Kahvakuulan paino aloittelevalle naiselle?
Netistä selatessani löytyi monenlaista ohjetta.
Minkäpainoisilla kahvakuulilla te muut olette aloittaneet treenit?
Olen siis menossa ohjattuun tunnin treeniin enkä tiedä tarkkaan mitä kaikkea siellä tehdään.
Kommentit (15)
Ei tosiaan mitään 4 kiloo, ihan liian kevyt. Jos ap on liikkunut suunnilleen ollenkaan niin ainakin 6 kg, mieluummin 8 kg. Paras tilanne jos pystyy vaihteleen eri painoisia kuulia eri liikkeisiin.
No minkäpainoisia niitä pitäisi sitten hankkia?
Ja kovin monta erilaista ei viitsisi raahata treeneihin...
Vierailija kirjoitti:
Netistä selatessani löytyi monenlaista ohjetta.
Minkäpainoisilla kahvakuulilla te muut olette aloittaneet treenit?
Olen siis menossa ohjattuun tunnin treeniin enkä tiedä tarkkaan mitä kaikkea siellä tehdään.
Kahvakuulaharjoituksia on monenlaisia. Tunnilla, jossa itse käyn, otetaan useamman kokoisia kuulia. Itse käytän kaikkia väliltä 4-16 kg. Sinun ei kuitenkaan tarvitse stressata sitä etukäteen, vaan ohjaaja neuvoo sinulle, millä kannattaa aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
No minkäpainoisia niitä pitäisi sitten hankkia?
Ja kovin monta erilaista ei viitsisi raahata treeneihin...
Käytkö sellaisessa paikassa, jossa täytyy olla omat kuulat mukana? Kaikilla ohjatuilla tunneilla, joissa itse käyn, on kahvakuulat talon puolesta. Vaikea kuvitella, että ihmiset menisivät kahvakuulatunnille bussilla esim. 8 kg ja 14 kg kuulat kainalossa.
olen itsekkin taas menossa kahvakuulatunnille. 4-6-8kg on ihan sopivia painoja.
1-kiloisella kannattaa aloittaa ja siitä kasvattaa korkeintaan 2-kiloiseksi, ellet halua miesmäisiä mörssärilihaksia.
Nämä treenit ovat paikassa mihin itse viedään omat kuulat.
Autolla menen paikalle mutta en siltikään viitsisi sinne kovin monta raahata.
Ehkäpä noudatan tuota 4-6-8kg ohjetta.
Onko nämä silikonipintaiset mukavampia käytössä?
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon kun menen ostoksille?
Vierailija kirjoitti:
Nämä treenit ovat paikassa mihin itse viedään omat kuulat.
Autolla menen paikalle mutta en siltikään viitsisi sinne kovin monta raahata.
Ehkäpä noudatan tuota 4-6-8kg ohjetta.
Onko nämä silikonipintaiset mukavampia käytössä?
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon kun menen ostoksille?
Käsi- ja rannesuojat on hyvä olla, niin ei tule rakkoja kämmeniin eikä mustelmia ranteisiin.
Aloituskuulat itselläni 6 ja 10 kiloa. Tarvitset kaksi. Painavampaa tarvitsee enemmän, esim. perusliike etuheilautukseen. Hyvin nopeasti painot lähtevät nousemaan, nyt itselläni 12 ja 24 kg.
Salitunneilla ainakin meillä 12 kg kaikilla.
Osta 6 ja 10 kg. Pian tarvitsetkin sitten jo isommat, ainakin 12 kg:n. Liian pienillä kuulilla tekniikkaa on vaikea oppia oikein.
Kiitokset avusta!
Näillä neuvoilla uskallan jo lähteä ostoksille ja treeneihin. :)
Itse ostin 8 kg ihan ummikkona, ja olen pitänyt ihana hyvänä.
8kg on hyvä aloituspaino. Kokovartalon liikkeitä sillä kuitenkin tehdään enimmäkseen.
4 kg.