Ärsyttää kun anoppi kutsuu 3v tyttöämme prinsessaksi
Tyttöä tämä ei tunnu haittaavan. Hän ei kuitenkaan ole mikään "prinsessatyyppi" niin en haluaisi että hänen päähänsä istutetaan tuollaisia ajatuksia jo noin pienenä.
Kommentit (21)
Minuakin inhotti lapsen kutsuminen prinsessaksi aiemmin. Nyt kun hän on kauhean innostunut kaikista disniprinsessoista, olen alkanut itsekin sanoa hänelle, että hän on äidin pieni prinsessa tai että hän on ihan prinsessan näköinen, kun on napsutellut päänsä täyteen pinnejä ja tehnyt "tosi hienon" kampauksen itselleen.
Se korvaan särähtää edelleen tosi pahasti, kun joku sanoo häntä pikku enkeliksi. Hän nimittäin meinasi vauvana kuolla. Jopa sairaalaosaston hoitajat sanoivat häntä meidän pieneksi enkeliksemme, mitä oli järkyttävä asia. Luulin silloin, että lapsemme on kuollut.
Saahan lapsella olla hellittelynimiä, ei niistä pidä vetää herneitä nenäänsä. Varsinkaan, jos lapsi itse ei niihin reagoi millään tavalla.
Minä sanon grunge-teiniäni prinsessaksi. Aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin inhotti lapsen kutsuminen prinsessaksi aiemmin. Nyt kun hän on kauhean innostunut kaikista disniprinsessoista, olen alkanut itsekin sanoa hänelle, että hän on äidin pieni prinsessa tai että hän on ihan prinsessan näköinen, kun on napsutellut päänsä täyteen pinnejä ja tehnyt "tosi hienon" kampauksen itselleen.
Se korvaan särähtää edelleen tosi pahasti, kun joku sanoo häntä pikku enkeliksi. Hän nimittäin meinasi vauvana kuolla. Jopa sairaalaosaston hoitajat sanoivat häntä meidän pieneksi enkeliksemme, mitä oli järkyttävä asia. Luulin silloin, että lapsemme on kuollut.
Mulle tulee myös enkeleistä mieleen kuollut! En sanoisi omaa lastani enkeliksi mutta prinsessaa käytän ihan päivittäin:)
Kyllä 2000-luvun Suomessa pitäisi olla niin fiksua porukkaa, että puhuttaisiin esim "kuninkaallisista" tai "hallitsijoista" eikä missään nimessä prinsessoista!
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mielleyhtymä tuosta enkelistä! Joskus tekisi mieli sanoa lasta enkeliksi, mutta sanat jäävät kurkkuun, kun muistaa kuinka lähellä oli että tyttö olisi ollut ihan "oikea" enkeli.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 2000-luvun Suomessa pitäisi olla niin fiksua porukkaa, että puhuttaisiin esim "kuninkaallisista" tai "hallitsijoista" eikä missään nimessä prinsessoista!
No niin, hus pois palstalta riidankylväjä!
Vierailija kirjoitti:
Pitäs sanoo kuninkaalliseksi henkilöksi.. Kai sä oot selventänyt puolisosi vanhemmalle tämän??
Älä viitsi käyttää sanaa " anoppi".
Etkö jo usko?
Hus pois palstalta riidankylväjä!
Lapsi, joka saa pyyteetöntä rakkautta ja tulee nähdyksi; todennäköisesti säästyy hyväksikäytöstä kun ei ole sammumatonta rakkaudenjanoa ja huomatuksi tuloa, hinnalla millä hyvänsä.
Joka tapauksessa lapsuuden turvallisuus ja tietoisuus omasta ja toisten arvosta sellaisenaan suojaa ja on kuin talo, jonka perustukset kestävät hirmumyrskyt.
Vierailija kirjoitti:
VÄÄRIN!!! VÄÄRIN!!
- puoliso, ei mies. Yök!
- kruunuhallitsija, ei kuninkaallinen, viittaa kuninkaaseen!
- vanhempi, se ois voinut olla kumpi vain.Ja itse sanot tytär.. Se on LAPSI!!
Miten te ette tajuu??
Ny ne lääkkeet ja puhelin pois!
Eikö ole kiva kun puhutaan kauniisti - paljon nähty ettei koskaan sanota hyvää sanaa pienemmille?
Ai meillä kotona sanotaan 8v. Prinsessaksi. Tuntuu että kuuleekin paremmin kuin omaa nimeään😊. Nimityksen sai siitä kun keikistelee paljon peilin edessä ja rakastaa kaikkia hörsö mekkoja ja hameita.
Törkeä anoppi. Ei muuta kun välit poikka, eikä ikinä lasta enää sinne hoitoon!
Minua ärsyttää tässä ketjussa sanat : ärsyttää, kuninkaallinen, puoliso, anoppi ja kanelia pipariin.
Ei mulla muuta... jatkakaa
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tässä ketjussa sanat : ärsyttää, kuninkaallinen, puoliso, anoppi ja kanelia pipariin.
Ei mulla muuta... jatkakaa
Mode on niin touhukkaana, että nyt vaikutat vain erittäin tärähtäneeltä. :D
Itsekin sanon joskus pientä tytärtäni prinsessaksi. Ainut hellittelynimi josta en oikein pidä pienellä tytöllä on jostain syystä neiti. Jotenkin tulee mielikuva ärsyttävästä ja määräilevästä lapsesta, kun vanhemmat alkavat puhua "meidän neidistä". Ehkä sullakin tuohon prinsessaan liittyy tuollainen assosisaatio.
Ap miksi sun mielestä prinsessoja voi olla vain tietyn tyyppisiä?
Onhan se ihan kamalaa kun lastasi rakastetaan ja ihastelee muutkin kuin isä ja äiti😂
Mikä saa sinut vihastumaan koska. asiasta? Millainen lapsuusaikasi oli? Mitä mielleyhtymiä saat sanasta prinsessa?
Lapsi jota rakastetaan oppii rakastamaan, lapsi, joka tulee nähdyksi, oppii huomaamaan myös toiset.
Lapsi, joka näkee aikuisen arvostavan ja kunnioittavan toisia, oppii kunnioittamaan ja arvostamaan.
Onko sinulta jotain pois jos toinen saa? Peilistä katsoessani näetkö sydämeeni?
Rakkautta, rakkautta vain...sitä elämään vain❤