Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain pissatulehduksen oireet eilen taltutettua kotihoidolla, mutta vuorokauden päästä oireet palasivat. Mikä avuksi?

Vierailija
09.01.2017 |

Minulla on nyt kahtena peräkkäisenä päivänä ollut pissatulehduksen oireita, mutta oireet olivat tässä välissä pois eilisen illan ja viime yön. Tänään päivällä oireet taas alkoivat. Olen kotihoitona juonut karpalomehua, syönyt karpalokapseleita ja juonut paljon vettä. Oireina on siis kipua alapäässä ja pissatessa. Haluaisin taltuttaa taudin kotihoidolla, mutta onko tämä oireiden ramppaaminen nyt merkki siitä, ettei tauti ole lähdössä, oireet vain poistuvat hetkeksi. Ajatuksia, kokemuksia, ideoita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin vuosi sitten kotihoidolla samaa. Seurauksena munuaistulehdus vaikken kauaa viivytellyt. Joten suosittelen aika nopsaan hommaamaan lähetteen labraan. 

Vierailija
2/5 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi käydä lääkärissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee niin kovana ja yhtäkkiä, että joudun menemään päivystykseen. Jos sulla on ollut aiemminkin voit pyytää lääkäriltä reseptin varalta.

Vierailija
4/5 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus voi levitä helposti munuaisiin (minulle on käynyt niin) joten vie labraan pissatesti niin saat asianmukaiset lääkkeet. Selvitä vaikka netistä miten sinun kuntasi tk hoitaa nämä asiat (joskus pissatesti pitää erikseen kysyä lääkärilä, joskus niitä saa ottaa itse tkn aulasta).

Vierailija
5/5 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se usein ilman lääkitystä ihan noin nopeasti lähde. Itse en ole koskaan hakenut lääkekuuria pissatulehduksiin, aina on menneet itsestään ohi. Mutta kyllä se toisinaan voi viikon verran vähän vihoitella se vaiva, vihlaista pahasti pissan jälkeen jne. Mutta kun juo paljon, ottaa askorbiinihappoa joka happamoittaa virtsaa ja käyttää tulehduskipulääkkeitä, niin aina on mennyt ohi. 

Toki jos sun oireet on sietämättömän kovat niin sitten lääkäriin. Tai jos alkaa olla yleisoireita, niinn sitten voi viitata munuaisvaivaan. Itselläni pissiitti tulee niin, että on vain paikallisoireita virtsaputken ja rakon alueella, ei mitään kuumetta, kipeää oloa tms. Ja ne kivutkin on kovia vain pissatessa/sen jälkeen, joten sen kestää hyvin odotella että meneekö itsestään ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän