Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toista odottavat: Onko ollut kohdun venymiskipuja alussa?

14.03.2006 |

Toista odotan ja nyt rv 9+3. Vielä pari viikkoa sitten maha oli tosi turvonnut ja nippailuja tuntui päivittäin. Myös painontunnetta esiintyi. Nyt jo ainakin viikon ajan on maha ollut kadoksissa ja oikeastaan mitään tuntemuksia siellä ei ole. Kuvotusta kyllä on yhä ja väsymystä mutta ei mitään muuta. Esikoista odottaessa näillä viikoilla pientä painontunnetta ja nippailuja oli jokapäivä. Tiedän, että paikkojen ei tarvitse enään venyä niin paljoa mutta silti. On alkanut todella pelottaa että kaikki ei nyt ole kunnossa! Huomenna mulla on alkuraskauden ultra ja pelottaa aivan kamalasti mennä sinne. Pari viikkoa sitten ultrassa yksityisellä kaikki oli ok ja sydänäänet kuuluivat ultran kautta. Miten muilla toista odottavilla? Onko oireita kohdun kasvusta ollut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kivuttomampaa kuin esikoista odottaessa. Vatsan seutu on tuntunut koko tämän toisen raskauden ajan paljon joustavammalta (paitsi ehkä näitä aivan viimeisiä viikkoja luukuunottamatta) eikä sellaisia kohdun kiinnikkeiden venymiskipuja ja vihlaisuja ole juurikaan ollut. Nukkuessakaan en tässä raskaudessa ole tarvinnut mitään tyynyjä vatsan tueksi, niin kuin ekaa odottaessa, jolloin kohdun kipuilu oli yöaikaan välillä ihan sietämätöntä.

Ei sinulla ole varmaankaan mitään syytä olla huolissasi. Oireita tulee ja menee, silti kaikki etenee normaalisti! ;-) Mielestäni toisen odotus on joka tapauksessa ollut raskaampaa, (johtuisikohan siitä, että pitää paisuvasta olomuodosta huolimatta pyörittää lapsiperheen arkea ja leikkiä esikoisen kanssa), joten ole onnellinen, jos pääset vähin kivuin... kyllä se odotus alkaa käydä työstä muutenkin.

Iloista ja huoletonta odotusta sinulle!

T: Wilkuna (36+6)

Vierailija
2/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli alussa kamalasti turvotusta ja tuntui, että kaikki housut pitää vaihtaa isompiin, mutta sitten se turvotus katosikin ja samat housut on edelleen mahtuneet (matalavyötäröiset farkut). Masu on nyt tietysti alkanut jo " oikeasti" kasvaa, kun menossa rv15+. Mut siis se masun " katoaminen" ei tuossa vaiheessa tarvitse tarkoittaa yhtään mitään :-).

neronja rv15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kipuja..ja välillä tuntui, et jopa kovempia kuin ekasta. Maha kasvoi nopeammin (en tiedä johtuko siitä). Ehtisin jo miettiä kaikkia kohdunulkoisia raskauksia sun muita..mut kipuja ne vaan oli :)

Vierailija
4/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flofer:

Toista odotan ja nyt rv 9+3. Vielä pari viikkoa sitten maha oli tosi turvonnut ja nippailuja tuntui päivittäin. Myös painontunnetta esiintyi. Nyt jo ainakin viikon ajan on maha ollut kadoksissa ja oikeastaan mitään tuntemuksia siellä ei ole. Kuvotusta kyllä on yhä ja väsymystä mutta ei mitään muuta. Esikoista odottaessa näillä viikoilla pientä painontunnetta ja nippailuja oli jokapäivä.

Älä huoli Flofer, tuo kirjoittamasi voisi olla suoraan minun suustani, tosin mulla on raskaus kaksi päivää edempänä:) Samaa olen välillä ajatellut minäkin, että miksiköhän ei tunnu mahassa enää juuri mitään, mutta aina olen päätynyt siihen, ettei ole niin paljon venyttävää tokalla kierroksella. Nahkankaan ei tartte tällä kertaa venyä niin paljoa;)

Ihana myöskin kuulla, että edes jossakin asiassa tokan odottaminen voi olla helpompaa kuin ekan. Liian hyvässä muistissa on tuskaiset yöt hyörien ja pyörien ja asentoa etsien ja joka kerta piti muuttaa myös tyyny/peitto/ym. tukirakennelmien paikkaa:/ Jospa tällä kertaa minäkin säästyisin (edes) tuolta vaivalta...

Iloista odotusaikaa sinulle ja kaikille muillekin=)

Vierailija
5/7 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ovat nuo kohdun venymiskivut...? Itsellä tuntuu ihan alhaalla sivulla/keskellä ihme juilintaa/vihlontaa...Kivusta ei voi puhua, eivät nämä " satu" :) Näitä on ollut enempi ja vähempi tässä viime päivinä.

Nyt viikkoja 10 +2. Masu on aika lailla turvoksissa jo....

Kiitos vastauksistanne!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 10+2

Vierailija
6/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa just niiltä venymistuntemuksilta! Mulla ainakin on just tollasia. Ja mullakin kyllä tässä toisessa raskaudessa noita oli aika paljon silloin ihan alussa eli n. 7-10 viikoilla, mutta sitten mullakin turvotus lakkasi ja venymistunteet jäi pois, eli ikäänkuin " maha katosi" . Ompas kiva tietää että muillakin näin.

Mullakin noista venymisistä mietin, että onkohan kaikki ok. ekasta raskaudesta on muistissa supistukset ennen synnytystä ja jotenkin sitä on unohtanut, että mahassa on muitakin tuntemuksia.

Hipsu rv 15

Vierailija
7/7 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa alkuraskaudessa nippaili kohtua ihan joka päivä. Tässä tokassa ei ole tuntunut juuri mitään, vain muutamia kertoja viikossa on tuntunut terävä vihlaisu.

Alia rv6+3