Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Helsingin aamuruuhkahelvetissä

Vierailija
15.01.2017 |

Työmatkalla tuli koettua Helsingin aamuruuhka julkisilla liikennevälineillä. Kyllä taas osaa arvostaa omaa 7min työmatkaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Olihan settiä. Sillit purkissa linja-autossa. Ei liene henkilöautollakaan herkkua jonotella joka aamu.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,

Vierailija
2/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään sunnuntaina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos käynnistä!

Vierailija
4/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se voi olla rankkaa, jos on erakkoluonne. Itsekin usein kävelen ennemmin kuin istun sen kaksi pysäkinväliä ratikassa. No ainakin silloin, jos on kaunis ilma.

Vierailija
5/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä jossain oikean suurkaupungin, esim. Tokion tai Mexico Cityn aamuruuhkassa, niin sen jälkeen jonkun Helsingin kokoisen käpykylän miniruuhka vain naurattaa

Vierailija
6/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,

Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.

Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.

Vierailija
7/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono idea noiden ruuhkien osalta. Ehkä kokonaisuus jää kuitenkin positiivisen puolelle.

Vierailija
8/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.

Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.

Vaihdoin 15min automatkan 40min matkaan bussilla. Elämänlaatu parani huomattavasti, vaikka työmatkaan menee enemmän aikaa. Varsinkin yövuoron jälkeen pelotti lähteä ajamaan

Vierailija
9/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintansa kullakin, mielummin asun Helsingissä kuin missään muualla Suomessa.

Vierailija
10/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa, 80km suuntaansa työmatka kuulostaakin sitten todella järkevältä, edulliselta ja ekologiselta ratkaisulta.

Vierailija
11/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä jossain oikean suurkaupungin, esim. Tokion tai Mexico Cityn aamuruuhkassa, niin sen jälkeen jonkun Helsingin kokoisen käpykylän miniruuhka vain naurattaa

Tätä olin itsekin tulossa kertomaan. 😀

Vierailija
12/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun et tule enää tänne kaupunkia ruuhkauttamaan. 

Vierailija
13/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin 15min automatkan 40min matkaan bussilla. Elämänlaatu parani huomattavasti, vaikka työmatkaan menee enemmän aikaa. Varsinkin yövuoron jälkeen pelotti lähteä ajamaan

Mikä pelotti? Minua kyllä pelottaisi levoton yöbussi enemmän näin naisena. Ja joku hullu voi lähteä perään.

Vierailija
14/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pelotti? Minua kyllä pelottaisi levoton yöbussi enemmän näin naisena. Ja joku hullu voi lähteä perään.

Aamuliikenteessä ajaminen väsyneenä. Kokoajan piti yrittää olla superskarppina ja oli todella stressaavaa. Bussissa pystyi vain olemaan

Vierailija
15/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei metsäläisyyttä saa pestyä pois vuosisadoissakaan.

Vierailija
16/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin itsekin tulossa kertomaan. 😀

Hyödytön kommentti. Jos lähtötilanne on 7min, ei sen muuttuminen moninkertaisesta vaikkapa monikymmenkertaiseksi ahtailla kulkuvälineillä toteutetuksi tapahtumaksi muuta sitä tunnetta, että perseestä on.

Vierailija
17/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 25 miljoonan asukkaan suurkaupungissa - ne ruuhkat vasta isoja olivatkin. Minua ainakaan ei Helsingin ruuhkat ole jaksaneet niiden jälkeen hermostuttaa.

Vierailija
18/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös minä olen ihmetellyt, että mitkä ruuhkat? Jos joutuu pysähtymään, se johtuu punaisista valoista, eikä siitä, että autoja on liikaa. Vaan jos muiden ihmisten läsnäolo ahdistaa, niin sitten on tosiaan parempi asua maalla.

Vierailija
19/19 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin myös minä olen ihmetellyt, että mitkä ruuhkat? Jos joutuu pysähtymään, se johtuu punaisista valoista, eikä siitä, että autoja on liikaa. Vaan jos muiden ihmisten läsnäolo ahdistaa, niin sitten on tosiaan parempi asua maalla.

Eiku omakotitalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän