Yh ja kolmivuorotyö
Ero tulossa ja teen kolmivuorotyötä. Jonkinlaiseen yhteishuoltajuuteen päädytään, mutta päävastuu lapsesta tulee olemaan minulla. Kuinka te vastaavassa tilanteessa ollet yyhoot olette saaneet järjestymään elämänne ja lapsen hoidon? Turvaverkostoa ei ole.
Mihin asti vuoropäiväkodista saa lapsen pois, jos miettii vaikka iltavuoroa?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai hakea kymmeneen asti eli ehdin itsekin aina kaupasta (joka meni klo 21 kiinni) hakemaan lapsen ja kotiin yöksi. Kannttaa kyllä ruveta miettimään jo koulun aloittamista, siis miten aiot jatkossa tehdä kun ei lasta voi iltoja/öitä pitää yksinkään?
Ja siis mulla oli tukiverkostoa kyllä mutta ei niinkään vaikuttanut vuorohoitoaikoihin, vasta kouluikäisellä niin että iltiksen jälkeen mummo hoiti jos mulla oli iltavuoro.
Etsisin päivätyötä. On se niin hankalaa varsinkin kun koulu alkaa.
Kouluiässä alkaa olla mahdotonta. Et voi jättää koululaista yksin illaksi tai yöksi.
Työ on tärkein asia elämässä. Lapsi menee siinä sivussa.
Etsi päivätyö tai lopeta ainakin yöt. Hoitoalalla pitäisi ainakin onnistua vuorojen sumpliminen jos on yhtään järkevä työyhteisö. Tehdastyöstä en osaa sanoa löytyykö sieltä joustoa.
Eikö tuollaisessa tilanteessa voi isä ottaa päävastuuta lapsesta jos et pysty päivätöihin siirtymään?
Vierailija kirjoitti:
Etsi päivätyö tai lopeta ainakin yöt. Hoitoalalla pitäisi ainakin onnistua vuorojen sumpliminen jos on yhtään järkevä työyhteisö. Tehdastyöstä en osaa sanoa löytyykö sieltä joustoa.
Vähän ot, mutta järkevä työyhteisö? Itse teen nyt viidettä viikonloppua putkeen koska yh:t ja lastenhoito ja voin kertoa että itsekin perheellisenä ottaa päähän. En minä halua oman vapaa-aikani ja perheeni kustannuksella järjestää muiden ongelmia, alkaa olla työmotivaatio koetuksella kun työnantaja arvottaa toisten perheet parempaan asemaan kuin toisten.
Tiedän kyllä, että siirto päivätöihin on lähes pakollinen jossain vaiheessa. Lapsi on kuitenkin se tärkein.
Isän päävastuu ei ole vaihtoehto, syytä siihen erittelemättä.
Ap
Meillä sai hakea kymmeneen asti eli ehdin itsekin aina kaupasta (joka meni klo 21 kiinni) hakemaan lapsen ja kotiin yöksi. Kannttaa kyllä ruveta miettimään jo koulun aloittamista, siis miten aiot jatkossa tehdä kun ei lasta voi iltoja/öitä pitää yksinkään?