Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baarissa ei uskottu että oli mun henkkarit?

08.01.2017 |

"Toi ei oo sinä, ei oo" - ei päästetty sisään, mitä tossa tekisi? Oli mun henkkarit!

Kommentit (12)

1/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut että soittavat poliisit paikalle.

Vierailija
2/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa niin sanoinkin mutta kieltäytyivät. Wtf?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käynyt kun olin 18-vuotias. Pienen paikkakunnan baarissa kaksi pokea pyörittelivät passiani ainakin vartin. Olin kyllä passin kuvassa 13-vuotias, mutta passi oli vielä puoli vuotta voimassa, joten miksi olisin hankkinut uutta? Näin siis poket siinä ilkeilivät, että voi voi, pitäs olla uudempi kuva. Itse olin täysin selvinpäin, pukeutunut farkkuihin ja bleiseriin. Aloin siinä itse hermostua ja kuittailivatkin, että "Hermostuttaako? Ei ihme jos väärillä papereilla yrittää sisään".

Loppujen lopuksi päästivät sisään ja sanoivat perään, että me ollaan sitten molemmat kusessa jos tarkastaja tulee! Eipä siihen muuta voinut sanoa kuin että siinähän tulee, kun tää on mun passi.

Missään vaiheessa eivät sanoneet että soittaisivat poliisin paikalle.

Vierailija
4/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoo

5/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarit pitää itse pitää ajantasalla. Että jos joku 18 v pyrkii neljä vuotta vanhan passin kanssa baariin, niin ei pidä ihmetellä, jos ei sisään pääse.

Lisäys sama pätee, että jos laihdut/lihot 20 kiloa, et ole tunnistettavissa passikuvasta - hanki uudet.

Vierailija
6/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvasta oon laihtunut 5 kg, aikaa kulunut 1,5v, tukka vähän vaaleampi ja pidempi, mut ihan tunnistettavissa omasta mielestä..

Vierailija
7/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutun ilmeisesti tosi paljon pelkällä otsatukan leikkaamisella. Ihmisillä heti vaikea tunnistaa, koska passikuvassa on taaksevedetyt hiukset. Mulle yks poke sanoi, että yrittää vertailla, voinko oikeasti olla niin kaunis kuin passikuvani?!! Jouduin vetää hiukset taakse. Tuntuu etteivät osaa yhtään kasvonpiirteitä verrata. Katsovat vain sitä hiusmallia.

Vierailija
8/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3562 kirjoitti:

Henkkarit pitää itse pitää ajantasalla. Että jos joku 18 v pyrkii neljä vuotta vanhan passin kanssa baariin, niin ei pidä ihmetellä, jos ei sisään pääse.

Lisäys sama pätee, että jos laihdut/lihot 20 kiloa, et ole tunnistettavissa passikuvasta - hanki uudet.

Ammattinsa osaavat ihmiset esim. rajoilla osaavat kyllä katsoa kasvonpiirteitä, silmiä, nenää, poskia yms. Aika harva muuttuu lihomisen/laihtumisen/vanhenemisen yhteydessä niin paljoa, ettei olisi kuvasta tunnistettavissa.

Niin no pikkukylän baarin poket ei ole ammatti-ihimsiä, vaikka luulis että joku koulutus aiheeseen pitää olla.

Vierailija
9/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihonut 45kg painosesta 85kg ja kukaan ei oo epäilly mtn. Johtuu varmaan et perse ja tissit imee läskiä ku sienet vettä sateella. Pituutta on reilu 170cm. Kuvan ottamisesta aikaa 7v.

Vierailija
10/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos passi on täysin pätevä niin eikö niitten ole pakko päästää sisälle, ainakin kaupan kassalla myyjien on kuulema pakko myydä, vaikkei edes näyttäisi passikuvaltaan.

Vierailija
11/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3562 kirjoitti:

Se passikuvan tai minkä muunkaan asiakirjan mitä käytetään henkilöllisyyden todistamiseksi ei tarvitse olla ns. tuore.

Kuvan tulkinnassa käytetään tiettyjä asioita mistä voidaan todentaa aika varmasti kyseisen henkilö. Sitten on taas eri asia onko sillä ovella seisovalla gorillalla taitoja tai edes koulutusta tulkita kuvia...

Lihominen tai laihtuminen ei vaikuta mitenkään esim. passikuvan tulkintaan. Siihen on jopa tekniset keinot käytettävissä ja niitä käytetään.

Vierailija
12/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin kävi joitakin vuosia sitten noin. Portsarille näytin suht tuoretta ajokorttia, eikä uskonut että olin siinä! Noh, sisään en päässyt.. Miten vajaa pitää olla ettei huomaa että on sama ihminen?