Vastaanottokodin henkilökunnan vastuu?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701022200048216_uu.shtml
Vastaanottokotiin tulee tuntematon mies ja vastaanottokodin asiakas lähtee miehen kanssa pois. Mies raiskaa asiakkaan.
"33-vuotias humalainen mies hakeutui vastaanottokotiin, missä hän tapasi kyseisen lapsen. Henkilökunta huomasi, kun tyttö poistui pian paikalta miehen kanssa."
Siis eikö nämä vastaanottokodit ole ns. lasten turvapaikkoja? Eikö henkilökunta pidä huolta, että lapset on siellä turvassa? No, eihän tässä kerrottu, olivatko esim. soittaneet poliisit kun huomaavat tytön lähtevän vieraan miehen matkaan, ja enkä mitenkään väitä, etteikö tässä se syyllinen ole raiskaaja, mutta jotenkin kuvittelen, että tämä olisi ollut estettävissä.
Kommentit (14)
Ei virkailijoilla ole vastuuntuntoa, kunha palkka juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ottaa Australian systeemi. Kaikki yhdelle saarelle.
Niin suomalaiset miehet yhdelle saarelle?
Vierailija kirjoitti:
Kronstadtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kronstadtiin.
Utöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höö. Mielestäni Ahvenanmaalle.
Mies sanoi että oli ehkä maininnut että hänellä ei ole hi-virusta. Toivottavasti kokee itse saman kohtalon vankilassa. Vastaanottokeskuksen henkilökunta päästää 14-vuotiaan skitsofreenikon kaljalle 33-vuotiaan kanssa, eikö heidän pitäisi suojella lapsia. Vastaanottokeskuksen asiakkaat ilmoittivat raiskauksesta, olisiko jäänyt ilmoittamatta jos asiakkaat eivät olisi puuttuneet asiaan.
Tää on ihan järkyttävä juttu. Mä vielä tiedän ton raiskaajan nuoruusajoilta. En olisi ikinä siitä silloisesta pojasta uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi että oli ehkä maininnut että hänellä ei ole hi-virusta. Toivottavasti kokee itse saman kohtalon vankilassa. Vastaanottokeskuksen henkilökunta päästää 14-vuotiaan skitsofreenikon kaljalle 33-vuotiaan kanssa, eikö heidän pitäisi suojella lapsia. Vastaanottokeskuksen asiakkaat ilmoittivat raiskauksesta, olisiko jäänyt ilmoittamatta jos asiakkaat eivät olisi puuttuneet asiaan.
Vastaanottokoti, ei vastaanottokeskus. Ei siis mitään tekemistä mamujen kanssa, vaan vaikeissa elämäntilanteissa olevien nuorten - tässä tapauksessa suomalainen 14-vuotias skitsofreenikkotyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan olisi jännä laittaa suomalaiset ja somput erillisille saarille ja katsoa missä kunnossa ne on vaikka 10 vuoden päästä. Kummalle saarelle itse menisit?
Ei tarvitse paljoa miettiä kun katsoo valtioita joista ne tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanottokoti, ei vastaanottokeskus. Ei siis mitään tekemistä mamujen kanssa, vaan vaikeissa elämäntilanteissa olevien nuorten - tässä tapauksessa suomalainen 14-vuotias skitsofreenikkotyttö.
Ymmärsin väärin. Nuorisokodeissahan nuoret ovat usein heitteillä. Kiitän luojaani että minua ei sijoitettu tuollaiseen paikkaan vaikka kerran oltiin jo sellaiseen laittamassa. Alkoholistiperheessäkin oli parempi olla kuin tuollaisessa paikassa.
Tässä ketjussa menee nyt täysin sekaisin vastaanottoKODIT ja vastaanottoKESKUKSET. Kyseessä on siis kaksi täysin eri asiaa. Vastaanottokoti on lastensuojelun yksikkö huostaanotetuille ja vastaanottokeskus asumisyksikkö turvapaikanhakijoille. Uutisen vastaanottokoti on nimenomaan lastensuojelun yksikkö, jolla ei ole mitään tekemistä turvapaikanhakijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teikäläiset sitten elättäisi?