Plussasin nyt, kun koko joulun syöny kaloja
Siis söin kaikkea mitä ei saisi ja viiniäkin meni mukavasti. Ja nyt näyttää testi plussaa. 😔
Kommentit (10)
Jos on säännöllinen kierto niin teit varmaan heti testin kun menkat oli myöhässä?
Olet siis ihan alussa ja alkio on hädin tuskin kiinnittynyt.
Suurin osa "normaalisti" elävistä ihmisistä ehtii syödä ja juoda vaikka mitä ennen plussaa ja silti kaikki ok.
Jatkuva ressaaminen ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle eli relaa.
Joo tein heti ekana päivänä testin. Enkä nyt mitään edes ryypännyt, pari lasia otin molempina joulupäivinä ruoan kanssa. Siis niiden vakuumipakattujen listeriakalojen. Niistä oon nyt enemmän huolissani. Mutta hyvä kuulla ettei ehkä vaikuta näin alussa. Jospa uskaltais olla iloinen :)
Ap
Itse vedin sushia reippaasti ja tulipa juhlittuakin siihen aikaan oikein olan takaa, kunnes erään juhlaillan jälkeisenä aamuna en kyennyt nousemaan sängystä ja oksennus lensi kuin Rädyn keihäs aikanaan. Mies ehdotti että lähtee ostamaan raskaustestiä, sanoin että ihan turhaan, krapula tämä vaan. No kävi sen testin ostamassa, enkä uskonut vasta kun kaksi testiä näytti plussaa.
Tätä edelsi aika, jolloin lähes kahteen vuoteen en käyttänyt alkoholia juuri lainkaan ja yritimme lasta, ilman minkäänlaista tulosta.
En osannut aavistaa mitään, koska kuukautiset aina olleet epäsäännölliset, ja lääkäri oli kertonut että mahdollisuus lapsettomuuteen nuoruuden alipainon vuoksi on olemassa. Olin jo hyväksynyt ajatuksen etten tule koskaan saamaan lapsia. Pelkäsin ison osan odotusajasta, mutta kun ultrissa ja kokeissa kaikki näytti hyvältä, niin rauhoituin. 10 pisteen vauva tuli.
Näin olen ymmärtänyt että sikiöllä eri verenkierto kuin äidillä alkuraskaudesta( en muista mihin saakka).
Onnea! Minäkin plussasin joulupäivänä, eilen söin vielä viimeiset kalat pois :)
Jos siis jouluaattona söin niitä hyvillä mielin eikä mitään oireita tullut niin miksi en olisi voinut niitä vielä eilen syödä,
Edellisessäkin raskaudessa söin tyytyväisenä sushia ja terve vauva tuli
Raskaus on vielä niin kehittymättömällä tasolla, ettei siinä mitkään kalat vaikuta...
Eipä mitään hätää. Noista toki "pahempi" se alkoholi, mutta ihan varhaisessa vaiheessa se ei onneksi aiheuta käytännössä haittoja, kunhan lopettaa juomisen heti kun plussaa. Ihan valtavasti tässä maassa on syntynyt terveitä lapsia, joiden äiti on juonut paljonkin kun ei ole vielä tiennyt olevansa raskaana.