Mitä silmistä voi nähdä?
"Silmät on sielun peili". Uskotteko tähän? Mitä toisen silmistä voi nähdä?
Kommentit (17)
Kiintymyksen, sen mitä toinen tuntee minua kohtaan.
Ilon, surun. Kyllä silmistä mielestäni voi tulkita aika paljon
Vierailija kirjoitti:
Masennuksen
Miten tämä tarkalleen ottaen näkyy ja huomaako sen automaattisesti, vaikka henkilö yrittäisi peitellä masennustaan?
Myös halun...Eräs työkaverimies 15 vuotta minua vanhempi, aika ajoittain katselee minua "sillä silmällä", ollaan molemmat varattuja, muistan erään katseen erityisen hyvin, jossa etenkin silmistä näki miten kaipaus ja halu vain paistoi selkeästi läpi. Olin otettu mutta varattuna jää toisen kaipauksen tasolle. Yritän ymmärtää ja pitää sopivaa etäisyyttä, tämä on tän homman kanssa tällaista taiteilua kun en halua myöskään loukata. Mitään sen suuntaista en tosin ikinä anna ymmärtää, että siitä ei voi minua syyttää.
Ihmisen tunnetilan pystyy näkemään silmistä, myös sen jos ihminen on sisältä tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan tarkentaa, miten tämän näkee? Yksi silmäpari minua usein katsoo, olisi kiva osata tulkita.
Ei välttämättä mitään. Esim. jos henkilö on syntynyt ilman silmiä ja hänelle on tehty silmäkuopat, joihin on asennettu proteesit, ei ainakaan ajatuksia voi tarkastella silmien perusteella.
Silmissäni orpo katse lapsen eksyneen, rakkautesi jäljet vihloo rintaa..
Hänen ihanista silmistään aina Keurusselän sinen nään.
Pilvenpolttelijoilla on punasilmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan tarkentaa, miten tämän näkee? Yksi silmäpari minua usein katsoo, olisi kiva osata tulkita.
Pupillit suurenee mielihyvästä ja pienenee epämiellyttävistä tunteista.
Verenpaine tai liian suuri HKR/Hb näkyy suonistosta, solmukohtien lisääntymisenä. Pigmenttimuutokset näkyy helposti myös, niistä osa muuttuu syöviksi. Diabetes näkyy erityisen hyvin. Monia muitakin sairauksia voi erottaa, jos on kokenut.
Tiedä nyt pelkistä silmistä, mutta kasvoista voi toki toisen tunnetilan nähdä.