Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lopettaa opiskelu syressin ja unettomuuden vuoksi

Vierailija
16.01.2017 |

Olen hyvin stressaantunut enkä saa nukuttua. En jaksa keskittyä opiskeluun ja poissaoloja on paljon koska en jaksa unettomuuden vuoksi mennä koululle säännöllisesti. Pitääkö minun lopettaa opiskelut kokonaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu?

Käy juttelemassa opetuutorin/opon/mitä nyt teidän koulussa onkaan kanssa. Voitko opiskella hitaammalla tahdilla? Tai olla jonkin aikaa poissaoleva (korkeakouluissa ainakin onnistuu)?

Selvitä vaihtoehdot ennen lopullista päätöstä.

Vierailija
2/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kannattaa hakera apua stressiin ja unettomuuteen ja jatkaa opintoja. Mitä tekisit, ellet opskelisi? Saisitko töitä – entä jos työ sitten viekin yöunet ja stressaa? Entä tulevaisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin kannattaa hakera apua stressiin ja unettomuuteen ja jatkaa opintoja. Mitä tekisit, ellet opskelisi? Saisitko töitä – entä jos työ sitten viekin yöunet ja stressaa? Entä tulevaisuus?

Olen hakenut apua mutta ei ole auttanut, toistaiseksi ainoastaan keskusteluapua. Aikoja ei tunnu löytyvän helposti ja käynnit lisäävät poissaoloja entisestään.

Vierailija
4/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vaatia itseltäsi liikaa. Minulla on sama tilanne nyt kun teen gradua. Unettomuuskierre pitäisi ensin saada katki. Jos mahdollista niin ota lomaa opiskelusta ja mene vaikka viikoksi vanhempiesi luokse. Urheile paljon ja syö terveellisesi ja säännöllisesti. Yritä pitää sama rytmi. Rauhoita iltasi ettet puuhastele pikkutunneille. Katso että elämässäis on myös muita asioita kuin opiskelu. Se auttaa jäsentämään päiviä ja aikatauluttamaan tekemisiä. Älä pyri tekemisissäsi täydellisyyteen. Tee kaikessa ensin alustava versio.  Kunhan saat jotakin valmista. Semmoinen drafti jota voi sitten myöhemmin täydentää.

Vierailija
5/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin opiskelut sypressin vuoksi. Ei vaan jaksanut sen hoidolta enää käydä lähärikoulua loppuun. Kuitenkin aina kun katson noita kauniin vihreitä havuja tiedän, että tein oikean valinnan.

Vierailija
6/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu?

Mulla oli viime vuonna vähän sama tilanne. Mä vaan heitin käymästä luennoilla, sanoin parin kurssin proffalle, että mä oon ottanut ehtimiseen nähden nyt liikaa ja voisko paria deadline lykätä viikolla kun en ehdi (pieni valkoinen valhe). Käytännössä vaan olin kotona 2 viikkoa enkä tehnyt kuin just ne pakolliset viikkotehtävät. Suoritin sinä vuonna 75 opintopistettä ajalla syyskuu-toukokuu.

Vierailija
7/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulu?

Käy juttelemassa opetuutorin/opon/mitä nyt teidän koulussa onkaan kanssa. Voitko opiskella hitaammalla tahdilla? Tai olla jonkin aikaa poissaoleva (korkeakouluissa ainakin onnistuu)?

Selvitä vaihtoehdot ennen lopullista päätöstä.

En voi olla pois koulusta koska silloin en saa tukea opintoihin kelalta. Töitä ei ole.

Vierailija
8/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulu?

Mulla oli viime vuonna vähän sama tilanne. Mä vaan heitin käymästä luennoilla, sanoin parin kurssin proffalle, että mä oon ottanut ehtimiseen nähden nyt liikaa ja voisko paria deadline lykätä viikolla kun en ehdi (pieni valkoinen valhe). Käytännössä vaan olin kotona 2 viikkoa enkä tehnyt kuin just ne pakolliset viikkotehtävät. Suoritin sinä vuonna 75 opintopistettä ajalla syyskuu-toukokuu.

Tuntuu että en edes viikossa saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
9/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo loppuunpalamista.

Vierailija
10/10 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat vaatia itseltäsi liikaa. Minulla on sama tilanne nyt kun teen gradua. Unettomuuskierre pitäisi ensin saada katki. Jos mahdollista niin ota lomaa opiskelusta ja mene vaikka viikoksi vanhempiesi luokse. Urheile paljon ja syö terveellisesi ja säännöllisesti. Yritä pitää sama rytmi. Rauhoita iltasi ettet puuhastele pikkutunneille. Katso että elämässäis on myös muita asioita kuin opiskelu. Se auttaa jäsentämään päiviä ja aikatauluttamaan tekemisiä. Älä pyri tekemisissäsi täydellisyyteen. Tee kaikessa ensin alustava versio.  Kunhan saat jotakin valmista. Semmoinen drafti jota voi sitten myöhemmin täydentää.

Ei ole perhettä, ainoastaan poikaystävä. Olen menossa hänen luokseen. Haluan opiskella ja suorittaa tutkinnon loppuun mutta motivaatio on jotenkin hukassa ja tunnen itseni typeräksi, en osaa tehdä mitään tehtäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi