Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 60 astetta puhdistamaan vessarätin?

Vierailija
22.12.2016 |

Tuli tässä kaverin kanssa sanaharkkaa kun hän kuuli, että pesen vessarätin 60 asteessa vessanpöntön puhdistamisen jälkeen. Yleensä siis puhdistan vain vessan tasot sillä rätillä, lavuaarin sun muut enkä pistä sitä pesukoneeseen pyörimään ellei se tule kauhean pölyiseksi. Sitten kun havaitsen jonakin päivänä että on aika puhdistaa myös pytty, pesen ensin kaikki tasot ja sitten pyyhin pytyn reunat, kannen ja muut sillä rätillä. Sen jälkeen pesen sen 60 asteessa. Tämä samainen rätti saattaa päätyä seuraavalla kerralla yleisrätiksi tai tiskirätiksi.

Kaverini mielestä 60 astetta ei riitä vaan viljelen paskapöpöjä nyt ympäri kämppää. Onko se totta? Vähän ällöttävä ajatus. Olen aina ajatellut että 60 astetta riittää kun pesun jälkeen riepuni näyttävät ihan uusilta. Olen vasta hiljattain muuttanut omaan asuntoon ja äitini pesi vessan aina talouspaperilla. Minun mielestäni semmoinen on kuitenkin vähän tuhlausta. Mitä mieltä olette? Miten itse puhdistatte rättinne?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Jos joutuisin kajoamaan wc-pönttöön rätillä, se lentäisi sen jälkeen roskiin.  Edes lattianpesuliinaa en käyttäisi muiden pintojen pyyhkimiseen. Käytän pöntön pesuun siivoamiseen tarkoitettuja kertakäyttöisiä "kosteuspyyhkeitä".

2/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kaikkia siivousrättejä vain kerran, sen jälkeen ne lentävät pyykkikoriin (omaan sellaiseen) ja pesen ne kerralla, kun niitä on kertynyt koneellinen.

95 astetta ja pisin mahdollinen ohjelma monella huuhtelulla ja vain pesuainetta, ei huuhteluainetta. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun näyttää tai tuntuu siltä, että vessanpönttö olisi hyvä pestä niin vaihdan pönttöä.

Vierailija
4/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vessarättejä ole olemassakaan. Ne ovat kertakäyttöisiä ja ne heitetään aina pois käytön jälkeen. Toisaalta taloutesi saa varmasti siedätyshoitoa kaikkia pöpöjä vastaan, joita esiintyy ulosteessa tai käsissä, suussa, alapäässä, jaloissa jne. Luulen, että joko olette Suomen sairain tai tervein perhe, riippuu joko olette vastustuskykyisiä kaikkiin pöpöihin. Onnittelen.

Vierailija
5/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat pesevät usein 60 asteessa.

Vierailija
6/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vessanpöntön pesurätteinä vanhoista t-paidoista leikeltyjä rätyejä ja heitän ne käytön jälkeen roskiin. Inhottaisi pestä vessarättejä.

Vierailija
7/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole bakteerikammoinen ja saatan itsekin elää aika siivottomasti joskus, mutta en todellakaan käyttäisi rättiä vessanpyntyn pyyhintään. Jos esim. pölyä pitää pyyhkiä pöntön päältä niin käytän vessapaperia jonka nakkaan pyttyyn käytön jälkeen. Sanoin istuinrenkaan pesen paperin avulla.

Vierailija
8/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vessanpöntön pesurätteinä vanhoista t-paidoista leikeltyjä rätyejä ja heitän ne käytön jälkeen roskiin. Inhottaisi pestä vessarättejä.

Pst! Ota käyttöön myös vanhat sukat. ;)

9/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en kyllä pese pönttöä räteillä, vaan vanhalla tiskiharjalla joka on vain tätä tarkoitysta varten siivouskaapissa. Eli koko pönttö suihkutetaan puhdistusaineella, sitten kuurataan ja huuhdellaan juoksevalla vedellä. Likavedet valuu viemäriin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi pesee vessaharjan tiskikoneessa, tietenkin astioiden kanssa, säästäväinen kun on. Luulin tätä vitsiksi, ennen kuin omin silmin tätä todistin =( Emme syö enää siellä, ajatuskin oksettaa. 

Vierailija
11/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia töissä eri pikaruokaloissa ja huoltoasemilla. Rättejä oli kahta sorttia: WC-tiloihin keltaiset tai punaiset ja muualle siniset. Samassa koneellisessa ne kaikki pestiin 95-asteisessa vedessä ja tämä oli kaikkien hygieniasäädösten, tarkastajien ja kouluttajien mukaan oikea tapa toimia.

Kotona käytän pöntön pyyhintään jotain vanhaa riepua tai paperia, heitän ne käytön jälkeen pois. Lattiarättejä ja pölyrättejä pesen koneessa ja käytän uudelleen. Keittiöön otan aina tietyin väliajoin käyttöön täysin uuden rätin ja vanha joutaa esim. vessanpönttörievuksi, jonka jälkeen menee roskiin.

Vierailija
12/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veesanpöntön rättiä EI kierrätetä edes pesun jälkeen muiden pintojen pyyhkimiseen. Meillä on värikoodatut rätit eli keltareunuksiset kylppärin pintojen pyyhkimistä varten, ettei vahingossakaan pyyhitä muita huoneita vessan räteillä, mutta silloinkin itse pöntön lauteet ja alapuolelta myös (!) pyyhitään antiseptisellä kertakäyttöpyyhkeellä, kuten joku muukin kirjoitti. Sitä ei sitten muutes heitetä pönttöön vaan roskiin. Suosittelen että hankit niitä, ei se ole tuhlausta. Talouspaperi ei ole hyvä, sitä ei voi kostuttaa samalla lailla yms.

Hyvä että kysyit :)

Vierailija
13/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi pesee vessaharjan tiskikoneessa, tietenkin astioiden kanssa, säästäväinen kun on. Luulin tätä vitsiksi, ennen kuin omin silmin tätä todistin =( Emme syö enää siellä, ajatuskin oksettaa. 

No huh huh!

Vierailija
14/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itsekään en kyllä pese pönttöä räteillä, vaan vanhalla tiskiharjalla joka on vain tätä tarkoitysta varten siivouskaapissa. Eli koko pönttö suihkutetaan puhdistusaineella, sitten kuurataan ja huuhdellaan juoksevalla vedellä. Likavedet valuu viemäriin. 

Oletpa vitsikäs. Tuskin kukaan muukaan varsinaista allasta pesee muuta kuin harjalla. Tiedoksesi että on keksitty ihan oma harja vessanpöntöille, ei tartte käyttää vanhaa tiskiharjaa joka on siihen tehtävään aivan liian pieni ja lyhytvartinen.

15/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itse käytän kaikkia siivousrättejä vain kerran, sen jälkeen ne lentävät pyykkikoriin (omaan sellaiseen) ja pesen ne kerralla, kun niitä on kertynyt koneellinen.

95 astetta ja pisin mahdollinen ohjelma monella huuhtelulla ja vain pesuainetta, ei huuhteluainetta. 

Kannatko aina mukana käsidesiä?

Vierailija
16/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on suorastaan kauhu joutua käyttämään ulkohuussia.

Vierailija
17/17 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Säilytätkö tätä tiskivessaharjaa siivouskomerossa, puhtaiden tavaroiden kanssa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi