Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihansyönnin lopettaminen

Vierailija
15.01.2017 |

Miten lihansyönnin lopettaminen on vaikuttanut terveyteenne? Hyödyt/haitat?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta, mutta lihatuotteiden syömisen lopettaminen käynyt mielessä

Vierailija
2/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mitään eroa, syön kalaa edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivat ja muut vatsavaivat sekä minua vuosia piinanneet nivelsäryt hävisivät suurimmaksi osaksi. 

Vierailija
4/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katos myös vatsavaivat :) 

Vierailija
5/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika herkkä vatsa, mutta terveellisellä kasvisruokavaliolla maha toimii tosi hyvin ja turvotus on vähentynyt paljon. Kasvisruoka siis sulaa paljon nopeammin, eikä tuu helposti kovin ähkyä oloa (paitsi tietenkin jos jotain leipää vaan syö).

Tosin siirtyessä sekaruoasta kasvisruokaan kärsin tosi kovista vatsakivuista 1-2 viikkoa, mikä on ilmeisesti suht yleistä ja johtunee (kuulemma) lisääntyneestä kuidun määrästä ruokavaliossa.

Muuta nyt ei äkkiseltään tuu mieleen.

Vierailija
6/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa etten tiedä, olen ollut kasvissyöjä 21 vuotta, enkä osaa sanoa miten voisin jos olisin syönyt lihaa tämän ajan.

Veriarvot ovat kohdallaan kyllä, flunssaa en sairasta koskaan. Itselle tämä oli enemmän eettinen kuin terveydellinen päätös.

Nykyään kasvissyönti ja täysvegaaniuskin on helppoa, kaupoissa on hyvät valikoimat lihaproteiinin korvikkeita ja hyviä sellaisia. Ei vaikuta siis ainakaan negatiivisesti.

Vierailija
7/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huononsi sitä rutkasti, en osannut syödä tarpeeksi monipuolisesti ja en saanut tarvittavia ravintoaineita.  Kokeilen joskus paremmalla tietämyksellä.

Vierailija
8/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa toimii säännöllisemmin. Monista kasvisruoista ei tule niin älytöntä ähkyä ja tukkoista tunnetta kuin liharuoista.

En oikein osaa sanoa kun siirryin niin hitaasti, etten muista tai edes voi vertailla millainen olo oli pelkällä liharuualla.

Vierailija
9/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan täysin kasvisperäiseen ravintoon ei kannata siirtyä kertaheitolla, siirtymä on suolistoflooralle hellempi, kun tekee vähitellen. Suosittelen tuota tekniikkaa kuitenkin myös lakto-ovo-vegeiksi aikoville. Tärkeää on kuunnella omaa kehoaan.

*

Itsellä olo on kevyempi ja energisempi. Veriarvot parantuneet.

Vierailija
10/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvissyöjä, mutta viime viikoina olen alkanut korvata punaista lihaa esim.juureksilla ja pavuilla.

Moni muutos on varmasti sellainen, ettei se päällepäin näy. Mutta vaikuttaa kolesteroliarvoihin, verenpaineeseen, suoliston kuntoon yms. Punaisen lihan syöntihän lisää joidenkin syöpien riskiä.

Moni pitkään paljon raakaruokaa syönyt on tosi nuoren näköinen. Tämä on pistänyt silmään.

Vierailija
11/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt nenäverenvuodoista koko elämäni ajan. Nenäverenvuodot loppui, kun jätin eläintuotteet pois ruokavaliosta.

Vierailija
12/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10 jatkaa. Se oli jännä, miten parissa päivässä vatsa tottui linsseihin ja papuihin.

Vierailija
13/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin iho on paremmassa kunnossa

Vierailija
14/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päivän ilman lihaa. Tuli karmeat vieroitusoireet. En kestänyt pitempään.

Vierailija
15/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa säästyy e emmän. Kun söin lihaa sen piti olla laadukasta. Nyt syön paljolti linssejä ja papuja.

Vierailija
16/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa toimii paremmin ja iho oikein hehkuu.

Ihon parantunut kunto on minulle tosi iso juttu, sillä nuorempana minulla oli paha akne ja jouduin syömään vahvoja lääkkeitä iho-ongelmieni vuoksi.

Noudatan pääsääntöisesti vegaanista ruokavaliota, ravintolassa tai kylässä voin kyllä syödä joskus ihan tavallista vegesafkaa. Ylipäätään minulla on nykyään kevyempi ja "puhtaampi" olo, ja paino pysyy paremmin kurissa ellei mene joku ihan jumalaton mässyvaihde päälle.

Vierailija
17/17 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa säästyy e emmän. Kun söin lihaa sen piti olla laadukasta. Nyt syön paljolti linssejä ja papuja.

No miten meni niinku omasta mielestä? Laatulihan vaihto tuollaiseen moskaan.. ei varmaan kannattanut