Kännykkäriippuvuudesta / someriippuvuudesta?
Tunnetteko ihmisiä, jotka on KOKO ajan kännykkä tai tabletti kädessä. Yleensä face auki, tai joku muu some. Tai sitten vain selaavat nettiä. Mutta siis, melkein missä vain ne kaivavat sen kännyn esiin ja katoavat sen uumeniin. Suunnilleen uimahallissakin uidessa. Ja aina kaverin kanssa lounaalla jne. Onko kyseessä oikeasti joku riippuvuus, jolle ihminen ei "voi" itse mitään (koska tulee pahat vieroitusoireet ilman sitä kännykkää, on ihan pakonomainen olo selata nettiä ja facea koko ajan)? Vai onko kyse vain itsekkyydestä, epäkohteliaisuudesta tai muusta sellaisesta?
Kommentit (2)
Juu se on kiva ku vihdoin miehen kanssa voidaan olla kahden ja ollaan vaikka ravintolassa syömässä. Ollaan tilattu annokset ja koitan avata mukavaa keskustelua niin mies kaivaa puhelimen esille eikä noteeraa mitään mitä sanon. Syödessäkin samalla selaa puhelinta ja itse istun hiljaa ja mietin vain et oonko noin tylsää seuraa.
Asiasta olen koittanut nätisti mutta suoraan sanoa ja mies vaa kohautti harteita ja sanoi että on muuten tylsää.
Kyllä, näitä riittää. Joka toinen ihminen tuntuu olevan tällainen nykyään kun menoa katselee esim. jossain ostoskeskuksessa. On ihmiset on sitten syömässä, kahvilla tai kaupoilla, ja se luuri on joillain koko ajan kädessä. Ei sitten tajuta että se on ehkä PIKKUISEN epäkohteliastakin sitä kaveria kohtaan. En jaksaisi pahemmin tuollaisten ääliöiden kanssa hengailla kyllä itse.