Mielipide nimestä Kristina?
Äitini nimi ja mietin sitä sen takia, nimenomaan siis yhden i:n kirjoitusasulla. Mitä mieltä olette? Entä mikä olisi hyvä toinen nimi Kristinalle tai vaihtoehtoisesti jos Kristina olisi toinen etunimi niin mikä sopisi kivasti siihen eteen? :)
Kommentit (23)
Ei jatkoon. Kuulostaa ja näyttää kuin foliota hangattaisiin juurihoidettuun hampaankoloon ennen paikkausta.
Mun nimi! :D Mutta siis, itse tykkään. Usein täällä se kirjoitetaan väärin, eli kahdella i-kirjaimella loppussa. Ja ei ehkä ihan niin yleinen kuin esim. Anna ja Laura.
Varaudu siihen, että tuo kääntyy lempi- ja puhuttelunimenä Krisseksi. Eli itse laittaisin mieluummin lapsen toiseksi nimeksi, jos välttämättä haluat sen antaa.
Kaunis ajatus antaa lapselle isoäitinsä nimi. Mikä vaan nimi sopii oikeastaan Kristinan eteen esim. Anna. Eikö Ruotsin prinsessa ole Sofia Kristina?
Vierailija kirjoitti:
Läski, omenavartaloinen.
WT.
No täällä on kyllä sitten poikkeus. Nimittäin 24-vuotias, mitoiltaan 173/60, työssäkäyvä korkeakouluopiskelija....
Ihan kiva nimi. Lapsesi tosin joutuu sitten aina esittelemään itsensä "Kristina yhdellä ii:llä". Myös hieman vaikea lausua varsinkin pienenä, muuttuu väistämättä Listiinaksi. Kaunis ajatus toki antaa suvussa oleva nimi ja äitisi varmasti olisi otettu. Itse laittaisin Kristinan toiseksi nimeksi (varsinkin jos äitisi on vielä elossa niin ei tule sekaannuksia). Etunimeksi tuohon käy hyvinkin moni. En osaa ehdottaa mitään, koska en tiedä minkä tyyppisistä nimistä pidät.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että tuo kääntyy lempi- ja puhuttelunimenä Krisseksi. Eli itse laittaisin mieluummin lapsen toiseksi nimeksi, jos välttämättä haluat sen antaa.
Mitä vikaa Krissessä on?
Ruotsin prinsessa on Sofia Kristina ja hänen äitinsä muistaakseni Marie Kristina. Hyvin kaunis nimi ja kiva piristys näiden tämänhetken muotinimien keskellä.
Onhan Krisse Salminenkin oikeasti Heidi Kristiina, joten ihan hyvin kutsumanimenä voi käyttää toista nimeä.
Mieluummin Kristiina kahdella ii:llä. Kiusaat vaan lastasi jos annat nimen yhdellä, hän joutuu koko elämänsä korjaamaan sitä ja se on todella ärsyttävää.
T. Mia joka haluaisi olla Miia. Voi olla että jossain kohtaa vaihdan nimeni, aina sitä joutuu tavaamaan
Maria Kristina
Ellen Kristina
Johanna Kristina
Saga Kristina
Emilia Kristina
Ada Kristina
Amelia Kristina
Sofi Kristina
Mila Kristina
Julia Kristina
Emma Kristina
Vera Kristina
Amanda Kristina
Annika Kristina
Matilda Kristina
Adelia Kristina
Melissa Kristina
Isabella Kristina
Mea Kristina
Eva Kristina
Iris Kristina
Ja jos siis on nimi Eva/Eeva tai Ada/Aada jne niin ilman muuta yhen Iin kirjoitusasulla koska Kristinakin kerta on. Hassua jos on esim. Aada Kristina. Joko Ada Kristina tai Aada Kristiina.
Sitten toisinpäin:
Kristina Sofia
Kristina Maria
Kristina Emilia
Kristina Josefina
Kristina Eleonora
Kristina Viktoria
Kristina Linnea
Kristina Matilda
Kristina Leonora
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Kristiina kahdella ii:llä. Kiusaat vaan lastasi jos annat nimen yhdellä, hän joutuu koko elämänsä korjaamaan sitä ja se on todella ärsyttävää.
T. Mia joka haluaisi olla Miia. Voi olla että jossain kohtaa vaihdan nimeni, aina sitä joutuu tavaamaan
Oma nimenä on Ria enkä missään nimessä ikinä haluaisi olla Riia. Ei ole koskaan ollut ongelmia tällä kirjoitusasulla, tämä on se oikea ja kansainvälinen. Kahdella iillä näyttää rumalta! Myös Mia on todellakin paljon parempi kuin Miia, älä missään nimessä Vaihda :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa Krissessä on?
Ei varmaankaan mitään, mutta se ei vain omaan korvaani kuulosta foneettisesti kauniilta. Nimet ovat makuasioita, ja AP valitsee loppupeleissä sellaisen nimen kuin itse haluaa.
T. Se jota kommentoit
Mun mielestä kaunis nimi :) juurikin yhdellä i:lla kuulostaa kivalta ja klassiselta. Sopii hyvin myös muiden nimien perään toiseksi nimeksi.
Hyvä nimi. Sopisi esim.
Anna Kristina tai Sofie Kristina
Mulla oli lapsena nukke, jonka nimi oli Anna Kristina.
Tuleeko kenellekään muulle Kristiinasta mieleen kristitty? Tuskin kukaan fanaattinen ateisti laittaa tyttärelleen nimeksi. Tosin nimi on suosittu ja kaunis.
Läski, omenavartaloinen.
WT.