Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako kukaan teistä vielä aikaa kun markat olivat suomessa rahoja?

Hullu!!!
12.01.2017 |

Minä kyllä muistan mutta kuitenkin samalla tuntuu oudolta, että se oli siihen aikaan ihan "normaalia", että joku tavara maksoi vaikka sata markkaa. Nykyään kun joku tavara maksaa satasen niin sehän on paljon enemmän rahaa vaikka kyseessä on kuitenkin periaatteessa sama asia kun tavara maksaa sata kappaletta rahoja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan (syntynyt -80-luvulla), mutta on ole ajatellut hintoja markkoina vuosiin. Pari ekaa vuotta kyllä.

Vierailija
2/4 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin edelleen usein ajattelen tuotteiden hinnoista, että mitäs se markoissa tekeekään. Kauhistuin tässä hiljattain kun olin ostanut ikkunaverhokankaat olohuoneeseemme. Metrihinta oli 14,95 ja neljä kpl 2,5 metrin mittaista palaa ostin ja verho-ompelu, päät ja sivut lisäksi, koska ompelukoneeni on rikki.

Kotona sitten aloin laskea, että herrajumala, toista tonnia vanhoissa markoissa tulivat verhot maksamaan.

Vaikka hintataso on tietysti markka-ajoista noussut, niin tuntuu, etten kyllä vieläkään tonnia muutamasta verhosta maksaisi.

Olisi kannattanut silloin ostaa toinen ompelukone varastoon!

Niin, ja ei ehkä kannattaisi enää markoissa laskea. Pitäisi yrittää varmaan vaan pysyä nykyajassa.

Muistan myös yhden tilanteen, kun euro oli juuri tullut ja yhdessä kauppakeskuksessa kaksi nuorta tyttöä seisoi vaatekaupan näyteikkunan edessä ja he kovaan ääneen kommentoivat uusia hintoja. "Ajattele, nuokin farkut vaan kolmekymppiä. Ja tuo paita kympin!"

Kuinkahan paljon ihmiset tuona aikana mahtoivatkaan tehdä niitä impulssiostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kotipizza maksoi jotain 40markkaa.

Vierailija
4/4 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan et ostin joskus 11v. säästöilläni jonku pleikkaripelin, joka makso 350 markkaa. :D Nykyrahassa siis jotain 60e? Aika samoissa ne nykyään on.