Voiko urakoitsija vain ilmoittaa, että tulee seuraavana päivänä asuntoon tekemään kunnostustöitä?
Taloyhtiössä tehdään kunnostustöitä asunnoissa ja tiedotteessa lukee, että edellisenä päivänä ilmoitetaan, milloin tullaan aina seuraaviin asuntoihin tekemään tuota työtä 8-16 välillä. Muuten tiedotteessa ei lue kuin kunnostustöiden alkamisaika, joten on mahdotonta päätellä (ja varautua) milloin oma asunto on vuorossa.
Onko kohtuullista?
Kommentit (10)
Kysy urakoitsijalta, tai sovi, että mihin aikaa asuntosi on vuorossa.
Vierailija kirjoitti:
On kohtuullista.
Antaisitko vielä perustelut. ap
Vierailija kirjoitti:
Kysy urakoitsijalta, tai sovi, että mihin aikaa asuntosi on vuorossa.
Otin jo yhteyttä isännöitsijään asiasta. Teen vuorotyötä, siksi on mahdollista, että edellisenä päivänä ilmoitus tulee liian myöhään. En halua, että tullaan yhtäkkiä asuntooni, kun olen siellä nukkumassa ja kävelemässä kalsareissa. ap
Näin meidänkin taloyhtiössä oli hiljan, kun tehtiin pientä huoltotyötä asunnoissa. Edellisenä päivänä kullekin ilmoitus, kun olivat tulossa asuntoihin. Eli mielestäni hyvinkin kohtuullista.
Mikä tuossa on ongelma, että näyttää aiheutavan vastarintaa aloittajalla?
Voi olla hyvin vaikeaa / mahdotonta sanoa etukäteen miten hommat sujuu. Vastausta "kuukauden päästä tiistaina ja keskiviikkona ollaan teidän asunnon kimpussa" ei ainakaan vain voi saada. Toki muutaman päivän etukäteen urakoitsija voi arvioida minä päivinä teidän asunnossa ollaan, mutta tämäkin on vain arvio. Itse olen ollut töissä rakennusalalla (tekemässä juurikin remontteja), ja monenlaisia muuttujia voi tulla. Tämän takia etenemistä on vaikea ennustaa. Toki urakoitsija on suunnitellut itselleen aikataulun, mutta näitä tuskin usein kerrotaan ainakaan kovin tarkassa muodossa koska ne voivat elää hyvin paljon ja se vasta ärsyttää :D raskasta työtä koska toiselle osapuolelle se on vain arkista työtä, kun taas toisen osapuolen elämä muuttuu ja hankaloitti ja joutuu kestämään vieraita ihmisiä omassa kodissa. Remonttia tekevät ammattilaiset joutuvat kestämään ja sietämään todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Näin meidänkin taloyhtiössä oli hiljan, kun tehtiin pientä huoltotyötä asunnoissa. Edellisenä päivänä kullekin ilmoitus, kun olivat tulossa asuntoihin. Eli mielestäni hyvinkin kohtuullista.
Oletko töissä 8-16?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla hyvin vaikeaa / mahdotonta sanoa etukäteen miten hommat sujuu. Vastausta "kuukauden päästä tiistaina ja keskiviikkona ollaan teidän asunnon kimpussa" ei ainakaan vain voi saada. Toki muutaman päivän etukäteen urakoitsija voi arvioida minä päivinä teidän asunnossa ollaan, mutta tämäkin on vain arvio. Itse olen ollut töissä rakennusalalla (tekemässä juurikin remontteja), ja monenlaisia muuttujia voi tulla. Tämän takia etenemistä on vaikea ennustaa. Toki urakoitsija on suunnitellut itselleen aikataulun, mutta näitä tuskin usein kerrotaan ainakaan kovin tarkassa muodossa koska ne voivat elää hyvin paljon ja se vasta ärsyttää :D raskasta työtä koska toiselle osapuolelle se on vain arkista työtä, kun taas toisen osapuolen elämä muuttuu ja hankaloitti ja joutuu kestämään vieraita ihmisiä omassa kodissa. Remonttia tekevät ammattilaiset joutuvat kestämään ja sietämään todella paljon.
Kyllä mä ymmärrän, että tarkkaa aikaa ei voi noista syistä tietää. Mutta mun mielestä pitäisi silti ymmärtää, että en voi välttämättä ilmoittaa edellisenä päivänä, että menenkin toiseen paikkaan nukkumaan, että remonttireiskat voivat rauhassa oleilla asunnossa. Uskomatonta kyllä, minunkin pitää työssäkäyvänä nukkua, jotta jaksan, vaikka työaikani ei olisikaan 8-16. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä 8-16?
En ole, vaan epäsäännöllisin ajoin, miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä 8-16?
En ole, vaan epäsäännöllisin ajoin, miten niin?
Etko halua nukkua, jos olet ollut yön töissä?
On kohtuullista.