Mitä järkeä on pitää huoltis kiinni tapaninpäivän iltana?
Lähdin ostamaan tupakkaa, oli laitettu ovet lukkoon klo 20. Käsittämätöntä! Ihmiset palailee joulun vietosta ja huoltoasemalta tarvitaan ruokaa, juomaa ja tupakkaa. Miksei ne voi olla auki silloin kun ihmisillä on tarve? Olin itse aikoinaan nakkikioskilla töissä opintojen ohella. Meillä oli myyntihuiput ruualla klo 01-05 (kun ihmiset palaili kotiin) ja kaikkea muuta, kuten maitoa ja tupakkaa myytiin eniten joulun, juhannuksen ja pääsiäisen loppupuolella.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Koska kaupat on auki.
Ei maalla ole kaupat auki kuin klo 12-18. Tai ei täällä meidän lähellä ole kauppojakaan kuin yksi, seuraavaan on matkaa 2 km.
Aivan! Juhannus on samanlainen. Kaikki huoltoasemat lyödään kiinni klo 12, vaikka ihmiset on liikkeellä vielä silloin. Kun ajettiin mökille 300 km päähän juhannusaattona, saatiin ajella vielä puoli tuntia etsien avoinna olevaa kauppaa tai huoltoasemaa. Se että joku Prisma on auki kaupungin liepeillä, ei lohduta siellä maalla, jonne ihmiset lähtee viettämään juhannusta (tai joulua).
Koska yrittäjä päättää aukioloaikansa itse ja se satunnainen tupakanostaja ei välttämättä tuota niin paljon, että kannattaisi sen takia jättää oma lomansa pitämättä tai ottaa työntekijä. Itse kävin tulomatkalla pikkuhuoltsikalla kahvilla ja siellä oli tasan yksi asiakas lisäkseni, vaikka viivyin 10 minuuttia.
Vähän aiheeseen liittyen, mä olen siirtynyt päiväaikaankin käyttämään sellaisia kauppoja ja kioskeja jotka palvelevat laajoilla aukioloajoilla.
Täällä meidän kaupunginosassa on kauppa, apteekki ja grilli joilla on sellaiset mummoja palvelevat virastotyyppiset aukioloajat, apteekki sulkeutuu arkisin klo 18, ja grillikin klo 21. Minään pyhäpäivinä ne eivät todellakaan ole auki ja aattoinakin huonosti... Itse vuorotyöläisenä tuen mieluiten sellaisia yrityksiä mihin pääsee varaamatta aikaa kalenterista :)
Kyllähän paluuliikennepäivinä yleensä huoltoasemilla on vilskettä. Kaupoista en tiedä, kun ei koskaan jakseta pysähtyä kauppaan. Jostain ABC:lta napataan mukaan hedelmiä, jogurttia, maitoa, mehua tai olutta ja leipää ja äkkiä kotiin.
Koska kaupat on auki.