Sanotko vai oletko sanomatta jos mies tekee jotain väärin?
Kaveri ei koskaan sano mitään. Minä taas en voi olla sanomatta, muutenhan hyväksyisin sen virheet. Pari esimerkkiä tältä päivältä: laittoi tekniset urheiluvaatteet kuivausrumpuun ja teflon kattilan astianpesukoneeseen. Kummastakin olen sanonut about 100 kertaa. Argh!
Kommentit (6)
Miksi nuo olisivat väärin?
Valitettavasti itsekin sanon monesta asiasta, kun uskon oman tapani olevan oikea. Kyse on vain minun kypsymättömyydestä.
Yritän olla sanomatta, mutta välillä on vaan pakko huomauttaa. Miehille tyypilliseen tapaan hän yleensä suuttuu, kun häntä alkaa "arvostelemaan". Mikä siinäkin voi ottaa niin paljon itsetunnolle ettei voi ikinä sanoa mistään mitään. Kyllä mulle on ainakin ihan ok, jos mainitsee virheestä. Hyvä, jos joku sanoo, jos selkeästi toimii väärin.
Riippuu.. Jos kyseessä on joku vaarallinen virhe tai joku missä hän pilaa esim. Vaatteeni laittamalla ne väärin jotenkin?? Niin sanon. Jos kyse jostain pienemmästä niin en sano. Tai jos olen sanonut esim aikaisemmin ettei laita sukkia yhdessä mytyssä pesuun, koska eivät peseydy silloin niin jos vaan laittaa niin eivät sitten vaan peseydy.. Jos se ei häntä häiritse niin ok.
Meillä mies nalkuttaa enemmän kuin itse teen. Kaikenlaisesta mitättömästä asiasta sitä pitää ihmisen turpaansa aukoakin.
Hyvin pärjätään, kun hän esimerkiksi pesee pyykkinsä itse. Jos siivoan, en siirrä mitään paikasta toiseen hänen huoneessaan ja tiedustelen jokaisesta asuntoon ilmestyvästä liikenevästä tavarasta, että tarvitaanko oikeasti tätä. Ei mene roskiin enää tärkeät erinäisten laitteiden osat, jotka lojuvat esimerkiksi olkkarin kirjahyllyssä.
Jäkätys maailmanmenosta menee ohi korvien. Toki mietityttää, että pitäisikö ottaa ero ennen kuin ollaan 65-vuotiaita. Eläkkeellä olevina ehdimme kyttäillä toistemme tekemisiä ja tekemättä jättämisiä päivät pääksytysten.
En juurikaan enää sano, 17 vuotta yhdessä.
Miesi EI pese meillä pyykkiä, siitä kun ei koskaan tullut muuta kuin sanomista :)
Itsekin laitan teflonit ja puulastat koneeseen, ostan mieluummin uusia kuin tiskaan käsin.
Muuten tunnetaan toistemme omituisuudet jo niin hyvin, että ennemmin niille nauraa kuin suuttuu.
Sanomista lähinnä tulee jos mies kutsuu vieraita mutta ei pese vessaa Ennenkuin ne tulee. Mies taas huomauttaa mulle jos ostan jonkun kalliimman tuotteen jos hänen mielestä vastaavan sais halvemmalla. Toisaalta omia rahojani käytän ja mies on kuitenkin jättänyt kaikenlaiset hankinnat mun hommaksi, myös ne jotka hän maksaa.
Riippuu asiasta. Vastustan nalkuttamista enkä ole 26 vuoden avioliiton aikana sanonut mistään asiasta sataa kertaa.