutin jälkeen imeskelin jonkin aikaa etusormea, sitten nuo tottumukset jäivät. Oman lapseni vieroitin tutista reilun 1,5v iässä, oli helpompi niin.

Vierailija
10/14 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuinka vanha olin mutta sain lohdutukseksi pattereilla käyvän pienen pesukoneen johon laitettiin vettä ja siinä oli pesu ja linkous erikseen.

Vierailija
11/14 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista

Vierailija
12/14 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esikoinen ja niin pilalle hemmoteltu, että muistan valikoineeni itse tuttia kempparista ( ihanat tuoksut), kun äiti osti naistenjuttuja. Ei tarvetta oikomisiin. Kaikissa kuvissa perhejuhlissa suvun kanssa heilun tutti suussa mulkoilemassa iskän sylissä.

Vierailija
13/14 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini selitti että oravaäiti oli surullinen kun sen lapsilla ei ollut tuttia. Niinpä sovittiin että vietiin yhdessä ikkunalaudalle tutti. Mystisesti kurremamma oli käynyt huomaamatta hakemassa tutin ja tuonut tilalle vaihtolahjaksi pienen karkkiaskin. Vieläkin hymyilyttää, miten hyvälle tuulelle tulin silloin "oravanpoikien auttamisesta" :)

Vierailija
14/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan tutit pienille vauvoille sairaalaan. Siellä ne itkee,kun niillä ei oo yhtään tuttia. Noin sai äiti mut luopumaan tuteista (jep,niitä oli useampi..)