Kävin Helsingin aamuruuhkahelvetissä
Työmatkalla tuli koettua Helsingin aamuruuhka julkisilla liikennevälineillä. Kyllä taas osaa arvostaa omaa 7min työmatkaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Olihan settiä. Sillit purkissa linja-autossa. Ei liene henkilöautollakaan herkkua jonotella joka aamu.
Kommentit (19)
Joo se voi olla rankkaa, jos on erakkoluonne. Itsekin usein kävelen ennemmin kuin istun sen kaksi pysäkinväliä ratikassa. No ainakin silloin, jos on kaunis ilma.
Käypä jossain oikean suurkaupungin, esim. Tokion tai Mexico Cityn aamuruuhkassa, niin sen jälkeen jonkun Helsingin kokoisen käpykylän miniruuhka vain naurattaa
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.
Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Huono idea noiden ruuhkien osalta. Ehkä kokonaisuus jää kuitenkin positiivisen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.
Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.
Vaihdoin 15min automatkan 40min matkaan bussilla. Elämänlaatu parani huomattavasti, vaikka työmatkaan menee enemmän aikaa. Varsinkin yövuoron jälkeen pelotti lähteä ajamaan
Hintansa kullakin, mielummin asun Helsingissä kuin missään muualla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.
Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.
Justiinsa, 80km suuntaansa työmatka kuulostaakin sitten todella järkevältä, edulliselta ja ekologiselta ratkaisulta.
Vierailija kirjoitti:
Käypä jossain oikean suurkaupungin, esim. Tokion tai Mexico Cityn aamuruuhkassa, niin sen jälkeen jonkun Helsingin kokoisen käpykylän miniruuhka vain naurattaa
Tätä olin itsekin tulossa kertomaan. 😀
Parempi kun et tule enää tänne kaupunkia ruuhkauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.
Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.Vaihdoin 15min automatkan 40min matkaan bussilla. Elämänlaatu parani huomattavasti, vaikka työmatkaan menee enemmän aikaa. Varsinkin yövuoron jälkeen pelotti lähteä ajamaan
Mikä pelotti? Minua kyllä pelottaisi levoton yöbussi enemmän näin naisena. Ja joku hullu voi lähteä perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,
Helsingissä asuvat tuttavamme käyttävät enemmän aikaa työmatkoihinsa, kuin 2×80 km päivässä ajavat työkaverini.
Ruuhkat ovat mittavia ja asunnot lähellä työpaikkaa usein kalliita. Omakotitalotontteja ei Helsingin keskustasta löydy.Vaihdoin 15min automatkan 40min matkaan bussilla. Elämänlaatu parani huomattavasti, vaikka työmatkaan menee enemmän aikaa. Varsinkin yövuoron jälkeen pelotti lähteä ajamaan
Mikä pelotti? Minua kyllä pelottaisi levoton yöbussi enemmän näin naisena. Ja joku hullu voi lähteä perään.
Aamuliikenteessä ajaminen väsyneenä. Kokoajan piti yrittää olla superskarppina ja oli todella stressaavaa. Bussissa pystyi vain olemaan
Kaikista ei metsäläisyyttä saa pestyä pois vuosisadoissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käypä jossain oikean suurkaupungin, esim. Tokion tai Mexico Cityn aamuruuhkassa, niin sen jälkeen jonkun Helsingin kokoisen käpykylän miniruuhka vain naurattaa
Tätä olin itsekin tulossa kertomaan. 😀
Hyödytön kommentti. Jos lähtötilanne on 7min, ei sen muuttuminen moninkertaisesta vaikkapa monikymmenkertaiseksi ahtailla kulkuvälineillä toteutetuksi tapahtumaksi muuta sitä tunnetta, että perseestä on.
Olen asunut 25 miljoonan asukkaan suurkaupungissa - ne ruuhkat vasta isoja olivatkin. Minua ainakaan ei Helsingin ruuhkat ole jaksaneet niiden jälkeen hermostuttaa.
Kuin myös minä olen ihmetellyt, että mitkä ruuhkat? Jos joutuu pysähtymään, se johtuu punaisista valoista, eikä siitä, että autoja on liikaa. Vaan jos muiden ihmisten läsnäolo ahdistaa, niin sitten on tosiaan parempi asua maalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös minä olen ihmetellyt, että mitkä ruuhkat? Jos joutuu pysähtymään, se johtuu punaisista valoista, eikä siitä, että autoja on liikaa. Vaan jos muiden ihmisten läsnäolo ahdistaa, niin sitten on tosiaan parempi asua maalla.
Eiku omakotitalossa.
Kaupungin idea on juuri siinä, että ihmiset, työ ja elämä hakutuvat lähelle toisiaan,