Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjän sairastuminen, sosiaaliturva ja yrityksen myyminen - kellään tietoa?

Vierailija
28.12.2016 |

Aloitan tästä oman ketjun, kun tuli puheeksi tuolla toisaalla.

Tietääkö kukaan / onko kokemusta?
Olen pienyrittäjä, en kuulu mihinkään liittoon, ei ole yksityistä sairausvakuutusta ja YEL:iä olen maksanut vain minimin. Mikä siis on sosiaaliturvani, mikäli sairastun/tulen työkyvyttömäksi?
Toimeentulotukea en voi saada, koska perin pari vuotta sitten omaisuuden (ikivanhan kesämökin), joka ei ole mennyt kaupaksi.
Voinko lopettaa yrittäjyyden myymällä firman? Miten se käytännössä tapahtuu (jos löydän sopivan ostajan)? Kyseessä osakeyhtiö.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myös lopettaa firman. Sairaskorvaus riippuu YELisi määrästä eli jäänee pirun pieneksi. Kannattaisi sen YELin lisäksi sijoittaa itse suoraan rahaa, koska et tule koskaan saamaan takaisin kaikkea YELiin maksettua ja minimimaksulla eläke/sairaslomaraha on olematon.Parempi vaan koittaa huolehtia itsestään ja firmastaan.

Vierailija
2/3 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät on sivussa kaikesta turvasta mitä esimerkiksi työntekilöillä on.

Kun mitään et enää omista voit hyvällä tuurilla saada jonkun kelan peruspäivärahan, mutta hyvää tuuria tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan myös lopettaa firman. Sairaskorvaus riippuu YELisi määrästä eli jäänee pirun pieneksi. Kannattaisi sen YELin lisäksi sijoittaa itse suoraan rahaa, koska et tule koskaan saamaan takaisin kaikkea YELiin maksettua ja minimimaksulla eläke/sairaslomaraha on olematon.Parempi vaan koittaa huolehtia itsestään ja firmastaan.

No en haluaisi kokonaan lopettaa hyvin pyörivää firmaa. Ajatus on, että möisin sen pois ja jättäisin itselleni option työskennellä firmassa palkollisena ainakin osa-aikaisesti tai kausiluonteisesti, kunhan ensin toivun.

Miten siis se myyminen tapahtuu ja jos jään firmaan töihin, olenko heti sitten oikeutettu työntekijän etuuksiin kuten sairauslomaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi