***Ensikoiden tiistaipinkka***
Kommentit (18)
huomenia vaan kaikille enskoille.
täällä ei mitään uutta ja mullistavaa ole tapahtunut.
Greippimehun olen aloittanut tosin vasta kp3 kun unohdin ostaa viikonloppuna.
On muuten aivan sairaan pahaa, mutta sisulla vedetään.
Tänään on SE päivä jolloin meidän isäntä ruikkii kuppiin, eli testaamme kotitestin spermatestillä onko kaikki kunnossa ukolla, jos jotain häikkää näkyy niin tilaamme sitten lekuriajan.
Menkat oli aikasta lyhyet tällä kertaa kierto venyi hieman pidemmäksi joten johtuiskohan siitä ?
nyt siis menossa kp4/24-27 ja vuoto on jo lähes ohi.
Tuolla eilisessä pinossa mainittiin että kova urheilu saattaa johtaa ovuloimattomuuteen, voi hitsin vitsi eikös sen urheilun pitänyt olla terveellistä ja kannattavaa toimintaa ?
No we shall see !
+++++++ tuulia kaikille, täällä on vasta kuukausi niin aluillaan ettei vielä oikein osaa jännätä mitään mutta hengessä ollaan mukana kuiteski !
Täällä taas miniloman jälkeen... Tai eihän se meillä rakentajilla koskaan mitään lomaa ole, vaan raksalla raatamista kellon ympäri : )
No joka tapauksessa en ole ollut koneen äärellä perjantain jälkeen.
Vieroitusoireet iskee päälle!
Kylläpäs Jepenillä on jännät paikat - onkos viiva jo vahvistunut? Niin kuin moneen kertaan on täällä mietitty niin haamukin on plussa, joten varovaiset onnittelut! Hienoa että saadaan plussia taas!
Killalle peukutan täysillä, kyllä olis sinunkin aika se plussa saada kehiin! Jännittävää... Onkos tänään mitään uutta tilanteessasi / oireita?
Ja täällä myös Keinuhepoisen aukiolotutkimukset kiinnostavat kovasti - kerrothan sitten minkälainen oli toimenpiteenä? Lähete täälläkin odottelisi valmiina, mutta jotenkin vaan on aikamoinen kynnys lähteä ko. tutkimuksiin.
Odottajien kokemuksia oli tosi kiva lueskella, käykääs jatkossakin kertomassa fiiliksistä! Ja NapNapille miljardisti onnea (tuskinpa vaan ehtii täällä meidän pinkassa enää nyytin hoidolta käydä)!
Oma napa: erittäin tylsää; ovista odotellaan ja kp vasta 8/28-32...
Plussaista alkuviikkoa ovis- ym.bongareille! Pitäkäähän piinailijat meidät ajantasalla : )
- Jessica -
Hei kaikki!
Kierukka poistettiin tänään, lääkäri sanoi sisätutkimuksen jälkeen kaiken olevan kunnossa ja toivotti onnea tuplailuun. Itselläni on pillereiden jälkeen ollut vasta yksi luomukierto, joten vaikea sanoa kp:ta, mutta menkkoja odottelen. Sitten eka yrityskuukausi alkaa <3
Pää pyörällä eilisestä hailakasta viivasta ja vaikka ajattelin, että testaan vasta loppuvkosta/ vkl niin kipitin lounaalla suorintatietä lähiapteekkiin ostamaan testin :D
Jaksoin keskittyä itse syömiseen, jonka jälkeen hiippailin työpaikan veskiin liruttelemaan tikkuun.. Odottelin sellaiset vajaat 5min ja oli kuin olikin ilmestynyt 2 viivaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Viivaa ei tarvinnut edes tiirailla! Eiköhän se nyt ole totta, että meille tule marrasvauva, vauvalehden vauvakalenterin mukaan laskettu 24.11. :O)
Aika omanapaista teksti tällähetkellä mutta aika ymmärrettävistä syistä. Todella mukavaa päivää kaikille!
- JP -
tuossa tilassa saa omanapainen ollakkin.
Onnea ja iloa tuhat kiloa, tarrasukkia ja vauvaliimaa, kaikkea mahdollista hyvää sinulle, elämäsi tulee muuttumaan kovasti !
Muista pitää huolta itsestäsi, silloin vauvakin voi hyvin !
-AinoAurora
Heippa siis taas!
Ja nyt viimeistään ONNEA jepen!!!! Kiskopa nyt nuo muutkin tuonne toiselle puolelle, kun me ollaan jo tietä tasoiteltu... ;o)
Keiniksellä on aika selkeät jatkojutut. Toivotaan, että oikeat hoitomuodot löytyvät pian ja pääsette myös nyyttiä odottelemaan!
Meillä oli siis eka ultra tänään. Kaikki oli hyvin: Tyyppi on 9,2mm pitkä ja sydän sykki hienosti. Pituus vastaa rv:tä 7+0, joten taitaa la venyä marraskuulle. Selvinnee seuraavassa ultrassa tarkemmin. Kyllä nyt on hymy korvissa... =)
Hyviä vointeja ja plussatuulia kaikille!!!
-Amy ja EkaVekara rv 7+5(7+0)
vastasin vahingossa sulle tuohon maanataipinoon :D Joten otetaanpas uusiksi. Joku muukin oli tätä kyselly. Eli kyllä raskauden aikana on ihan tavallista että valkovuoto lisääntyy. Niin kävi mulla myös, ja tuo rintojen kipeytyminenkin oli ihan raskausoire. Joten ei saa menettää vielä toivoa!
Plussausonnea kaikille!
keinuhepo kiitos vastauksesta =)! Todella kiva kuulla hoitojen etenemisestä, julkiselle puolelle mekin ajallamme menemme. Pidän teille paljon peukkuja, jotta oman pikkuisen pian saisitte!
Maethica tervetuloa mukaan =)!
jepenille lämpimät onnittelut!! Teille todella tulee vauva! Ihanaa =)! Onnellista odotusaikaa!
Omaa napaa; kyllä on terhakka täti tällä kertaa! Toivottavasti se tämän suuren vierailun jälkeen malttaisi olla vähän kauemmin poissa =).
EmmaAnna
[color=deeppink]ONNEA JEPEN!!! Tarrasukkia matkaan![/color] Nyt sit vielä tuu kertomaan, mitä oireita sulla olikaan?!
Jessica kyseli oireista, joten sit omaan napaan:
Siis täältä löytyy ihan normaalit tätiä ennakoivat oireet, eli tissit on turvonneet ja kipeet, sekä kaamea makeanhimo. Menkkakivut ei oo vielä alkaneet (ne alkaa joskus pari pv ennen, joskus samana päivänä kun täti saapuu). Ei ole kovin toiveikas, koska on ihan sellainen olo ettei oo tärpännyt! Edellisessä kierrossa, jossa tältä tuntui, ei siis tärpännyt, joten oikein tunsin. ;) Jotenkin en kauheesti uskalla piinailla, ettei sit pettymys olisi niin suuri. Jännittää kuitenkin, saa nähdä kuinka käy!
Tervetuloa tosiaan lämpimästi kaikki uudet! Päivittelinkin teitä tuonne listaan, toivottavasti sain kaikki oikein! ;) Ensikot on kyllä koko palstan mukavinta joukkoa!
Amylle ja muille terkkuja! Ihania noi ultrakuulumiset! Mä oon jo kanssa päättänyt ennen kuin koko yritys alkoi, että haluun alkuraskauden ultraan makso mitä makso! Hittolainen vaan kun ei oo vielä päässyt aikaa varaamaan! ;)
Killa (eli ent. Diotima, jos joku vanhoista tutuista vielä ihmettelee)
Taas oli AIVAN ihana kevät päivä!! =) Ihanaa ku kevät ja kesä tulee (mun mielestä parhaimmat vuodenajat) =)
VIIPERO: Kiitos kun vastailit mun kysymyksiin =) Sitä en siihen laittanu, että JOS olisi tärpääny oviksen aikaan, niin siitä olisi nyt noin viikko. Eli voiko jo tisut olla kipeät? Eikö siihen menisi aikaa? Kahvi maistuu ja ei oo muutenkaan mitään oloja (väsyttää jonkun verran, mutta en usko sen olevan mistään muusta kiinni, kun vähän nukutuista öistä).
Mutta eipä ne varmaankaan vielä näin aikasessa vaiheessa tuukaan, vai? Millon niitä oireita alkaa tuntua? Jotenkin tuntuu niin hassulta, että monella on menny niin, että ku on positiivisen testin tehny, niin muka HETI tulee kaikki oireet =) Kaipa se on sitten " sen aika" jo siinä tilanteessa..
Nyt on mulla menossa kp 23/34-43, joten aikaa vielä on ennenku pääsen piinailemaan.. PALJON ++++++++++++++++ -säteitä kaikille ENSKATTAREILLE!!
=) L.
*Huokaus* Niinku taas arvelin, turhia oli raskauskuvitelmat....:( kp 1/28-32 eli kutsumaton vieras saapui paikalle....
No, tässä kuussahan pitäis vasta varsinainen yritys alkaa, jotan vähän on mieli parempi. Aloitan kans eka kertaa oviksen tikuttelun, toivottavasti se sieltä sitten löytyy. Jos ei parin kuukauden sisällä kuulu plussaa, taidan tilata miehelle sen kotona tehtävän spermatestin.
Ihanaa oli kuitenkin lukea plussauutisia! Onnea plussanneille!
Taidan mennä turvonneen mahani viereen sohvalle katteleen tv:tä. Hauskaa illanjatkoa;)
Hurjan paljon Onnea Jepen plussasta! Tarrasukkia vain matkaan.
Uusiakin on saapunut joukkoomme jote tervetuloa minunkin puolesta. Tosi mukavaa että on ollut vilkasta täällä enskojen palstalla ja kiva myös kuulla odottajien kuulumisia.
).( täällä oli jonkin asteista piinailua kp 30/28 mutta testasin tänään selkeän nekan, joten tätiä odotellessa! Toivottavasti kierto ei vain venyisi ihan mahdottomasti sillä juuri mitään menkkamaisia tuntemuksia ei ole. Oikein kun pinnistelin tota muistiani niin kiertoni taisi silloin joskus (melkein kymmenen vuotta sitten) ollakin 32 päivää. Tais tuo eka luomu vain tulla pillereihin tottuneena ton 28:sin mukaan.
Tulisi vain täti niin pääsisi uuteen yritykseen jos saisi vaikka joululahjan :)
Piinailijoitakin oli ainakin Killa pidän teille kovasti peukkuja!
Keinis tsemppiä hoitoihin ja tulehan kertomaan miten hommat etenee minua ainakin kiinnostaisi.
Mukavaa tiistai-iltaa kaikille ja paljon ++++++++++++sateitä!
-hapö-
LISBET: Kiinnittyminenhän tapahtuu n.viikon kuluttua ovulaatiosta, eli heti kiinnittymisen jälkeenhän voi oireita alkaa tuntua kun istukkahormonin eritys alkaa (toki ei kaikilla mitään oireita ennen plussaa.) Voi tissikipu johtua raskaudesta, tai sitten ihan vaan ovulaatiosta. Mulla nännit alko aristaa heti ovulaation tapahduttua. Kierron loppua kohti aristus loppui, ja sen takia ajattelin ettei tärpännyt. Mutta nännien aristus ja kokonaisvaltainen tisukipu on alkanut uudelleen n.viikon kuluttua plussasta! Kaikki oireet ovat aika yksilöllisiä, siltä näyttää kun näitä palstoja on lukenut. Pitkiä on nuo piinapäivät, koitahan jaksaa! bd
Kiitoksia onnitteluista :O) Ajatukset sinkoilee asiasta toiseen, on tämä niin ihana asia!
Tuore vauva- lehti oli tullut ja olen viettänyt iltaa sen parissa. Pitää yrittää jättää sänkylukemiseksi vähän.
Killa: Aikasempiin piinaviikkoihin verrattuna oli tämä siitä erilainen, että kokoajan teki mieli syödä jotakin suolaista ja PALJON! Mies jo ihmetteli, että mihin mahaan tungen sen ruokamäärän :D Tissejä ei ole niinkään särkenyt, pikkasen ovat ehkä turvoksissa. Alavatsassa ollut nipistelevää kipua, sellaista kun joku tökkisi hammastikulla kohdun seinää. Kivun kohta muuttuu ajoittan. Eilen olin tuntevinani kuvotusta työpaikalla mutta voipi olla, että sitä kuvitteli oireen testin jälkeen??? Niin ja naama on alkanut kukkimaan... :O/
Tällä haavaa ei ole muita oireita. Odotan vain, että viikot etenisi ja että menkat todella jättää tulematta sekä, että pääsen varaamaan ensimmäistä neuvola- aikaa, jotta tiedän, missä mennään ja raskaudesta tulee todellisempaa.
Pöllyytän todella paljon + pölyjä kaikille ja iloista mieltä yritykseen!
P.S. Pysyn täällä teidän seurassa vielä hyvän aikaa ennen odotuspuolelle siirtymistä.
- JP -
Eipä tässä mitään - täällä lueskelen ja jännäilen enskojen puolesta:=)
Terkkuja Killalle, keiniksella ja jessicalle!
-mooli, kp14/26 (tänään vasta hogasin, että on helppo laskea pvm:n mukaan...0=)
Kiitos keinis vastauksestasi! Sinne se siis tutkimuksiin meidänkin tie vie. Tänään en enää malttanut olla testaamatta ja se tuttuakin tutumpi negahan sieltä paukahti. (joten tiedän tunteen hapö2) Enää en jaksa sen perään itkeskellä. Uskottava se vaan on että raskaaksi en tule ja apua on lähdettävä hakemaan. Te ootte ainakin ihan positiivisella mielellä matkassa, joten yritän minäkin :)
Tervetuloa seuraan Maethica ! Ja +++tuulia piinailijoille.
ONNEA jepen! Mahtavaa. Ajattelinkin että tulet kertomaan meille hyviä uutisia ja aloitat tämän viikon plussa-aallon :)
t. nega-tiivinen-Afternoon
Vieläkö mahtuu mukaan ensikoiden joukkoon? Vaikka edellisista viesteista voisikin päätellä että vaihtuvuus o-puolelle on suurta... :)
Yritin laittaa esittelyä itsestani ensikoiden listaan, joka oli päivätty tänään 14.3, ei tainnut tosin mennä ihan putkeen.. ;)
Pikaesittely: mies ja minä 30:n paremmalla puolella, asutaan Keski-Euroopassa. Ensimmäisen pikkunyytin yritystä 07/05 lähtien.
Toivottavasti täältä löytyy kohtalotovereita ja juttuseuraa!
kipa
P.S. Bongasin muuten ensimmaista kertaa (tikutin) oviksen viikonloppuna. Eli kiireinen viikonloppu pupuilun merkeissa takana... ;)
Huomenta!
Pikavastaukset aamuyön tunteina Afterille ja EmmaAnnalle. Oon siis yövuorossa ja työkavereilta salaa naputtelen pikaisesti näitä vauvatekstejäni¿ Ollaan siis julkisella puolella hoidossa. Lähetteen saimme puolen vuoden yrittämisen jälkeen, koska minulla on löydetty ja operoitu endometrioosia jo muutama vuosi sitten Lähetteen kirjoitti gynekologi, joka on hoitanut minua endometrioosini kanssa. Hän konsultoi lapsettomuuslääkäriä ja tämä määräsi otettavaksi minusta laboratoriokokeet sekä miehestä simppanäytteen. Vastausten kanssa menimme siis ensikäynnille, missä minut ultrattiin. Hoitomuotona lapsettomuuteemme tulee IVF endon vuoksi. Munajohtimien aukiolotutkimus tehdään minulle, koska ultrassa näkyi oikean ovarion kohdalla joko kiinnikkeeksi tai laajentuneeksi munanjohtimeksi sopiva löydös. (Vasen ovario todettiin pieneksi repaleeksi, koska siitä poistettiin endometriooma laparotomiassa vuosia sitten.) Oik. tuuban aukiolotutkimus tehdään tällä viikolla, joten siihen pääsin heti. Sitten vaan jonottelemme sitä IVF-hoitoja¿ Jos tuubat on auki, voi " perinteinenkin menetelmä" onnistua, mutta jos ovat tukossa niin sittenpä on poissuljettu mahdollisuus spontaani raskaus.
Vielä en tiedä millaisella aikataululla hoitoja jatketaan, mutta varmasti pian selviää sekin. Tiesin jo ennakolta, että raskautuminen tulee olemaan meille hankalaa, joten olen valmistautunut ajatukseen jo hyvin. Sitä en tiedä, että tekevätkö aina munajohtimien aukiolotutkimukset kaikille¿Varmaan aika herkästi, koska se kuitenkin ohjaa hoitosuunnitelmia suuresti¿
Kaiken kaikkiaan tosi nopeasti hoidot ovat alkaneet (lähete joulukuussa 2005, ensikäynti 3/05 ja heti tutkimuksia lisää.) Ai niin ja lisäverikokeita otettiin heti ensikäynnin jälkeen (minusta CA12-5, joka antaa viitettä endometrioosin aktiivisuudesta ja molemmista IVF-paketti eli infektioverikokeet HIV, kuppa, Hepatiitti B ja C). Jatkoa seuraa¿
Anteeksi tämä omanapaisuus, ajattelin vastata tiedusteluihin pian. Ja kun se kotinettikään ei edelleenkään ole niin luotettavasti toiminut¿
Oikein mukavaa tiistaipäivää kaikille ensikoille!