Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempiruokia joulupöytään

Vierailija
22.12.2016 |

Mitä kaikkea "ei niin perinteistä " teillä syödään jouluna? Ajattelin perus jouluruokien lisäksi laittaa jotain muutakin.. lapsille esimerkiksi heidän lempiruokaa lihapullakastiketta ja nakkeja. Kertokaa vinkkejä? Vuohenjuusto -broileria tms..?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua ja rosollia kaiken perinteisen lisäksi

Vierailija
2/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkkua ja rosollia kaiken perinteisen lisäksi

Me aateltiin kokeilla myös lanttu- ja porkkanalaatikkoa, sekä imellettyä perunalaatikkoa perinteisten lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala-aurajuustolasagnea ☺

Vierailija
4/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen sushia. Lohta on muutenkin yleensä joulupöydässä ja minä tykkään siitä eniten tässä muodossa. Muut nuoremmat sukulaiset tykkää myös ja varmaan vanhemmatkin maistelee. Mun äiti tekee ne perinteiset suomalaiset jouluruoat suvun joulupöytään. Muutkin tuo jotain omia suosikkejaan ja vähän vähemmän perinteisiä ruokia, en edes tiedä mitä kaikkea on luvassa mutta kiva kokeilla aina jotain uutta perinteisten rinnalla.

Vierailija
5/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tehdään kans lihapullakastiketta lapsia ajatellen ja tykätään kyllä itsekin syödä sitä, sitten teen vielä pottuvoita.

Vierailija
6/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakasnhirven kyljyksiä, sellerisosetta. Uunijuureksia. Jälkkäriksi pannacotta hapankirsikoilla.

Vierailija
7/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaattinen broileripata tulee meidän joulupöytään tänäkin vuonna ja voissa paistetut valkosipulilla maustetut perunat.

Vierailija
8/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tiedä mitä on aattona, kaikki ei siis ole samalla aterialla. Tuossa jouluna ja välipäivinä kuitenkin on ajateltu laittaa mm. näitä:

- tomaattivuohenjuustokeitto

- hernerisotto

- sushi

- kesäkääryleet

- papukeitto

- ohukaiset suolaisilla täytteillä (tähän käy hyvin ne jämä kylmäsavulohet ja sienisalaatit yms)

On meillä suht perinteisiäkin juttuja suunnitelmissa, kuten riisipuuro ja punajuuripaistos, mutta tuossa ehkä ne ei-niin-perinteiset

Vierailija
9/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkapaistia jouluisilla mausteilla on meillä tänä vuonna. (On myös pieni kinkku, mutta itse syön mieluummin tuota lintua) Useampaa erilaista raikasta salaattia ja uunijuureksia, emme niin välitä raskaista joululaatikoista.

Vierailija
10/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen sushia. Lohta on muutenkin yleensä joulupöydässä ja minä tykkään siitä eniten tässä muodossa. Muut nuoremmat sukulaiset tykkää myös ja varmaan vanhemmatkin maistelee. Mun äiti tekee ne perinteiset suomalaiset jouluruoat suvun joulupöytään. Muutkin tuo jotain omia suosikkejaan ja vähän vähemmän perinteisiä ruokia, en edes tiedä mitä kaikkea on luvassa mutta kiva kokeilla aina jotain uutta perinteisten rinnalla.

Etkö tykkää graavatusta kalasta? Vai haluatko kalasi aina riisin kanssa?

Vierailija
11/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkku on pahaa.

Vierailija
12/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tykkää graavatusta kalasta? Vai haluatko kalasi aina riisin kanssa?

en tykkää graavikalasta paljaaltaan, menee se perunan kanssa tai leivän päällä. Mutta sushissa on se kokonaisuus minusta paras, kalan kanssa riisiviinietikalla maustettu riisi, merilevä, soijakastike jne... 

Vierailija
13/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätkääryleitä ja jälkiruoaksi mustikkajuustokakkua. Saattaa olla myös riisipiirakoita.

Vierailija
14/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään perinteistä jouluruokaa, jota syötäisiin vain kerran vuodessa. Sian- tai naudanlihaa ei syödä muutenkaan, mutta myös laatikot, joulutortut, rosollit jne. jätetään väliin, koska kukaan ei niistä aidosti pidä, vaan niitä syötäisiin vain koska "jouluna pitää syödä jouluruokaa".

Vierailija
15/15 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielenkiintoisista kommenteista ja ruokavinkeistä. Luulen, että nämä joulunperinteet on kovaa vauhtia menossa uusiksi ja tulevaisuudessa harvat syö enää näitä iänikuisia safkoja - vaikka hyviä nekin toki on. Monet vaan kaipaa jo jotain uutta ja itsensä näköistä. . ☺🎅

- ap