pe-la-su viinaa, vieläkin krapula ja ahdistus
Huoh, mitähän sitä tekis, tuli kiskottua aika rankasti viinaa joulu. Nyt eilen join vain yhden oluen, mutta kauhean huonosti sai nukuttua, ahdistaa, vi*uttaa, väsyttää ja töissä pitäisi jaksaa olla. Eikä voi tasoitellakaan edes illalla, huomenna tärkeä työpäivä jaksettavana.
Ja on tullut tissuteltua melkein joka viikonloppu koko syksy. Arki-illat menee helposti ilman viinaa, eikä tule edes ajateltua. Mutta jotenkin sitä vain vkloppuisin tulee tissuteltua.
Pitänee varmaan pitää tipaton tammikuu taas. Mutta eipä se nyt tähän hätään auta. Mitähän keksisi? Mikä tähän voisi auttaa? Sydän hakkaa ja vatsassa on ahdistus/perhosia-fiilis koko ajan. Ei oikein pysty keskittymäänkään.
Onneksi ei ole lapsia sentään katsomassa tätä. Voi itku :/
Kommentit (21)
Mä vedin myös joulunpyhät aika tiukkaan, ja nyt aion tasoitella vähentämällä 1 kaljan / päivä. Mitään totaalipysäystä en edes harkitse, olisi liian ahdistavaa yhdistettynä työstressiin. Tänään olen kyllä töissä ja selvinpäin siis iltaan asti, mutta illalla varmaan sixpack isoja menee. Huomenna sitten 5 olutta, seuraavana päivänä 4. Ja tänään olen töissä panadol+pronaxen + paljon energiajuomaa kombon voimin. Nuo panadol + pronaxen poistavat paitsi pääkipua, niin tehokkaasti lievittävät darravitutusta ja rauhoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä vedin myös joulunpyhät aika tiukkaan, ja nyt aion tasoitella vähentämällä 1 kaljan / päivä. Mitään totaalipysäystä en edes harkitse, olisi liian ahdistavaa yhdistettynä työstressiin. Tänään olen kyllä töissä ja selvinpäin siis iltaan asti, mutta illalla varmaan sixpack isoja menee. Huomenna sitten 5 olutta, seuraavana päivänä 4. Ja tänään olen töissä panadol+pronaxen + paljon energiajuomaa kombon voimin. Nuo panadol + pronaxen poistavat paitsi pääkipua, niin tehokkaasti lievittävät darravitutusta ja rauhoittavat.
Oho, enpä tuota tiennyt Pronaxenistä, sitähän saa reseptivapaasti. Ei kai tuosta haittaakaan ole jos käväisen apteekista pronaxenia ja panadolia?
M41 kirjoitti:
Huoh, mitähän sitä tekis, tuli kiskottua aika rankasti viinaa joulu. Nyt eilen join vain yhden oluen, mutta kauhean huonosti sai nukuttua, ahdistaa, vi*uttaa, väsyttää ja töissä pitäisi jaksaa olla. Eikä voi tasoitellakaan edes illalla, huomenna tärkeä työpäivä jaksettavana.
Ja on tullut tissuteltua melkein joka viikonloppu koko syksy. Arki-illat menee helposti ilman viinaa, eikä tule edes ajateltua. Mutta jotenkin sitä vain vkloppuisin tulee tissuteltua.
Pitänee varmaan pitää tipaton tammikuu taas. Mutta eipä se nyt tähän hätään auta. Mitähän keksisi? Mikä tähän voisi auttaa? Sydän hakkaa ja vatsassa on ahdistus/perhosia-fiilis koko ajan. Ei oikein pysty keskittymäänkään.
amatöörijuopon hätähuuto.. ota nyt kerrankin kunnolla ja töistä viikko saikkua.. sit vedät tiukkaa viinaa ainakin yhden litran pullon päivässä
M41 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, enpä tuota tiennyt Pronaxenistä, sitähän saa reseptivapaasti. Ei kai tuosta haittaakaan ole jos käväisen apteekista pronaxenia ja panadolia?
Ei ole mitään haittaa. Sitä ei saa ottaa yhdessä toisen tulehduskipulääkkeen kanssa, mutta panadolin kanssa saa. Myös pelkkä pronaxen toimii melko hyvin rauhoittavana lääkkeenä, vaikuttaa noin 10 tuntia, mutta Panadolin kanssa tehostuu vielä varsinkin jos on ahdistusta ja pelkoa osana krapulaa (Panadolin mielialavaikutuksista on ollut viime aikoina lehdissä http://www.dailymail.co.uk/health/article-2311655/Popping-paracetamol-h… ).
Kyllä se alkoholi kannattais lopettaa pitkälti kokonaan. Se kun pistää hormonitoiminnankin ihan sekaisin ja aiheuttaa just ahdistusta ja masennustakin.
Alkava alkoholismihan siellä kurkkii nurkan takana!!!
Vierailija kirjoitti:
M41 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään haittaa. Sitä ei saa ottaa yhdessä toisen tulehduskipulääkkeen kanssa, mutta panadolin kanssa saa. Myös pelkkä pronaxen toimii melko hyvin rauhoittavana lääkkeenä, vaikuttaa noin 10 tuntia, mutta Panadolin kanssa tehostuu vielä varsinkin jos on ahdistusta ja pelkoa osana krapulaa (Panadolin mielialavaikutuksista on ollut viime aikoina lehdissä http://www.dailymail.co.uk/health/article-2311655/Popping-paracetamol-h… ).
Kun se alkoholi ei enää riitä...? Nyt pois täältä mainostamasta sekakäyttöäsi!!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Kävin Pronaxenia ja tuossa äsken nappasin. Toivotaan että alkaa ahdistus poistumaan. Mitään ihmeempiä kipuja ei ole tänään ollut, joten katsoin järkevämmäksi jätätä panadolin apteekkiin.
Kyllä tämä kai vähän on jo helpottanut, tietysti aika parantaa muutenkin. Mutta skype-paltsu esimiehen kanssa odottaa parin tunnin päästä.. toivottavasti auttaa siihen mennessä..
Joo, kaipa mä sitten olen amatööri. Mutta pahempi tää kai olisi jos olisin viikon vetänyt viinaa?
M41 kirjoitti:
Joo, kaipa mä sitten olen amatööri. Mutta pahempi tää kai olisi jos olisin viikon vetänyt viinaa?
Niinpä. Näissä asioissa on oikein hyvä juttu olla amatööri. Ja mitään bonuspisteitä ei voita sillä että kärsii oireensa ilman mitään helpotusta - päinvastoin, jos periaate olla lääkitsemättä johtaa esim. poissaolopäiviin (tai juomisen jatkamiseen sortumiseen), siitä voi seurata vakavaa haittaa. Lääkkeillä krapulaolojen helpottaminen ei myöskään toki estä sitä että voi ottaa opiksi ja juoda vähän hillitymmin jatkossa.
Ei tuo Pronaxen ole tainnut juuri auttaa. No, eipä auta kuin odotella. Joku hyvä ruoka saattaisi auttaa, mutta ei ole kyllä ruokahaluakaan.
Huoh.
Kyllä se viina se juttu on. Pienmmästä määrästäkin kun samantyyppiset seuraukset lievempänä. Anna ajan kulua, telkkaria, pitsaa ja six-packi puolentoista litran vissypulloja.
Ihmiset hyvät, alkoholi ja panadol on hengenvaarallinen yhdistelmä! Panadolia ei saa ottaa edes krapulaan. Uskomatonta miten huonosti tämä asia tiedetään vai pitäiskö sanoa, että huonosti tästä tiedotetaan. Ottakaapa selvää vaikka googlettamalla.
Ja itse aiheeseen: jaan tuskasi, terveisin ekaa päivää töissä pitkän törpöttelyn jälkeen.
M41 kirjoitti:
Ajattele positiivisesti. Olet hyvässä vauhdissa pääsemässä selluliitista eroon. Pari päivää lùn vielä vedät niin se selluliitti on häipynyt asunnosta.
Täällähän se rakas mieheni kirjoittelee. Älä huoli, kohta ei ole lasten lisäksi minuakaan ihailemassa säälittävää rypemistäsi.
Ps. Löysin eilisiltaiset juomiskätkösi rippeet sohvan nurkista.
Oon ollu 5v raittiina mutta muistan vieläkin ne krapulat. Hyi mitkä olot. Se fyysinen olo ja ne masennukset ja muutenkin kokonaisuus. Su-ti en nukkunut lainkaan, vielä ke oli masentunut olo, to ehkä jo melkein normaali. Ja pe taas juomaan. Ja tätä kesti monta vuotta. Työssäkäyvänä. Ja lomat myös juotiin alusta loppuun. Kamalaa elämää se oli.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset hyvät, alkoholi ja panadol on hengenvaarallinen yhdistelmä! Panadolia ei saa ottaa edes krapulaan. Uskomatonta miten huonosti tämä asia tiedetään vai pitäiskö sanoa, että huonosti tästä tiedotetaan. Ottakaapa selvää vaikka googlettamalla.
Ja itse aiheeseen: jaan tuskasi, terveisin ekaa päivää töissä pitkän törpöttelyn jälkeen.
No ei se vaarallinen silloin enää ole kun promillet on nollassa jo. Muutenkin aika lailla liioiteltu juttu, meinaan silloin kun itse opiskelin, nimenomaan oli suositus että Panadol on se mitä pitää ottaa jos alkoholin yhteydessä/jälkeen pitää jotain ottaa, koska ärsyttää vatsaa vähiten. Silloin ei olltu vielä sattunut näitä maksatapauksia, joten ei tiedetty että riskejä on. Itsekin nappasin varmaan pari kertaa viikossa satsin Panadolia aamun päänsärkyä ehkäisemään, ennen kuin menin juovuksissa nukkumaan. Niin teki moni muukin. Kellekään ei tullut mitään haittoja siitä.
On toki mahdollista että maksavaurioita tulee noin toimiessa, siitä on maailmalla tapauksia, joten muita lääkkeitä kannattaa käyttää jos on promilleja veressä. Vaan ei nyt ihan niin heti-maksa-poks juttu kuin mitä joskus annetaan ymmärtää.
Ja kukapa se pakotti sinut juomaan? Pitikö raivelista kiinni ja kaatoi kirkasta kurkkuun jatkuvalla juotolla? Jos ihminen on jo keski-ikäinen eikä vieläkään ole oppinut käyttämään viinaa sivistyneesti, olisi varmasti paras lopettaa juopottelu kokonaan. Eiole krapulaa eikä morkkista.
No eipä kukaan pakottanut ei. Tyhmyydestä saa kärsiä nyt. Mutta ei se mitään auta tässä kohtaa, että tietää olleensa tyhmä.
Vieläkin ahdistaa, ehkä tää jonkin verran on jo helpottanut, mutta ei kovin paljoa. Eikä ole ruokahalua vieläkään.
Eiks ne aina katkollakin anna beevitamiinipiikin pertseeseen? En tiedä kyllä mitä beetä siellä annetaan mutta jos ottaa varuksi kaikkia, eiks vitamiinilisätableteissa ole aika hyvä setti?
Töissäkin on niin karmeaa stressiä ja työpäivistä tulee tosi pitkiä ajomatkoineen. Saisi edes jotain helpotusta tähän hetkeen nyt, mutta kun ei oikein mitään tule mieleen. Voi itku :/
Kiitos kuitenkin kannustuksesta. Eipä tässä varmaan auta muu kuin kärsiä.