Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~CLOMISTIT~~

15.03.2006 |

Minä ja minun päätelmäni menivät taas pieleen, onneksi!

Ovistestit ei näyttänyt mitään eikä limojakaan tullut, mutta eilen sain verikokeen tuloksen edellisestä kierrosta jonka mukaan keltarauhashormoniarvo oli 60 ja tämä yhden tabletin/pv annostuksella.

Ilman clomeja se oli vain 27. Lääkäri sanoi et kyllä on tapahtunut kunnon ovis.

Tässä kierrossahan söin tupla-annoksen joten vielä on toivoa, että tästä kierrosta olisi tärpännyt. Parin päivän päästä varmaan voisi testi jo näyttää jotain eli nyt kp20.

Tilasin jo acon10 valmiiks jos pian pääsisin testaamaan, en kuitenkaan malta odottaa niin kauan et olis oikein myöhässä menkat.

Helpotti ihan älyttömästi ja oli kyllä koko eilisen päivän hymy korvissa asti, toivottavasti tässä kierrossa olisi tärpännyt.

Mitään oireita mulla kyllä ei ole, mut eihän niitä varmaan kaikille heti tulekkaan.

Plussaonnea kaikille :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vaikka jo plussasinkin, tulen aina välillä kurkkimaan tänne, josko saisin vedettyä edes jonkun mukanani tuonne odotuspuolelle :-)

-Hanna- Onnittelut oviksesta! Piinaviikko on pahinta mitä tiedän. Vinkkinä: testasin jo kp25 heikon plussan Acon early Detection -testillä...eli periaatteessa jo kolme-neljä päivää ennen oletettujen menkkojen alkua...tuon testin herkkyyshän on se 10.

Kylläpä kuulosti lupaavalta. Pidän sinulle peukkuja bd! Koeta nyt kuitenkin jaksaa piinailla vielä.

Noista oireista vielä: ei minullakaan ollut plussatessani muuta kuin menkkajomotusta ja kipeät rinnat, mutta nuokin oireet olisivat aivan hyvin käyneet Clomi-Terolut- kuurien sivuvaikutuksista. Nyt on pikkuhiljaa alkanut tulla repäisykipuja, pientä etomista, palelua, väsmystä ja makeanhimokin jäänyt kokonaan pois. Rinnat ovat vieläkin arat ja turvonneet ja se alavatsakipu siellä vielä tuntuu samoin kuin ristiselkäsärky. Nämä kyllä kestää. Vasinaista pahoinvointia vielä odottelen aikaisintaan ensi viikoksi...ihme on jollei sitä tule.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti odotatte pian muutakin kuin kevään tuloa ;-)

T. Kanelisokeri (4+4)

Vierailija
2/8 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin pienen tauon jälkeen taas osallistua mukaan " clomipinoon" , kun ensimmäinen clomikierto on vihdoinkin alkanut. Olin jo kovasti aloittamassa tammikuun alussa clomien syöntiä, mutta tuulimunaraskaus yllätti. : ( Mutta nyt tosiaan 3. clomipäivä menossa ja ensi maanantaina on seurantaultra. Saa nähdä tepsivätkö... Minulla siis pco ja pitkät kierrot olleet syynä ovuloimattomuuteeni, ja e-pillerit lopetin viime heinäkuussa. Ensimmäinen lapsi on toiveissa.

Olen käynyt kurkkimassa välillä pinoanne, mutta nyt olisi kiva osallistua mukaan!

Kiva Kanelisokeri lukea kuulumisiasi!

t. Myttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kierrosta sitten aloitan taas clomit kp 5-9 ja kp 15-24 terolutit. Meillä on pikkukakkonen toiveissa, ollut jo kaksi vuotta. Tässä ajassa raskauksia on ollut kaksi: ensimmäinen oli tuulimuna ja meni kesken rv 12 01/05. Sitten aloitin clomit kp 3-7 1 tbl/vrk ja ekasta kierrosta tuli heikko plussa testiin ja olonkin perusteella tiesin olevani raskaana, mutta vuoto kuitenkin alkoi muutama päivä plussan jälkeen. Muista clomikierroista ei ollut hyötyä. Nyt taas toiveet korkealla ensi kierrosta!

Te muut clomistit olette varmaan asiantuntioita ko. valmisteen kohdalla, joten kysynkin teiltä seuraavaa: Mitä eroa on sillä, ottaako clomit kp 3-7 vai kp 5-9? Onko monelle määrätty vielä jotain keltarauhashormonia loppukierron tueksi (terot tai luget)? Jos ovis on normaalisti kierron myöhäisessä vaiheessa (kp 18->), aikaistaako clomit sitä ja paljonko? Haittaako terot munasolun irtoamista? Mulla siis normaalisti ovis on kp 18-21 välillä ja kierrot siis pitkähköjä ja heitteleviä kp 27-34 (-52).

Tässäpä näitä kysymyksiä, kiitos tuhannesti, jos osaatte/viitsitte informoida! Niin, ja vielä vähän taustaa: molemmat ollaan miehen kanssa vm-79, yksi lapsi on: iki-ihana 3-v. tyttö.

Plussaonnea kaikille!

Vierailija
4/8 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa nyt kp20 ja alamahaa nipistelee aika ajoin.Mut ei mun mielestä näin aikasten voi olla raskauden merkkejä.Kierto on aina 28.Toivottavasti nyt olisin raskaana,nimittäin vimpat clomit syötynä.

Tänä aamuna tuli hiukan limansekaista verta pyyhittäessä ja hiukan paperiin.Onko teillä muilla tullut koskaan kierron tässä vaiheessa?

Vierailija
5/8 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tässä vastauksia kysymyksiisi:

Mitä eroa on sillä, ottaako clomit kp 3-7 vai kp 5-9?

- Sen verran olen saanut selvitettyä lääkelaitoksen sivuilta, että jos epäillään, että Clomit ohentavat liiaksi jo ennestäänkin ohutta kohdun limakalvoa, määrätään ne yleensä otettavaksi jo kp 3-7.

" Onko monelle määrätty vielä jotain keltarauhashormonia loppukierron tueksi (terot tai luget)? Jos ovis on normaalisti kierron myöhäisessä vaiheessa (kp 18->), aikaistaako clomit sitä ja paljonko?"

-Suurella osalla Clomisteista on käytössään keltarauhashormoni (esim. terolut), jonka tarkoitus on vahvistaa kohdun limakalvoa, mikä on tärkeää kun hedelmöittynyt munasolu kulkeutuu kohtuun kiinnittyäkseen sinne. Normaalikierrossakin alkaa erittymään keltarauhashormonia ennen ovulaatiota, joten ei sillä pitäisi olla merkitystä. Tiedän kyllä, että monet asiantuntijat ovat asiasta eri mieltä. Ovulaatio joka tapauksessa tulee 7-12 vrk kuluessa viimeisen clomin ottamisesta.

Haittaako terot munasolun irtoamista? Mulla siis normaalisti ovis on kp 18-21 välillä ja kierrot siis pitkähköjä ja heitteleviä kp 27-34 (-52).

- Ei ole osoitettu, että keltarauhashormonilla niin pieninä määrinä, kuin mitä Teroluteissa on, olisi vaikutusta munasolun irtoamiseen.

Lisätietoja Clomeista:

http://spc.nam.fi/humspc/c/94224.xml?Template=/html/spctemplate.html

Olen kaksi kertaa hedelmöittynyt ko. Clomi + Terolut yhdistelmähoidolla (Clomit kp 5-9 + terot kp 15-24), eli ainakin minun kohdallani ne toimivat erinomaisesti.

-Kanelisokeri & nuppu (4+4)

Vierailija
6/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin minäkin pääsen edes aloittamaan, kun kuukautiset alkoivat, kierto oli jo yli 60 päivän, ehdottomasti tähän astinen ennätys :).

Nyt on iloinen olo, kun voin aloittaa clomien käytön ja katsoa, onko niistä mitään apua. Varasin jo lääkärin määräyksen mukaisesti tarkistuksen kp 12:lle. Kauheasti menee rahaa, mutta eipä tarvitse sitten muuten mittailla, toimiiko clomit.

Onpa helpottunut olo, niin pitkään olen ehtinyt jo kirota kiertoni pituuden :).

Olvi

Vierailija
7/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pari kysymystä on pyörinyt mielessä, kun huomenna pitäisi aloittaa ensimmäinen clomikuuri.

Onko väliä, mihin aikaa päivästä pillerin ottaa ja ottaako kaikki pillerit samaan aikaan päivästä? Entä otetaanko lääke tyhjään mahaan vai ruuan kanssa? Onko mistään ruoka-aineista/muista lääkkeistä haittaa?

Kaiken maailman sivuoireet lääkeselosteessa kyllä kerrottiin, mutta ei peruskäyttöä :). Voihan se tietysti olla, ettei näillä ole väliä.

Mukavaa viikonloppua!

Olvi

Vierailija
8/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olvi: mulle sanoivat apteekissa, että voi syödä mihin vuorokauden aikaan tahansa, kunhan tosiaan syö suunnilleen samoihin aikoihin päivästä. Eli itse olen syönyt aina aamulla, kun se on ainoa aika jolloin olen varmasti samoihin aikoihin kotona. Kuulemma voi ottaa tyhjään tai täyteen vatsaan ja runsaan nesteen kera.

Onnea 1. clomikiertoosi!

Itse olisin taas kysynyt noista oireista clomikierron aikana. Mulla ollut pientä etovaa oloa kuurin puolivälistä, pääkipua muttei muuta. Onko muilla ollut? Tai muita oireita? Ja lämmöt laskivat pari päivää sitten 1 asteella ja nousivat tänä aamuna takaisin, voiko liittyä clomeihin, vai onkohan jotain ihan muuta? Tänään kuurin viimeinen clomi.

Myttö