Lue keskustelun säännöt.
Miten vapautua lapsuuden traumoista?
28.12.2016 |
Olen lähes viisikymppinen nainen enkä ole vieläkään päässyt yli lapsuuteni traumoista. Kyse on väkivallasta ja laiminlyönnistä. Nykypäivään verrattuna ne olivat suht tavallisia ilmiöitä 60- ja 70-luvuilla, mutta mikään ei ole saanut minua unohtamaan sitä kohtuuttomuutta, ankaruutta, pelkoa, vihaa, nöyryytystä ja väärin kohdelluksi tulemisen tunnetta. Ei oma rakastava puoliso, koti, lspsdt tai ns. menestys työelämässä.
Keskiluokkaiset, akateemiset vanhempani ovat nyt kahdeksankymppisiä. Minkäänlainen keskustelu tai asioiden selvittely ei onnistu, he eivät muista enää mitään.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse toimin terveydenhoitoalalla ja olen elämänkokemuksen myötä alkanut kallistua sille kannalle, että vaihtoehdot, joiden olen nähnyt toimivan ovat a) vuosien pituinen (3-4v) tiivis 2/vko psykodynaaminen tai psykoanalyyttinen terapia edellyttäen, että terapeutti tuntuu sinulle sopivalta tai b) tiivis sielunhoitosuhde ja lisäksi terapia jossakin muualla esim. 1-2/kk ja suosittelisin jotain vapaisiin suuntiin kuuluvaa seurakuntaa. Jos siis olet kristillisyyteen myönteisesti suhtautuva. Ja lisään vielä, että oli joku uskova psykiatri, joka on kirjoittanut aiheestasi kirjoja, asuu Tampereen seudulla ja hänelle voi soittaa, nimi oli Pirkko Viherkoski. Sitten joku miespuolinen uskova terapeutti oli hyvä, oliko Seppo Jokinen. Tsemppiä! p.s. Itsellä myös vaikea tausta ja ikävuodet 25-40 meni kyllä asian käsittelyssä. Yli 45 alkoi vasta helpottaa